הסופ"ש יכול להתחיל: 23 הבראנצ'ים הכי טובים בתל אביב כרגע

סופ"ש הצגה. הבראנץ' בבקסטייג' (צילום נועם פריסמן)
סופ"ש הצגה. הבראנץ' בבקסטייג' (צילום נועם פריסמן)

טקס הבראנץ' המקומי של הסופ"ש עבר שינוי משמעותי מאז תחילת המלחמה: בדרך כלל פחות מושחת, לפעמים קצת פחות יקר, תמיד טעים ומענג. מארוחת הפינוקים הסודית של פנדה משוק הכרמל ועד להזדמנות לטרוף טרטר בקר על חלה עם ביצה עלומה בלוקיישן הכי יפה בעיר: אלה הבראנצ'ים הכי טובים עכשיו

28 בינואר 2024

זו רק תחילת השבוע, אבל עבור אוכל טוב צריך להתכונן מספיק זמן מראש, ועבור בראנץ' טוב כדאי גם להכין את הבטן, כי זה המון פרנצ' טוסט. מאז המלחמה מסעדות תל אביב מנסות להבין איך ניתן לספק לקהל ארוחות משתלמות יותר, מבלי שיצטרכו לסגור את העסק. הבראנצ'ים זה פיתרון מוצלח לכל הצדדים – המסעדה מכינה כמויות מסוג אוכל מסוים, ואתם מגיעים לטרוף אותו בכמויות, ובמחיר קבוע מראש. חלק מהבראנצ'ים פה משתלמים אפילו יותר מעסקיות, ואם אתם מסוג האנשים שיכולים לשבוע מארוחה ענקית בתחיל היום – אין ארוחה יותר טובה מזו.

>> משתלמות ברמות: 12 המסעדות עם ה-VFM הכי מוצדק בתל אביב

חדשים

יוסף

לא, זה אינו מקום חדש, אלא האלטר אגו של רומיה – חצר היין הסודית בשוק הכרמל. יוסף, בעלה של רומיה וממקימי כרם התימנים, נתן את שמו לקפה יוסף, גרסת הבוקר של החמארה שהושקה ממש לאחרונה. פנדה, האיש והאגדה, יצר תפריט שמתכתב עם סיפור המסגרת, למשל ימן טוסט – פרנץ' טוסט מקובנה עם שתי ביצי עין וגבינה כחולה, פנקייק לחוח עם קצפת ותותים, פתיחת שולחן (8-17 ש"ח לצלחת), כריכים סקסיים ופנדה בצלחת – טייק אוף על פיתה חציל עננים. החל מהשעה 12:00 רומיה נכנסת לאירוע עם מנות חמות כגון "פסטה קישואים" ומוסר ים, קבב דג פרא ושווארמה טבעונית. אם טרם ביקרתם בפינת החמד הזו, יפה שעה אחת קודם (ורצוי באמצע השבוע כשהשוק לא מפוצץ). 36-72 ש"ח.
הכרמל 15, ראשון-חמישי 09:30-15:00, שישי 09:30-17:00, שבת סגור

אלטר אגו לשעות הבוקר. רומיה (צילום רן עפרון)
אלטר אגו לשעות הבוקר. רומיה (צילום רן עפרון)

לונל

לאחר תקופה שבה השף נקרא למילואים ואת מקומו תפסה מסעדת פופ אפ, לונל נפתחת מחדש במלוא המרץ – גם לבראנץ'. לפתיחה תקבלו למרכז השולחן חמאה וריבת סלרי, גבינת סנט מור ומייפל, דג כבוש ועוד דברים טעימים לפתיחת התיאבון, לפני בוא העיקריות שנחלקות למנות בוקר ובראנץ', למשל מקושקשת רכה עם אספרגוס ואיולי צ'יפוטלה ופנקייק מלוח עם בייקון טלה וחמאת ויסקי. המחיר ברף הגבוה של הבראנצ'ים בעיר, 124 ש"ח, אך התמורה נדיבה ומוצדקת.
אברבנאל 72, שישי-שבת 9:00-15:00

שב בכוחות מחודשים. לונל (צילום איתמר גינזבורג)
שב בכוחות מחודשים. לונל (צילום איתמר גינזבורג)

בקסטייג'

