Mena ונטע סלונים מציגים מחר: הבראנץ' הכי יקר שראינו

מהבלוגוספירה לחיים עצמם: נטע סלונים ושף ינון אלעל. Mena (צילום איתמר גינצבורג)
מהבלוגוספירה לחיים עצמם: נטע סלונים ושף ינון אלעל. Mena (צילום איתמר גינצבורג)

כשאנשי האוכל מהאינטרנט חוצים את הקווים לעבר מסעדות אמיתיות - חלומות יקרים מתגשמים. בלוגרית האוכל נטע סלונים (thefoodnett) חלמה להביא לארץ מנות שהיו חסרות לה במטבח המקומי, חברה למסעדת MENA ויצרה בראנץ' חדש עם תג מחיר כבד

3 באוקטובר 2022

מה אומר לכם השם נטע סלונים? אוקי, ואולי ננסה ככה – מה אומר לכם הכינוי thefoodnett? אם דבר מאלה לא נשמע לכם מוכר, זה כבר לא אנחנו, אלא אתם, כי זה סימן שאינכם נמנים בין 53.6 אלף עוקביה של בלוגרית האוכל. כך או כך, עוקבים או לא – בראנץ' חדש הוא תמיד בשורה מעניינת לטעמנו.

בראנץ' בניחוח חו"ל. MENA (צילום איתמר גינצבורג)
בראנץ' בניחוח חו"ל. MENA (צילום איתמר גינצבורג)

הפופ אפ של סלונים לפתיחת השבת קורה ב־MENA, יורשתה של מסעדת "מנחם", שנפתחה לפני מעט יותר משנה והפכה בכך ממסעדה ומעדנייה לביסטרו. כעת סלונים נכנסת לתמונה כדי לרענן את החיך לקהל התל אביבי תאב הבראנצ'ים, אבל כזה שגם אוהב שמות מעוטרי וי כחול. "הרעיון מתבשל אצלי כבר יותר משנה", היא אומרת. "כמישהי שחיה ונושמת מסעדות, היה לי רעיון להביא מנות שנחשפתי אליהן בעולם, וחסרות לי בישראל".

את התובנות של סלונים שילב שף המסעדה ינון אלעל עם ארוחת הבוקר המוגשת ב־MENA, ויצר תפריט בראנץ' בשיטת הכל כלול – מגש פתיחים קבוע ומנה עיקרית בהזמנה אישית. לדוגמה: ברוסקטה אבוקדו על בריוש עם ביצה עלומה ועירית קצוצה (92 ש"ח); קורן קיובס – פשטידת תירס, ביצה עלומה, דמי גלאס, פטה ולאבנה (112 ש"ח); מגדל פנקייקים עם בייקון טלה, חמאת בורבון, ביצה רכה, פרמזן וצ׳ילי גרוס (122 ש"ח); וסטייק אנד אגז מאנטריקוט במשקל 200 גרם שמיושן 21 ימים ומוגש ברוטב שמנת-פלפלת (142 ש"ח).

המגש כלול במחיר נטע סלונים ב-MENA (צילום איתמר גינצבורג)
המגש כלול במחיר נטע סלונים ב-MENA (צילום איתמר גינצבורג)

המחירים הם ללא ספק מהגבוהים שנרשמו עבור בראנץ', גם בעיר היקרה בעולם, אך מגש הפתיחים אמור לפצות על כך: מגש בן שלוש קומות המכיל סלמון מעושן, גבינת בושה צלויה, שום קונפי עם בלסמי ועוד מעדנים לפתיחה, וכן גם לחמים חמים, קרואסונים ושתיה – כוס משקה מבעבע מהמותג Croft Twist, וקפה/מיץ תפוזים. כעת עומדת רק השאלה האם בראנץ' בסכום שכזה הוא סמן הקיצוני ביותר לתרבות השפע והמיתוג הנוצץ? ובכן, ביקום שבו שווארמה פורצת את מחסום 60 השקלים כנראה שהמילה האחרונה על מחירי אוכל עדיין לא נאמרה.
MENA, שבת (15.10, 22.10)