התל אביביות: אורנה ברביבאי וציפי ברנד מתאחדות נגד חולדאי

ציפי ברנד ואורנה ברביבאי במסיבת העיתונאים (צילום: תומר נויברג)
ציפי ברנד ואורנה ברביבאי במסיבת העיתונאים (צילום: תומר נויברג)

במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים הכריזו אורנה ברביבאי וציפי ברנד על איחוד רשימותיהן במירוץ לבחירות המקומיות: ברנד תתמוך במועמדותה של ברביבאי לראשות העיר ותהיה מס' 2 שלה, והשתיים התחייבו ל"הובלה משותפת" בתקווה להתקרב לחולדאי בסקרים

21 בספטמבר 2023

אתמול דיווחנו על השמועות ששוטפות את העיר לגבי איחוד אפשרי בין רשימותיהן של המועמדות לראשות העיר, אורנה ברביבאי וציפי ברנד. היום ב-16:00 השמועות הפכו למציאות אלקטורלית, כשהשתיים הכריזו על איחוד רשימותיהן ברשימה משותפת חדש, במסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה של ברביבאי בלונדון מיניסטור.

>> מה הראש: אורנה ברביבאי רוצה לשמור על תל אביב ליברלית
>> מה הראש: ציפי ברנד חושבת שמגיע לכם מהעירייה הרבה יותר

פרטי המתווה ל"הובלה משותפת" לא נחשפו, אך כצפוי במסגרת ההסכם מסירה ברנד את מועמדותה לראשות העיר, הופכת למספר 2 ברשימת ברביבאי ותקבל מספר מקומות נוספים עבור חברי סיעתה ברשימה (ביניהם אבי גרייניק, כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע). על פי דיווח של עמית סגל, ברביבאי ויש עתיד גם יישאו בהוצאות הקמפיין של ברנד עד כה. הרשימה המשותפת תקרא "יש עתיד: התל אביבים".

אחת ועוד אחת שוות הרבה. ציפי ברנד ואורנה ברביבאי חותמות (צילום: תומר נויברג)
אחת ועוד אחת שוות הרבה. ציפי ברנד ואורנה ברביבאי חותמות (צילום: תומר נויברג)

"ציפי מביאה עמה ניסיון עשיר בתחום המוניציפלי, עשתה ותרמה רבות לעיר ולתושביה, והיא מגיעה עם תפיסת עולם וערכים שאנו חולקות – להציב את התושבים בראש סדר העדיפויות, להגן ולשמור מכל משמר על תל אביב-יפו כמבצר הליברליות, ולהצעיד אותה קדימה כמודל עירוני בכל תחומי החיים", מסרה ברביבאי. ברנד הוסיפה ש"אני מעריכה את אורנה ברביבאי על עשייתה הציבורית ומחוייבותה למנהיגות אחרת ולכן נעניתי לקריאתה להוביל יחדיו רשימה משותפת שתקדם את העיר לעתיד טוב יותר, אני מאמינה שזה המקרה שבו אחת ועוד אחת שוות הרבה יותר לעיר ולתושביה".

כזכור, עם הצטרפותה של ברביבאי למרוץ תקפה אותה ברנד באגרסיביות בפוסט שפרסמה בפייסבוק, בו טענה בין היתר כי "מה שהיא עשתה בתל אביב, זה בעיקר לישון בה בלילות שבהם לא נשארה במלון בירושלים לטובת הפעילות בכנסת… היא לא מחוברת מספיק לעיר ולא מכירה אותה מהקרביים וישר רוצה לעמוד בראש המערכת… גנרלים שמשוכנעים שהקריירה הצבאית שלהם הופכת אותם כשירים אוטומטית לנהל כל מערכת גם אם לא היו בה יום אחד – זו פוליטיקה ישנה. וכן זה נכון גם לגנרליות כמו במקרה של אורנה ברביבאי".

כך או כך, את הדם הרע בין המחנות שמו שתי המועמדות באופן ברור הרחק מאחור, בתקווה שאיחוד ביניהן יביא אותן צמוד יותר לרון חולדאי בסקרים וייצר תחושה של סיכוי אמיתי להחלפתו בקרב מצביעיהן האפשריים. ברנד ניהלה בשנה האחרונה קמפיין חריף להחלפתו של ראש העיר ובלטה בסקרים ביחס למועמדים אחרים עם 7 אחוזי תמיכה בממוצע, בעוד הקמפיין של ברביבאי עדיין אינו מורגש בעיר, אולי במטרה להרדים את הקמפיין של חולדאי לטובת בליץ מפתיע בחודש האחרון שלפני הקלפיות.