הבראנץ' התיאטרלי מפציע מחדש, לשמחת לב הקהל הרעב. במבואת המלון המעוצבת בהשראת עולמות הבמה תמצאו ניצב שוב מזנון אלגנטי של לחמים ומאפים, סלטים, גבינות ודגים. בהמשך תבחרו מנה אישית שתוגש לשולחן – ביצי עין על פרנץ' טוסט מלוח וגאודה, ברד פודינג עם סלט ביצים וטרגון ועוד. עם החזרה מתארכים ימי הפעילות וכעת הבראנץ' מוגש בכל השבוע. 145 ש"ח למבוגר, 100 ש"ח לילד (עד גיל 12).
מלון בקסטייג', בילינסון 6, ראשון-חמישי, 07:00-13:45 (הושבה אחרונה ב-12:00), שישי ושבת, 07:00-14:15 (הושבה אחרונה ב-12:30), להזמנות

התגעגענו, אבל ממש. הבראנצ'ים של בקסטייג' (צילום: נועם רון)
התגעגענו, אבל ממש. הבראנצ'ים של בקסטייג' (צילום: נועם רון)

קפה מרטיני

האיטלקייה הצעירה יחסית (פחות משנה) נסגרה בשבעה באוקטובר ונפתחה מחדש במתכונת משודרגת. השף החדש דניאל נגויין משיק את הבראנץ' החדש גם כן עם מנות בוהוריים (פרנץ' טוסט פטריות אספרגוס, טוסט מוצרלה ואיולי כמהין) בתגבור פיצה, פסטה וקוקטיילים תואמים. גם המחירים בליסימו, 59-74 ש"ח.
דיזינגוף 130, שישי 10:00-16:00

שף חדש, בראנץ' חדש. קפה מרטיני (צילום סינדי לוי)
שף חדש, בראנץ' חדש. קפה מרטיני (צילום סינדי לוי)

ג'יארדינו

את הבראנץ' הזה כדאי לשמור להזדמנות חגיגית כי The Jaffa הוא לוקיישן יוצא דופן, מבנה יפהפה מהמאה ה-19 ששופץ בהון עתק והפך למלון סופר־יוקרתי. במסעדה שממוקמת בפאטיו מוגש בראנץ' אלגנטי במתכונת א לה קארט, למשל טרטר בקר על חלה וביצה עלומה ובייגל בייקון טלה בגלייז מייפל עם ביצה עלומה וקרם תרד (58-128 ש"ח). בתום הארוחה תנו הצצה בקפלה היפהפייה, בחפירה הארכיאולוגית שבחצר ובעבודה של דמיאן הירסט בלובי, דברים שלא רואים כל יום.
לואי פסטר 2, יפו העתיקה, שישי-שבת 12:00-18:00

להזדמנות חגיגית. ג'יארדינו (צילום סיון מורד)
להזדמנות חגיגית. ג'יארדינו (צילום סיון מורד)

שה ויוי

אין בתל אביב הרבה פינות יפות (ומקוללות) כמו בצומת דיזינגוף ובן גוריון. בביסטרו של שף גיא גמזו תוכלו לבחור בין מנות פתיחה לחלוקה – סלט ביצים ובצל מקורמל, רטטוי וגבינה צ'רקסית, רוסטביף וצ'ימיצ'ורי ועוד (5 ב-85 ש"ח, 8 ב-120 ש"ח) למנות בראנץ' אישיות, למשל קרוק מאדאם, שקשוקה ויוי, בורקס תפוחי אדמה ברוטב אלפרדו פטריות והמבורגר שבלעדיו אי אפשר. שיק פריזאי פינת נינוחות תל אביבית ובתמחור סביר (64-74 ש"ח).
דיזינגוף 166, שישי 10:00-15:30, שבת 10:00-16:00

תל אביב פינת פריז. שה ויוי (צילום מתוך עמוד האינסטגרם vivietlv@)
תל אביב פינת פריז. שה ויוי (צילום מתוך עמוד האינסטגרם vivietlv@)

פר דרייר

הפנינה של מתחם נוגה עברה לאחרונה מתיחת פנים קולינרית נחוצה, שהופכת אותה למקום שנעים לבלות בו ערב (ולא רק לאכול וללכת כמו קודם). הבראנץ' החדש מוגש כעת במתכונת שנשענת על מנות ותיקות ואהובות (אגז בנדיקט, פרנץ' טוסט) בתוספת מנות שיצר יואב שמואלי, השף החדש – סמאשבורגר מבשר טלה בלחם קסטן עם גבינת המחלבה הקטנה, דלעת ערמונים אפויה במילוי תבשיל ירקות סיציליאני (טבעוני) ועוד. הפיצה והפסטה נשארו אך הועברו לאגף הילדים (למי יש כוח לעיקומי פרצוף בשבת בבוקר) והפאטיו ירוק ונעים מתמיד.
בת עמי 7, שישי-שבת 10:00-16:00

