הבמאי ההוליוודי המנודה בריאן סינגר חי בישראל. בקרוב הסרט

בריאן סינגר (צילום: דניאל ליאל/AFP/גטי אימג'ס)
בריאן סינגר (צילום: דניאל ליאל/AFP/גטי אימג'ס)

על פי דיווח ב"וראייטי", הבמאי בריאן סינגר ("החשוד המיידי", "אקס-מן") חי בשנים האחרונות בישראל, לאחר שעזב את הוליווד בעקבות האשמות נגדו במספר מקרי תקיפה מינית של קטינים. סינגר מתכנן כעת קאמבק עם סרט דוקו שיטהר את שמו ושלושה סרטים עצמאיים שמתרחשים בישראל ועוסקים בה

חשיפה מרעישה של "וראייטי": הבמאי ההוליוודי בריאן סינגר חי בישראל מאז 2019 בקירוב. סינגר היה מהבמאים המובילים של אולפני הקולנוע מאז שביים ב-1995 את "החשוד המיידי", ובמשך יותר מ-20 שנה היה חתום על שרשרת להיטים בלתי נגמרת, ביניהם הפרנצ'ייז המארוולי המצליח "אקס-מן" והקאמבק של סרטי "סופרמן". אחרי שנים של שמועות על התנהגות פרועה ואגרסיבית בסביבת העבודה, הוא פוטר מהסט של "רפסודיה בוהמית" בסוף 2017 בידי הבוסים שלו ב-Fox ולא עבד יותר בהוליווד מאז. אבל אלה היו הצרות הכי קטנות שלו.

נסיך הוליוודי לשעבר. בריאן סינגר עם כוכבי "אקס-מן", קומיק קון 2015 (צילום: גטי אימג'ס)
נסיך הוליוודי לשעבר. בריאן סינגר עם כוכבי "אקס-מן", קומיק קון 2015 (צילום: גטי אימג'ס)

ב-2018 החלו להעלות נגדו מספר האשמות כי תקף מינית קטינים שעבדו על הסטים שלו, וב-2019 פרסם המגזין "אטלנטיק" כתבת תחקיר מקיפה וחריפה עם האשמות מפורטות של ארבעה גברים שהותקפו על ידו מינית לטענתם. סינגר הכחיש בתוקף את האירועים המתוארים בעדויותיהם והכחיש קטגורית כי קיים אי פעם יחסים עם קטינים או חש אליהם משיכה, אבל מתישהו בין 2018 ל-2019 הוא נעלם מהוליווד ומהרדאר הציבורי-תקשורתי. עד היום. הבוקר מפרסם "וראייטי" כי סינגר עובד על סרט תיעודי שבו הוא מתכוון להתמודד עם ההאשמות בתקיפה מינית ולטהר את שמו, ובמסגרת הדיווח הנרגש על הסרט המתוכנן מתחבא הסקופ לפיו סינגר מתגורר בשנים האחרונות בישראל.

סינגר נולד בניו יורק, אומץ כתינוק על ידי הוריו היהודים וגדל כיהודי, ויתכן כי הוא זכאי גם לאזרחות ישראלית או אף אוחז בה. על פי הדיווח ב"וראייטי", סינגר מתכנן את הקאמבק שלו אל עולם הקולנוע ושואף לחזור אליו כפי שהתחיל בו, כיוצר סרטים עצמאיים הרחק מעולם הבלוקבאסטרים, ושלושת הסרטים הראשונים שהוא זומם מתרחשים בישראל ועוסקים בה. סינגר כבר נפגש עם משקיעים פוטנציאליים ונקב בתקציב של 10 מיליון דולר לסרט, כשאת הסרטים יפיק ג'ייסון טיילור שהיה נשיא חברת ההפקות של סינגר שעצרה את פעילותה.

ב"וראייטי" מקפידים לציין שאם יצליח סינגר בניסיון הקאמבק שלו, הוא יהיה מהאושיות ההוליוודיות היחידות שהצליחו לחזור מהאשמות בתקיפה מינית שלא הגיעו לבירור פלילי בבתי המשפט, כמו מורגן פרימן ודסטין הופמן, אבל אפשר לומר בעדינות שהוא קצת פחות אהוב מהם בהוליווד. בקיצור, אם אתם נתקלים בו בתל אביב תגידו לו שיבוא לבקר אצלנו במערכת, יש לנו המון שאלות.