הארוחה החשובה של השבוע: 7 בראנצ'ים חדשים שחובה להכיר

שובו של הבראנץ'. דלידה (צילום: יהונתן בן חיים)
שובו של הבראנץ'. דלידה (צילום: יהונתן בן חיים)

אנחנו יודעים שאתם אוהבים בראנצ'ים. איך אפשר שלא? רותי ברודו פותחת שוב את דלתות הבראסרי, שוק לוינסקי בצלחת ומסע גיאורגי מהפנט - אספנו עבורכם 7 בראנצ'ים חדשים ולכם נותר רק להזמין מקום

13 באוקטובר 2021

הטעמים של שוק לוינסקי | דלידה

שף יוגב ירוס והשף בפועל של דלידה ג'ייק סייטוביץ יצרו יחד עם דוד קישקה, אושייה קולינרית ומוביל סיורי אוכל, בראנץ' חדש בהשראת החנויות והמטבחים של שוק לוינסקי: תבלינים מחבשוש, בצק עלים של בורקס פנסו, דליקטסים ממעדניית יום טוב ועוד ועוד. הבראנץ' מוצע בשני מסלולים: פתיחת שולחן ופתיחת שולחן + עיקרית (89/129 ש"ח). ברולה הפלפלים של דלידה כלול בדיל ובכל מקרה מומלץ לבוא רעבים.
מה אוכלים לפתיחה סאלוף של "הסאלוף" וחלה של "הצבי", צלוחית ירק חי עם סומק בלדי, שמן דואה של חבשוש עם רסק עגבניות שטח ומקרל מעושן איקרה של יום טוב ובצל בתחמיץ היביסקוס. בין העיקריות לבחירה: לוינסקי פרנץ' טוסט – בריוש ספוג בבלילת חלב, ביצים ומי זאהר עם 'קומפוט' היביסקוס ושמנת חמוצה; שקשוקה עם מרגז של זלמניקו ועוד.
מתי שישי 16.00-11.00
זבולון 7, תל אביב, 03-536-9627

מכל טוב השוק. דלידה (צילום: יהונתן בן חיים)
מכל טוב השוק. דלידה (צילום: יהונתן בן חיים)

בראסרי

כמה חיכינו לו והנה הוא פה, הבראסרי בגלגולו החדש. גם תפריט ארוחת הבוקר/בראנץ' התחדש והוא סקסי מתמיד, ויש בו את כל טוב הדליקטסן והבייקרי. יום שמתחיל בקפה ומאפה (או קרוק מדאם חזירי) על הבר חייב להיות טוב.
מה אוכלים סלסלת לחמניות עם חמאה וריבה, הרינג בשמנת, איקרה, סלט ביצים ועוד מנות קטנות לפתיחת התיאבון או להרכבת ארוחה א לה קארט (16-28 ש"ח). בשלב מתקדם ביותר תוכלו להזמין ספיישלים של בוקר כגון ביצים עלומות על לחם קלוי, תרד ורוטב הולנדייז; פרנץ' טוסט עם קומפוט פרי ושמנת חמוצה; לחם כוסמין קלוי, לבנה שקדים וירקות קלויים (טבעוני) ועוד (54-42 ש"ח) וכן קוקטיילים ושתיה חמה.
מתי ראשון – חמישי 8:00 – 12:00, שישי – 8:00 – 16:00, שבת – 8:00 – 14:00
אבן גבירול 70, תל אביב, 03-9681010

בוקר שמתחיל בבראסרי (צילום: עידית בן עוליאל)
בוקר שמתחיל בבראסרי (צילום: עידית בן עוליאל)

לולי

השף איתי מהסלובטי לא נח לרגע. הדי הפתיחה של מסעדת החוף לולי עדיין לא התפוגגו וכבר הספיק הכמעט־פיינליסט ממשחקי השף להרכיב תפריט בראנץ' ים תיכוני, שמתחיל בדברים טובים קטנים ונמשך עד מנות כמעט־צהריים.
מה אוכלים פוקאצ׳ה שמנה וטפנד מפורק (28 ש"ח), סלמון מעושן ועגבניות מגי (58 ש"ח), גבינת פטה כבשים ושמן זית ישראלי (36 ש"ח) לפתיחה; "מנות אהובות, קצת אחרת" – שרימפס, קלמרי ומולים מטוגנים, מטבל בזיל ושרי וטוגראשי (69 ש"ח), קרפצ׳יו בקר ופרמזן (72 ש"ח), סלט קיסר, ויניגרט של יוליוס, ביצת ראמן (66 ש"ח); אגז בנדיקט, סלמון מעושן, תרד והולנדייז (68 ש"ח), צ׳יזבורגר וצ'יפס (72 ש"ח) ועוד, ולקינוח מתוקים כדוגמת נמסיס שוקולד בלגי קרם קרמל ומלח ים (46 ש"ח) ופבלובה מפורקת (48 ש"ח).
מתי שישי-שבת 11:00-16:00
לולי