בוקר של יום חדש. פר דרייר (צילום חיים יוסף)
בוקר של יום חדש. פר דרייר (צילום חיים יוסף)

ותיקים וטובים

אלנה

עם פרוץ המלחמה הבראנץ' המפואר הוכנס להקפאה ואת מקומו מחליף תפריט בוקר אלגנטי אך סולידי – ביצים עלומות על בריוש, טוסט אבוקדו ופרנץ' טוסט. ניתן ומומלץ לשלב בארוחה סלט סיזר, פיש אנד צ'יפס ומנות נוספות מתפריט הצוהריים, כולל ההמבורגר המצוין של הלייבררי, בר המלון שבו גם ישקשקו עבורכם קוקטייל תואם. ואף מילה על אסקפיזם. 32-130 ש"ח.
נחמני 23, ראשון-שבת 08:00-16:00

בכל זאת אסקפיזם. אלנה (צילום דנה פרידלנדר אורן)
בכל זאת אסקפיזם. אלנה (צילום דנה פרידלנדר אורן)

בית קנדינוף

מבנה עתיק ויפהפה שקירותיו מכוסים יצירות האמנות מצליח ליצור נתק חיוני – ולו לקצת – בין המילה הזו שמתחילה באל"ף והמציאות. תפריט הבראנץ' בבית קנדינוף קורץ ליפו, לספרד ולאגן הים התיכון כולו בביסק ים, שישברק חצילים שרופים וריקוטה וסטייק דלעת ברוטב אחו בלנקו (24-118 ש"ח). אחר כך תנו לעצמכם ללכת לאיבוד בסמטאות הציוריות עד לנקודה שבה פתאום רואים את הים והלב מתרחב.
הצורפים 14, יפו העתיקה, שישי 12:00-17:00

נתק קל מהמציאות. בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)
נתק קל מהמציאות. בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)

גרקו

הבראנץ' היווני הוא תזכורת ליקום שפוי יותר שנמצא במרחק קפיצה קטנה מנתב"ג. במסעדות באזורי ח"ן ובחוף פרישמן ובגרקו הכשרה (שישי בלבד) תוכלו לנגב סקורדליה, לנשנש עלי גפן ממולאים וסלט יווני ולשטוף הכול בקוקטיילים. עם מוזיקה יוונית ברקע ומספיק ושוטים של אוזו אפשר לקוות שעד הקיץ המלחמה תיגמר ולחלום על חוף זהוב באי שטוף שמש.
גרקו, שישי-שבת מ־10:00

לפעמים חלומות מתגשמים. גרקו (צילום: אנטולי מיכאלו)
לפעמים חלומות מתגשמים. גרקו (צילום: אנטולי מיכאלו)

דלאל

במסעדה הוותיקה והאהובה בשבזי הרחיבו את מושג הבוהוריים לבראנץ'-לאנץ' הכולל בורקסביח, בייגל קרואסון במילוי תרד בשמנת וסלמון ועוד מנות שישלחו אתכם לשנץ מלא חלומות טובים גם באמצע השבוע (58-78 ש"ח). בקפה דלאל בצפון העיר תוכלו למצוא חלק מהמנות וגם מאפים מלוחים ומתוקים, כריכים וסלטים מושקעים.
שבזי 10, שני-חמישי 11:00-18:00, שישי-שבת 09:00-17:00; ז'בוטינסקי 108, ראשון-שבת 07:30-16:00

שנץ לטיגימי באמצע השבוע. דלאל (צילום אסף קרלה)
שנץ לטיגימי באמצע השבוע. דלאל (צילום אסף קרלה)

הרצל 16

רותי ברודו מבינה ללב לקוחותיה ולכן הבראנץ' מוגש עמוק אל תוך אחר הצוהריים. השיק הנונשלנטי שמאפיין את מקומות קבוצת R2M מתורגם לכריך קובני, שויו ראמן, סמאשבורגר ועוד מנות בוהוריים סקסיות והרבה אלכוהול, בדיוק הדברים שצריך עכשיו ובכלל.
הרצל 16, שישי-שבת 08:00-17:00

בראנץ' לאנץ' בהרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)
בראנץ' לאנץ' בהרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)

