ברייק לב הזהב: הפרסומות שינצחו את הקורונה (ובחינם)

לא מודל כלכלי שהיה עובר את "הכרישים". עידן ברקאי (צילום: גיא שרייבר)
לא מודל כלכלי שהיה עובר את "הכרישים". עידן ברקאי (צילום: גיא שרייבר)

עידן ברקאי החליט לנצל את אבטלת הקורונה כדי להפיק וליצור פרסומות בחינם (בחינם!) לעסקים קטנים שנפגעו במשבר. התוצאה היא הפרסומות הכי משמחות וכיפיות שראיתם. אז ביקשנו ממנו לכתוב על זה טור (בחינם!)

חודשיים אחרי שהמגיפה עלתה לארץ, פרסמתי פוסט בפייסבוק שמציע פרסומות בחינם לעסקים קטנים שנפגעו מהקורונה. משלב הקריאייטיב, דרך ההפקה והצילומים ועד העריכה וההכנה לשידור, הכל בחינם לגמרי ללא כספים שמחליפים ידיים. לא מודל כלכלי שהיה עובר ב"כרישים". במשך חודשיים, במקביל להתמודדות הכלכלית שלי, ראיתי משהו ממש רע שעובר על העסקים בישראל. אחרי תקופה ארוכה של התבוננות פנימית, מדיטציות ספה ומחשבות על מה יהיה, רציתי לחזור לעשות את מה שעשיתי לפני שהכל התקלקל. שזה לעשות פרסומות.

במקביל, לא יכולתי להשאר אדיש לכמות העסקים שבאמת חטפו את זה חזק. שני הדברים התחברו ליוזמה הזאת. החלטתי לעזור לחלק מהעסקים האלו. מדובר בעצם בפוסט חיפוש עבודה שיצא משליטה. פרסמתי את הפוסט, הלכתי לים, וכשחזרתי הביתה כבר הייתי הבעלים של משרד פרסום קטן ללא שם וללא כוונות רווח. פנו אליי לא מעט עסקים קטנים שרצו פרסומת והרבה מתנדבים מכל תחומי ההפקה. מצאתי את עצמי מייצר בריפים, מצוות כותבים לעסקים ומתקדם לימי צילום בעזרת קומבינות וטובות בלבד.

הפרסומת הראשונה במסגרת פרויקט הנשמה שלי **פרסומות בחינם לעסקים שנפגעו מהקורונה** (פוסט מקורי בתגובות), היא של Yuliya Tishin המקסימה והמוכשרת והבעלים של בלוניט Ballonit. יצאה פרסומת מתוקה וצבעונית, שהופקה על בסיס רצון טוב בלבד של חברים ואנשים עם רצון טוב ועם אפס כספים שהחליפו ידיים***עסקים שנפגעו מהקורונה מוזמנים להמשיך ולפנות אליי לשם פרסומות בחינם ואני עדיין מחפש כל מי שיוכל לתת יד ולעזור, גם אם זה לסרט אחד: \\\\\\צלמים עם ציוד, אפטריסטים, מחסני ציוד, עורכי סאונד, קופירייטרים וכל מה שקשור להפקה ופוסט של וידאואים\\\\\\ הפקה, בימוי ועריכה: Idan Barkaiכתיבה זריזה ויעילה: יפתח חוצבצילום וכל מה שצריך: Roma Nutenkoארט מתוקתק: Yuliya Tishinאפטר חלקלק: Noam Amirמיקס: Amir Haberשחקן נוטף כריזמה אורח: Matan Sharonמפיק שותף צללים: Oren Kestenboumאולפן אהבה של בנאדם אהבה: Guy Yeroslavsky הפנתר הירוקתודה יא מלכים!!!***הפרסומת פחות רלוונטית לימים נטולי אירועים גדולים ושיגועים אלו, אבל תהיה שמישה גם עוד חודשיים או שנה מעכשיו, אז בינתיים תחגגו את הבר-מצווה במסעדה כמו שחגגו לי במסעדת "סגנון" בנצרת עילית, שחבל שלא היו שם יותר בלונים.

פורסם על ידי ‏‎Idan Barkai‎‏ ב- יום שלישי, 21 ביולי 2020

עוד פרסומת במסגרת הפרסומות שהן בחינם לגמרי לעסקים שנפגעו מהקורונה. חדר בריחה בסגנון הקג"ב בבעלותו של Sagi Rabovski הנהדר והנחמד מאוד, שהיה חשוב לו בעיקר לציין שהחדר נמצא בתל-אביב!!! KGB I Escape Game Israel in Tel Aviv I חדרי בריחה בתל אביב המון תודה לכל החברים והאנשים המצוינים שעזרו ומצוינים למטה. מי שבא לו לעזור בסרטים הבאים (סרט אחד באמת מספיק) מוזמן לפנות או להגיב. צריך בעיקר \אפטריסטיםיות, צלמיםות (עדיף עם מצלמה), ציוד תאורה וסאונדות, עורכיות סאונד תודה\\כתיבה בימוי ועריכה: Idan Barkaiע.צלםע.במאימפיקהאיינג'לית: Yuval Sol Bokerהצלם המעולה שהכרתי באותו יום: Eyal Sibiעשה לזה צבע יפה: Amir Haberשחקן מלך: Arthur Giropniksשחקנית מלכה: Anna Grachevskaiaדוכס ההלבשה: Oren Darציוד איכותי: Ariel Glikson Glikson – Camera Rental Israelעוד ציוד תודה: ONTHEBEACH מפיק אב רוחני: Oren Kestenboumעוד תודה: Efrat Abramov Amit Kling Raz Dadi Avi Levy Ella Doron Sarit Eder

פורסם על ידי ‏‎Idan Barkai‎‏ ב- יום חמישי, 23 ביולי 2020

יש משהו מאוד יפה בלקוחות שלא משלמים לך כלום: אתה זה שקובע את הדדליינים, יש לך חופש אדיר לעשות רק מה שאתה חושב שנכון ואתה לא מפחד לטעות כי אתה בכל מקרה יוצא מלך. כמובן שהמטרה היא לעשות סרט ששני הצדדים יהיו מרוצים ממנו. בינתיים זה עובד. יצאו כבר שתי פרסומות ממש חמודות ואפקטיביות. אחת ליוליה שמפעילה עסק צבעוני של בלונים לאירועים ואחת לחדר בריחה בנושא הקג"ב. "זהב לקופירייטרים" כמו שאומרים. אני לא חושב שבאמת אומרים את זה, אבל גיליתי הזדמנות לעבוד עם עסקים שרחוקים מהצלחת של משרדי הפרסום ולנסות לייצר להם פרסומות ברמה גבוהה יחסית לתקציב האפסי.

המיזם, ששמו הרשמי הוא "פרסומות בחינם לעסקים שנפגעו מהקורונה", פתוח לפניות של עסקים נוספים ש… נפגעו מהקורונה (וגם להצעות לשם חדש). כמו כן, אני מזמין עוד אנשי מקצוע טובי לב מהתחום שמוכנים לתרום מיכולותיהם המתוקות לסרטון אחד. צלמים, אפטריסטים, עורכי סאונד, מחסני ציוד וכל מה שקשור להפקה של תוכן וידאו. אתם מוזמנים להתרשם מהפרסומות אצלי בפייסבוק ובאינסטגרם. כמובן שאני מחזיר עוקב. אני במצב רוח של נתינה.

עידן ברקאי בפייסבוק
עידן ברקאי באינסטגרם