ממשחקי השף לחוף גורדון. לולי (צילום: אסף קרלה)
ממשחקי השף לחוף גורדון. לולי (צילום: אסף קרלה)

בית קנדינוף

יפו העתיקה מסתמנת כספוט רותח בכל מה שקשור לקולינריה. בית קנדינוף מצטרף למגמה, ולאחר שהתנער מתקופת הקורונה הוא פותח את דלתות המבנה העתיק לבראנץ' חדש. הדיל מודולרי בהתאמה למצב הרעב: מנות קטנות ב־22 ש"ח/ שלוש מנות ב־65 ש"ח/חמש מנות ב־100 ש"ח/שבע מנות ב־133ש"ח, ומנות עיקריות עד 88 ש"ח.
מה אוכלים סלט ג׳רג׳יר עם שקדים מעושנים, ציזיקי פיצוחים, סלט עגבניות עם גבינת ברינזה צאן, שמאלץ הרינג, בנדיקט בריוש קלוי, פונדו תרד ופרמזן עם ביצה עלומה והולנדייז, דגי רשת מטוגנים עם קרם פרש, שישברק חצילים שרופים וריקוטה על רוטב יוגורט עם נענע יבשה וחמאת שאטה ועוד.
מתי שישי 11:00-16:00
הצורפים 14, יפו, 03-6502938

בית קנדינוף (צילום: אפיק גבאי)
בית קנדינוף (צילום: אפיק גבאי)

סטודיו בייקרי

בדרך כלל לא תמצאו אותנו בקניון G, אלא אם הגענו במקרה לרביבה וסיליה. בהיות התור קשה מנשוא אפשר לעבור לסטודיו בייקרי, שנמצא ממש ממול, ולהתנחם בבראנץ' שקט יותר.
מה אוכלים מאפי בוקר מתוקים ומלוחים (16-22 ש"ח), מנות ביצים שמוגשות עם סלט, לחם שאור זיתים, סלט טונה ומטבלים (38-48 ש"ח), סלטים (30-36 ש"ח), כריכים (16-26 ש"ח), מוסלי וטפיוקה עם פירות טריים (24 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 8:00-18:00, שישי 8:00-15:00
סטודיו בייקרי

מיקה פודארט

בעקבות מסעותיה הקולינריים לגאורגיה יצרה השפית מיקה שמעונוב בראנץ' גיאורגי צמחוני, שכעת חוזר במתכונת משופרת. אחת לחודש היא מגישה בביתה ביפו ארוחת בוהוריים עם מנות מהמטבח הגיאורגי, מסורתי ופיוז'ן, אלכוהול ומוזיקה שמחה שמרימה לרקוד גם את האורחים הסרבנים ביותר.
מה אוכלים קוקטייל טרגון שקדים וצ'אצ'א, חצ'אפורי אצ'רולי, פחאלי – ממרחים מגאורגיה מסוגים שונים, חצ'אפורי, בדריג'אני וחינקאלי ועוד ועוד. 250 ש"ח.
מתי הארוחה הקרובה תתקיים ביום שישי (16.10) מ-11:30.
מיקה פודארט

הבראנץ' הגיאורגי של מיקה (צילום יח"צ)
הבראנץ' הגיאורגי של מיקה (צילום יח"צ)

קפה אירופה

השפית ירדן שי (MKR המטבח המנצח, הקיוסק) קיבלה פיקוד על הבראנץ' החדש של קפה אירופה, ומגשימה את כל התקוות שתלינו בה. כבר הרחבנו על זה בידיעה נפרדת, אבל חשוב לציין גם כאן. כמובן.
מה אוכלים: פנקוטה יוגורט, קונפי עגבניות וגרנולה (32 ש"ח), ביצה עלומה על סלט תפוחי אדמה, איולי ארוגולה ופורל מעושן (59 ש"ח) ובריוש שרימפס בחמאה חומה ואיולי (69 ש"ח).
מתי: שישי-שבת, 12:00-17:00
קפה אירופה

הרחבת גבולות הבראנץ'. קפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)
הרחבת גבולות הבראנץ'. קפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)