שחררו כבר: 7 נורות האזהרה שבריטני הדליקה לאורך השנים

בריטני ספירס. צילום: David LaChapelle
בריטני ספירס. צילום: David LaChapelle

מה שנתפס בתחילה כקונספירציה מתגלה בימים האחרונים בבית המשפט כמשהו גדול ומוחשי: הכוכבת האמריקאית העידה על אפוטרופסות מתעללת לאורך 13 שנה וביקשה לצאת לחופשי. האם היו סימנים לכך לאורך הדרך? ובכן, מתברר שלא מעט - יצאנו לבדוק

ביממה האחרונה העולם הזדעזע למשמע עדותה של בריטני ספירס בבית המשפט. המוזיקאית המצליחה יצאה במתקפה חריפה על אפוטרופסות מתעללת לכאורה שמגבילה את חייה כבר 13 שנה. "אני רק רוצה את חיי בחזרה" אמרה הכוכבת בקול ברור, "אני לא מאושרת, אני לא מצליחה לישון. אני כועסת ובוכה כל יום". 

העולם נחשף לאמת המרה עם יציאת הסרט "Framing Britney Spears" של הניו יורק טיימס שהעלה לראשונה את הנושא, שנתפס כקונספירציה הזויה עד אז, בצורה רצינית ומעמיקה. מי שאינם הופתעו הם מעריציה של הזמרת, שהבחינו בסימנים מטרידים לכל אורך 13 השנים האחרונות. אלו הן כמה מנורות האזהרה שהדליקה הזמרת מאז תחילת האפוטרופסות בשנת 2008 – ושבחרנו לא לראות.

1. "כשאתה בכלא אתה לפחות יודע מתי תשוחרר"

בסרט דוקומנטרי שיצא בשנת 2008 דיברה הזמרת בצורה כמעט גלויה לחלוטין על המצב שבו היא נמצאת. "אם לא הייתי תחת כל ההגבלות המוטלות עליי עכשיו, הייתי מרגישה כה משוחררת" אמרה בקול חנוק, "כשאני מספרת להם איך אני מרגישה זה כאילו הם שומעים אותי אבל לא באמת מקשיבים". 

2. מוטיב הכלובים

לאורך השנים האחרונות הכלובים הפכו למוטיב חוזר בעבודתה של בריטני ספירס. בקליפים, הופעות וצילומים נראתה הזמרת שוב שוב בתוך כלובים שונים ומסתבר שזה לא במקרה. הצלם והבמאי הידוע דייוויד לה-שאפל עבד עם ספירס בשנת 2016 על קליפ לסינגל "Make Me". לה-שאפל סיפר שההכוונה היחידה שהוא קיבל מהזמרת לגבי הקליפ הייתה שהיא רוצה להיות מצולמת בכלוב. כאשר הציע לצלם אותה כמו נמרה עוצמתית בתוך הכלוב היא הדגישה שהיא רוצה להיראות דווקא יותר קטנה ומופנמת, כמו חתלתול קטן. 

קרדיטים: Alexi Lubomirski, Kevin Mazur, David LaChapelle
קרדיטים: Alexi Lubomirski, Kevin Mazur, David LaChapelle

3. ההודעה הקולית שהודלפה

בשנת 2009 הודלפה הקלטה מהודעה קולית שהשאירה ספירס עבור עורך דין שניסה לסייע לה. בהקלטה היא מספרת שאביה איים עליה מספר פעמים שהוא ייקח ממנה את ילדיה. טענות על איומים כאלה עלו מספר פעמים לאורך השנים, ולאחרונה אף הוצא צו הרחקה מטעם שני בניה של ספירס כלפי אביה.

4. הופעה עם 39 מעלות חום

בתצהיר שהוגש מטעם ספירס לאחרונה סיפרה הזמרת שאביה אילץ אותה להופיע גם כאשר הייתה חולה וסבלה מחום גבוה, ואף תיארה את החוויה כאחת מהמפחידות שעברה בחיים. בעקבות התצהיר סרטון מאותה ההופעה צף מחדש וספירס נשמעת בבירור מספרת לקהל שהיא מרגישה רע ועומדת להתעלף.

5. "אני לא אוהבת את זה"

בקטע וידאו שהודלף מצילומי קליפ בשנת 2016 ניתן לראות את בריטני כאשר סביבה רוקדים מספר גברים בלבוש מינימלי וחלקם גם נוגעים בה. באמצע הצילומים היא צועקת "אני לא אוהבת את זה" ונמלטת, והסיטואציה כולה נראתה מאולצת ומטרידה.

6. השקת המופע בווגאס 

מיד לאחר שסיימה 4 שנים של שגרת הופעות אינטנסיבית בווגאס, מיהרו מנהליה של ספירס להכריז על מופע חדש. בעדות לבית המשפט מספרת הזמרת שהייתה מותשת ורצתה לקחת שנתיים-שלוש שנות הפסקה לפני החזרה לעבודה הקשה. מנהליה ואביה סירבו לבקשתה, אילצו אותה להמשיך והכריזו על אירוע השקה מתוקשר למופע החדש. באותו האירוע ספירס הייתה אמורה להופיע ולדבר עם גופי התקשורת, אך במקום זה במעין אקט של מחאה היא עלתה לבמה ורצה ישירות לרכב שהסיע אותה מהמקום.

7. "שיקרו לי ורימו אותי; לקחו לי את הילדים ויצאתי משליטה"

הצלם אנדרו גאלרי שהיה מקורב מאוד לספירס סיפר בסדרת סרטוני טיקטוק שבשנת 2008 הוא קיבל מכתב מהזמרת, שביקשה ממנו להקריא עבור מעריציה. לטענתו המפעילים שלה לקחו את המכתב והשמידו אותו, אך הוא הספיק לייצר עותק נוסף. גאלרי טען שהעלייה של מחאת "Free Britney" גרמה לו להרגיש מחויב להקריא את אותו המכתב. במכתב מספרת ספירס, לכאורה, בגוף שלישי, על כך שמנהליה אילצו אותה להתגרש מבעלה, ועל הפחד לאבד את ילדיה שהביא אותה לאיבוד שליטה.