ליל חניה: נווה שאנן מתעוררת עם הבר הכי שכונה שיש

דיירי רחוב הקונגרס 9 השתלטו על החניון האחורי בבניין שלהם והקימו בו פופ אפ בר כיפי לכמה לילות בשבוע. היזמים מתכוונים להציע את המודל גם בשכונות אחרות בדרום העיר

חלק מההכנסות קודש לוועד הבית (באמת). ברחניה (צילום: יחסי ציבור)
חלק מההכנסות קודש לוועד הבית (באמת). ברחניה (צילום: יחסי ציבור)

לא צריך הרבה יותר מסיבוב בנווה שאנן כדי להבחין בכך שהשכונה המושמצת ולמודת הסבל סביב התחנה המרכזית משנה את אופייה, בדרך הבטוחה לג'נטריפיקציה שתקפיץ את ערך הנדל"ן באזור, אבל עד שזה יקרה יש קצת זמן ובזמן הזה אפשר ליהנות, וזה בדיוק מה שעושים עכשיו דיירי הבניין ברחוב הקונגרס 9 עם הבר שהקימו.

מרחמים גם על השכנים. ברחניה (צילום: יחסי ציבור)
מרחמים גם על השכנים. ברחניה (צילום: יחסי ציבור)

כך, בזמן שהמגיפה שיתקה את חיי הלילה בעיר, דיירי הקונגרס 9 הפכו את החניה האחורית של הבניין שלהם לבר ייחודי בשם "ברחניה", והוא כבר פועל במתכונת הרצה בימי רביעי, חמישי ומוצ"ש בין 18:00 ל-23:00. שעות הפתיחה אינן גמישות, וזאת כדי לשמור על מנוחת השכנים ואופיה השקט של השכונה בשעות הלילה.

>> איך שינתה הקורונה את תל אביב? השיבו על שאלון מדד טיים אאוט העולמי ותגלו!

בבניין הישן הממוקם בגבולה של שכונת נווה שאנן עם פלורנטין, מתגוררים בשנה האחרונה 17 דיירים שמשתפים פעולה כקהילה, נפגשים בקביעות ומחליטים יחד על אירועים והפקות שיכניסו לבניין תרבות, תוכן והכנסות (כך, למשל, בתערוכה שהפיקו עבור אייקון הנייניטיז ציפי משוק הפשפשים).

הקהילה הוקמה ביוזמת פיתה מרקטינג, חברת שיווק המתמחה בפיתוח קהילות, והבר השכונתי הוקם בליווי מותג הלילה DTM. דיירי הבניין שבחרו לקחת חלק בפרויקט הפכו לשותפים בעסק והם מתפעלים אותו, כולל משמרות בשכר. 20 אחוז מרווחי הבר מועברים ישירות לקופת ועד הבית של הקהילה. היזמים מתכוונים להציע את הטמעת המודל בחניות של בניינים נוספים שירצו בכך.