חצר גולדמן

אין הרבה מקומות בעיר שהנוף בהם הוא כל כך מיד ראשונה והים במרחק נגיעה כמעט. על הרקע המושלם הזה, בקו הגבול בין תל אביב ליפו, מתבקש בראנץ' ירדני-ים תיכוני כמו שמגישים בחצר גולדמן: חומוס פול, סלט פלאחי, מקדוס ושנקליש, מנות ביצים לא שגרתיות והמון צלוחיות שכיף לנגב (115 ש"ח), ויש גם תפריט שמותאם לילדים.
נחום גולדמן 6, שישי 09:00-13:00, שבת 09:30-13:00

בראנץ' ירדני ים תיכוני. חצר גולדמן (צילום מתוך עמוד האינסטגרם goldman_garden@)
בראנץ' ירדני ים תיכוני. חצר גולדמן (צילום מתוך עמוד האינסטגרם goldman_garden@)

טאיזו

לרגל המצב עבר תפריט הבראנץ' מתיחת פנים וכעת הוא עוד יותר נחשק, אם זה בכלל אפשרי. שף יובל בן נריה מעניק למנות בוהוריים קלאסיות נגיעה פאן אסיאתית בשבעה פתיחים למרכז השולחן (הר גאו, סלט שרימפס ועוד), ועיקרית לבחירה כגון אגז בומביי פלורנטין וקריספי צ'יקן. יש סיבה שהקהל מצביע ברגליים. 168 ש"ח.
מנחם בגין 23, שישי 11:00-14:00

גם קריספי צ'יקן יש. טאיזו (צילום עדי פרי)
גם קריספי צ'יקן יש. טאיזו (צילום עדי פרי)

מאנטה ריי

דירוג La Liste מונה את מאנטה ריי כאחת המסעדות הטובות בישראל. האם הבראנץ' שיחק תפקיד בכך אין לדעת, אך ללא ספק זוהי אחת מארוחות הבוהוריים השוות בעיר: מזאטים וקוקטיילים, שקשוקה ובייגל סלמון, סלטים ופנקייקים והים שממול. המינוס היחיד – תיאלצו להתעורר עם הנץ החמה כמעט.
קויפמן 7, שישי-שבת 9:00-11:45

החלק הטוב בארוחה. המאזטים של מאנטה ריי (צילום: יחסי ציבור)
החלק הטוב בארוחה. המאזטים של מאנטה ריי (צילום: יחסי ציבור)

משייה

הבראנץ' במשייה תמיד היה מוצלח ובזכות שף גיא אריש הוא השתדרג לרמת פיין דיינינג. למזנון העשיר בקטע טוב – גבינות ממלחבות בוטיק וממרחים, ירקות בכל צורה, דגים כבושים והמון דברים טובים, נוספו מנות עיקריות מתוחכמות ומקוריות, למשל אגז בנדיקט ברוטב הולנדייז שמרים שלא דומה לשום דבר אחר שטעמתם. 148 ש"ח כולל כוס מיץ ושתייה חמה.
מנדלי 5, שישי-שבת 8:00-12:00

מתוחכם ואלגנטי. משייה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם mashya_restaurant@)
מתוחכם ואלגנטי. משייה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם mashya_restaurant@)

נורדר

מבט אחד בתפריט הבראנץ' של נורדר מספיק כדי לרצות להזמין את כולו: בריוש ביצה עלומה והולנדייז תירס, בורקס במילוי פורל ורוטב רומסקו ועוד המון מנות שנשמעות טוב ונטעמות עוד יותר טוב. התחלה מבטיחה לסופ"ש, במיוחד כשמצרפים קוקטייל או כוס יין. 39-144 ש"ח.
דיזנגוף 245, שישי-שבת 10:00-16:00

פתיחה טובה לסופ"ש. נורדר (צילום ניב הרמתי)
פתיחה טובה לסופ"ש. נורדר (צילום ניב הרמתי)

סוסייטי קפה

בועת אסקפיזם רומנטית אפילו בימי מלחמה מספק ליין הבראנצ'ים בג'ונז, הבר של שף מוטי טיטמן ושותפו בן רינג (מלגו ומלבר) בשוק לוינסקי. בשעות הבוקר של יום שישי הופך החלל האפלולי לביסטרו סקסי עם תצוגת תכלית של מנות קטנות, קוקטיילים תואמים ואווירה שמשאירה את האירועים מחוץ לדלת. אם המקום מלא – מה שקורה לרוב – אפשר לעצור לדרינק בעמידה או לנסות את מזלכם בסניף קריית אונו. 29-55 ש"ח.
זבולון 13, שישי 15:00-10:00

שיק של יום שישי. קפה סוסייטי (צילום בר כהן)
שיק של יום שישי. קפה סוסייטי (צילום בר כהן)

