טרי טרי: דיקסי, פר דרייר ועוד מסעדות משתדרגות בארוחות חדשות

אבל למה כל כך מוקדם? דיקסי (צילום אסף קרלה)
אבל למה כל כך מוקדם? דיקסי (צילום אסף קרלה)

כולם מבינים שכדי לשרוד את התקופה המאתגרת הזו, חייבים להשתנות ולהתאים למצב החדש. ובהתאם, מסעדות רבות מנסות לארגן ארוחות שונות, מיוחדות, אולי באיזה שעת בוהוריים נעימה שתאפשר לכם לטרוף אוכל שמנוני ולשתות איזה מימוזה. סתם ככה, רעיון

19 במרץ 2024

1. למשכימי קום | דיקסי

עם פרוץ המלחמה נכנסו ארוחות הבוקר בדיקסי להקפאה, והחגיגות שתוכננו לציון 30 שנות פעילות קיבלו טון מינורי. כעת, כשכולנו מתורגלים היטב בשגרת חירום, מחזיר הדיינר האהוב את מסורת הבראנץ' מפעם.

"ארוחות הבוקר של הדיקסי הן חלק בלתי נפרד מהדי.אן.איי של המסעדה ומוסד שהיה מאוד טבוע בה, שם דבר עוד מהימים שהיא עבדה 24/7. כעת, לאחר שבדקנו את השטח והקשבנו ללקוחות הוותיקים שלנו, החלטנו להחזיר אותן ולנסות לספק לכולם, וגם לנו, שבת טעימה יותר, מנחמת יותר, ומאוד נדרשת", מסביר חיים כהן את המהלך.

מחזיר אהבות קודמות. חיים כהן והבראנץ' בדיקסי (צילום אסף קרלה)
מחזיר אהבות קודמות. חיים כהן והבראנץ' בדיקסי (צילום אסף קרלה)

מה אוכלים: אומלט ענקי משלוש ביצים עם בייקון וגבינת צ'דר, והום פרייז או סלט ירוק בצד; שתי גרסאות בנדיקט; ארוחת בוקר אמריקנית – שלוש ביצים איך שתרצו, טוסט וחמאה, בייקון/גבינת שמנת וגאודה עם הום פרייז או סלט ירוק; ביפבורגר פרנץ' טוסט; סטייק אנד אגז וקינוחים מוגזמים בהתאם – פרנץ' טוסט עם פירות, קצפת ומרמלדת פירות יער ומגדל פנקייק עמוס מייפל, פירות וקצפת (75-115 ש"ח).
מתי: לעת עתה בשבת בלבד בין 9:00-11:30. נכון שזו סיבה טובה לקום כל כך מוקדם, אבל אם כבר פינקתם, לא תפרגנו לנו ביקיצה טבעית?
יגאל אלון 120

2. בין רומא ליפן | תל א וין

בר היין תל א וין נפתח לפני בדיוק שנה, בצל פיגוע ירי בדיזינגוף בו נרצח אור אשכר ז"ל. כפי שאפשר להבין, גם בהמשך המציאות לא עשתה למקום חיים קלים, אך תל א וין מתעקש להרים ראש ולהשרות סביבו אופטימיות. הבראנץ' החדש מגיע בדיוק בזמן, כשכבר אפשר לשבת במרפסת המוגבהת, להתחמם בשמש ולשטוף את העיניים בירוק של העצים בשדרה.

התפריט נשען ברובו על המטבח האיטלקי עם הבלחות לארה"ב, יפן ויפו במנות שמייצרות על השולחן פסיפס צבעוני ומפתה לפתיחת הסופ"ש. ברשימת האלכוהול תמצאו מגוון רחב של יינות אך כדאי להקשיב להמלצת הצוות ולפתוח את האירוע בוורמוט ישראלי, לבן או אדום, כצעד תמיכה בתעשייה המקומית וגם כדי לעמעם קצת את המציאות.

