קורה בקפה: ברבאבא מוכיח שהוא לא רק שתיין

הרומן של ברבאבא עם השילוב של אלכוהול וקפה החל לפני שנים, עת נהג לפגוש בכל יום חמישי עיתונאי ותיק שהוא גם שתיין ידוע 

נהנה משני העולמות. צילום: gettyimages
נהנה משני העולמות. צילום: gettyimages
9 במרץ 2017

אולי כדי להוכיח לעצמו ולסביבה שהוא לא רק שתיין, סר השבוע ברבאבא לטעימות של קפה. מובן שלא היה מדובר בקפה בלבד, אבל על כך עוד מעט.

בינתיים נכנס ברבאבא לאחד המקומות הנדירים בעיר שדי בצעד אחד מעבר למפתנם כדי להרגיש בחוץ לארץ: מלון נורמן (שהמהדרין מוסיפים לשמו הפרטי גם את הסיומת "פרימיום"). למרות יופיו של המקום ואף ששתי ארוחות שאכל בו בעבר היו פשוט טעימות להפליא, לא הצליח ברבאבא להביא את עצמו לחבב באמת את המקום הזה, אולי מפני שכדמות מונפשת הוא לא מת על מקומות שצריך להתלבש במיוחד עבורם במשהו שהוא יותר מג'ינס, טי שירט וכפכף תואם.

[tmwdfpad]אבל הבוקר הזה היה שונה: הטעימה של נספרסו לא כללה רק את הקפה המיושן שלהם, אלא גם אלכוהול מיושן אף יותר. למעשה מדובר בהומאז' לימים הראשונים של הקפה באירופה, עת נתיבי ההובלה הימית היו ארוכים והמטען היקר ספג לחות, הוכה משמש ועוד – ולפני שנפרק, נקלה ונטחן באירופה. לכאורה ניתן לחשוב שמסע מטלטל שכזה יקלקל את הפולים היקרים, אלא שדווקא כאן ציפתה הפתעה: בדומה לבשר שיישון מבוקר משנה לטובה את מרקמו, כך היה גם לפולי הקפה.

אוהב לשתות. גם קפה. צילום: shutterstock
אוהב לשתות. גם קפה. צילום: shutterstock

הרומן של ברבאבא עם שילוב של אלכוהול וקפה החל לפני שנים, עת נהג לפגוש לדרינק(ים) בכל יום חמישי עיתונאי ותיק שהוא גם שתיין ידוע. אחרי כל שלושה סבבים של וויסקי, נהג המנטור להזמין ספל אספרסו קצר וכוס מים – וללגום את שניהם באחת: "את זה למדתי מימאים במרסיי שהיו שותים קפה באמצע הקוניאק", סח לברבאבא בקול של בר סמכא. "המים נגד התייבשות והקפה שומר אותך ערני גם כשאתה שיכור", וברבאבא הביט בו בעיניים נוצצות, כשומע דברי אלוהים חיים.

לגם ברבאבא מהערביקה הקולומביאני המיושן והודה כי טוב, מהל בו מעט קוניאק מיושן ובהמשך גם רום מיושן – ולפתע חש עצמו כאיש העולם הגדול, תייר בלב תל אביב.