ולתפארת מדינת ישראל: ברבאבא מנסה לחגוג עצמאות

ביום הזיכרון נוהג ברבאבא להתחיל לשתות את הבירה מוקדם מהרגיל כדי להמתיק את הגלולה של יום הזיכרון ולהתכונן לסוויץ' הקיצוני ביותר בתולדות המדינה 

הדרך הנכונה לחגוג עצמאות צילום: shutterstock
הדרך הנכונה לחגוג עצמאות צילום: shutterstock
27 באפריל 2017

יום העצמאות הוא יום חג חצי הכוס המלאה – ואף על פי שבימים כתיקונם כוסו מלאה לגמרי, נוהג ברבאבא כמנהג מרבית הישראלים ומביט בה בעל כורחו, כפי שהמליץ פעם בן דורו יאצק (שלמה בראבא) בעודו לוחץ אקורדיון: "לסתום את המוח ולשמוח בכוח" הגם שזה לא פשוט כלל ועיקר.

יום העצמאות הוא גם חג הבירה וברבאבא מתחיל לשתות כבר בתום האזכרה עם החבר'ה בצפון: בדרכם חזרה למרכז הם עוצרים במעיין הבירה בחיפה ושם פותחים שולחן. אמנם יום הזיכרון עודנו בעיצומו, אבל במשך השנים גילו שאחרי בוקר בחלקה הצבאית הם מוכרחים לעצור לתדלק, אחרת איך יעשו את הסוויץ' לעת ערב?

והנה ערב יורד, ואחרי הדלקת המשואות הוא שולף מהמקרר את המהדורה הכחולה והמיוחדת של טובורג: כבר כמה שנים שהמותג הדני מייצר בירה מיוחדת לכבוד עצמאותה של ישראל – ובכל שנה עולה אחוז האלכוהול בבירה בהתאם לגילה: השנה זה יהיה כמובן 6.9, מה שהופך את הבירה לא רק לחגיגית אלא גם למשכרת. אמנם ברבאבא הוא מאלה שאוהבים את הלאגר שלהם בחוזק סטנדרטי של כ־5%, אבל העובדה שגם בעידן ה־BDS טורח מותג בינלאומי נחשב על הומאז' לעצמאות ישראל מעוררת בברבאבא צהלה ממש כמו זו שהוא חש למראה הזיקוקים המתפוצצים לפתע בשמי העיר.

עוד דרך לחגוג את יום העצמאות (צילום: שאטרסטוק)
עוד דרך לחגוג את יום העצמאות (צילום: שאטרסטוק)

למחרת, עוד בטרם יעלה עשן מן המנגל, הוא מתייצב בסופרמרקט לטובת ארגז גולדסטאר, אולי המותג הכי ישראלי שיש: קצת מתוק וקצת מחוספס, עם דרס קוד של מכנס קצר וכפכף תואם. הולך טוב עם שמש, מטקות ומנגל, כאילו נוצר במיוחד כדי להילגם לצד פיתה עם קבב – כשהמיץ מהבשר הטחון מתערבב עם הטחינה מבקיע לו חור בתחתית הפיתה, ונוטף ישר על אצבעות הרגליים החשופות.

מגעיל? אולי, אבל בעיני ברבאבא הכי ישראלי שיש, בעיקר בחג שבו מצווה לסתום את המוח, לשמוח בכוח ולהביט בחצי הכוס המלאה – הגם שממדינת תל אביב נדמית ישראל החדשה כמעט כמדינת אויב.