פתיחה מושלמת לסופ"ש. תל א וין (צילום לין פרייליך)
פתיחה מושלמת לסופ"ש. תל א וין (צילום לין פרייליך)

מה אוכלים: סשימי דג בוויניגרט קארי יוזו; סביצ'ה ממוסי הדייג על קרם סלק ולאבנה עזים; ריזוטו קרם דלעת ופיקורינו; ברוסקטה רוסטביף עם ביצה רכה ואיולי צלפים; ניוקי בחמא רוזמרים עם ארטישוקים ותרד; גירטוני בשר מפורק בציר בקר ויין אדום; המבורגר הבית עם בצל מוחמץ וצ'יפס פריך; קריספי פיש – לברק בזיגוג צ'ילי ודבש בלחמניה רכה עם צ'דר ורוטב רמולד; לחמניית ענן במילוי שפונדרה, חמוצים יפניים וצ'ילי מותסס (54-109 ש"ח).
מתי: שישי ושבת מ-13:00 ועד אחרון הסועדים. אהבנו את ההתחשבות.
בן גוריון 39

3. יפו מתחדשת | פר דרייר

בר היין האהוב מתמודד בתקופה האחרונה עם איומים מבחוץ (חפירות, עימותים על רקע לאומני) ומבפנים (שינויים בהרכב הבעלות) וכמובן גם עם המלחמה, ויוצא מחוזק ומנצח. השף החדש יואב שמואלי והבעלים איתי שלום ויובל זיו ניצלו את הסגירה הכפויה למתיחת פנים קלה, שפותחת את המקום לקהל חדש מבלי לזעזע את הספינה יותר מדי ללקוחות ותיקים. הפאטיו נותר ספוט מהרומנטיים בעיר, קלאסי להתלטפות בפינה חשוכה, והתפריט החדש דובר פחות צרפתית ויותר יפואית שוטפת. לאחר ההשקה המוצלחת מתפנים השותפים לטפל בבראנץ' המיתולוגי, שחוזר מקומי ורלוונטי מתמיד.

בוקר של יום חדש. פר דרייר (צילום חיים יוסף)
בוקר של יום חדש. פר דרייר (צילום חיים יוסף)

מה אוכלים: מסבחה חומוס, טוסט אבוקדו, דג מקומי כבוש ולאבנה, טרטר בקר וקרש גבינות מקומיות עם פרי, אגוזים, ריבה מתוצרת בית ולחם מתאימים לפתיחת שולחן נינוחה עם כוס יין ואולי אף בקבוק, כי בכל זאת סופ"ש. משם אפשר להמשיך למנות על בסיס ירקות, למשל סלט סלקים אפויים עם גבינה חריפה מתוצרת המחלבה הקטנה ושקדים קלויים, או להתחזר על שקשוקה עם חלה וטחינה, אגז בנדיקט והמבורגר, שקיבל גם כן לבוש חדש (42-129 ש"ח). הפיצה מהתפריט הקודם מופיעה כעת בקטגוריית הילדים המעוררת קנאה יחד עם שניצלונים וצ'יפס וספגטי ברוטב עגבניות (48-62 ש"ח).
מתי: שישי ושבת 10:00-15:00
בת עמי 7

ואחד שפשוט מקדים | נורדר

הבראנץ' בנורדר כבר הספיק לצבור לעצמו אוהדים שכעת זוכים לצ'ופר שווה, כשהסופ"ש מתחיל רשמית כבר ביום חמישי. הקונספט נותר כשהיה – פתיחת שולחן עם המון מנות קטנות וצבעוניות ודיל אטרקטיבי על מנות צד: 3 ב-54 ש"ח ו-5 ב-87 ש"ח.
דיזינגוף 245, חמישי 10:00-16:30, שישי-שבת 10:00-17:00

מעכשיו גם בחמישי. נורדר (צילום אסף קרלה)
מעכשיו גם בחמישי. נורדר (צילום אסף קרלה)