פופ אנד פופ

מאז השבעה באוקטובר שהה שף שחף שבתאי בקיבוץ עמיעד בגליל העליון שבו גדל, הוביל את כיתת הכוננות בלילה וביום עבד בקטיף. כעת הוא פותח שוב את המסעדה בנימה אופטימית עם הבראנץ' הישראלי־אסיאתי האהוב ובו מגש פחמימות מושלם (בשביל הבורקס נשוב במיוחד לבייקרי שבקומת הקרקע), מנות פתיחה למרכז השולחן ומנה עיקרית לבחירה אישית, למשל קארי אדום, נודלס עם פילה בקר ובריסקט וואגיו בבישול ארוך (180 ש"ח לאדם). עבור ילדים הושק מגש בראנץ' חדש עם גבינות, סלמון, ירקות, ספרינג רול עוף ועוד, ומנה עיקרית לבחירה – נודלס ווק עוף/ירקות ושניצל וצ'יפס (89 ש"ח).
הארבעה 28, שבת 12:00-16:00

מעכשיו גם לילדים. פופ אנד פופ (צילום אסף קרלה)
מעכשיו גם לילדים. פופ אנד פופ (צילום אסף קרלה)

פליקס

בר היין של קבוצת הבלבוי נפתח מחדש ואיתו הבראנץ' במתכונת קטנה – ברוסקטות קטנות, צלחות קטנות (פלפלי פדרון, סלט קיסר קטן, שלוש גבינות ופרי) ו"קטנות וחמימות" (טוסט איכרים, בייגל סלמון, כריך סלט ביצים). המחירים קטנים גם כן, מ-18 עד 68 ש"ח לשרימפס בשום ויין לבן, המנה היקרה בתפריט. כוס/קנקן סנגרייה לבנה/אדומה או אפרול שפריץ (46/158 ש"ח) והחיים נראים כמעט נורמליים.
דיזנגוף 230, שישי – שבת מ־10:00

בראנץ' בקטנה. פליקס (צילום אנטולי מיכאלו)
בראנץ' בקטנה. פליקס (צילום אנטולי מיכאלו)

קלארו

שיק רומנטי, שירות שיודע מה תרצו עוד לפני שחשבתם על כך ואוכל טעים עם עמוד שדרה מקומי מרכיבים את תפריט הבראנץ' בקלארו. "הטוסט הכי מושחת בעיר" (שינקן, גאודה וציפוי קורנפלקס ערמומי), אגז בנדיקט על חלה קלויה עם פטריות ואספרגוס, סביח קלארו ולביבות תפוחי אדמה (54-98 ש"ח) יסדרו לכם סופשבוע רגוע, בתקווה שנסראללה לא יפריע.
הארבעה 23 פינת דוד אלעזר, שישי 09:00-15:00, שבת- 09:00-12:30

מקומי, עונתי וחדש. קלארו (צילום שני בריל)
מקומי, עונתי וחדש. קלארו (צילום שני בריל)

AKA44

שף איתי קושמרו מפתח את הבראנץ' שהושק בקיץ ומתמקד בקו המחבר בין שוק הכרמל ללווינסקי. סלטים וממרחים, דגים נאים והמבורגר שמצליח לבלוט מעל שאר הקציצות בעיר מוגשים עם קוקטיילים קלילים לבוקר על רקע רחוב נחלת בנימין הסגור לתנועה כאילו אין מלחמה בעולם.
נחלת בנימין 44, שישי ושבת 12:00-16:00

וההמבורגר איפה? הבראנץ' ב-AKA44 (צילום אפיק גבאי)
וההמבורגר איפה? הבראנץ' ב-AKA44 (צילום אפיק גבאי)

וילה מארה

הבראנץ' מול הים הושק זמן קצר לפני המלחמה וכדאי לחזור אליו בגלל הנוף ובגלל התפריט, שילוב בין מנות בוהוריים (קרוק מאדאם, קרואסון סלמון, שרימפס אנד אגס, ארנצ'יני) ומנות שהבעלים אלכסנדר דרוז זוכר מילדותו באוקראינה, למשל לבאשי ארמנימאפים מבצק דקיק במילוי תערובת גבינות גאורגיות. כל מנות הבוקר מוגשות עם קפה ומיץ טרי סחוט.
הרברט סמואל 88, שישי ושבת, 10:00-12:45

קרואסון סלמון מול הים. וילה מארה (צילום דוד מויאל)
קרואסון סלמון מול הים. וילה מארה (צילום דוד מויאל)