טובעים בכסף: למה הבריכות העירוניות בתל אביב כל כך יקרות?

הקיץ כבר תכלס כאן, ואחת הדרכים היחידות לשרוד אותו בחיים היא בקפיצת ראש לבריכה. אבל למה הן יקרות כל כך?

19 באפריל 2017

היתושים, חשבון החשמל ובעיקר השמש הנוראה מבשרים שהקיץ כבר לגמרי כאן. אחת הדרכים היחידות שאפשר להתמסר לו בלי לבכות אחר כך היא באמצעות שכשוך בבריכה. העיר תל אביב מציעה לא מעט בריכות שחייה, אך המחירים הגבוהים ברבות מהן מקשים על תושבים להשתמש בהן. כשחלק ניכר מהבריכות הללו מופעלות על ידי עיריית תל אביב-יפו, נשאלת השאלה אם זו לא יכולה לסייע לתושבים ולהביא להורדת המחירים.

בסך הכל מפעילה העירייה 11 בריכות שחייה ברחבי העיר. המחירים בהן משתנים מבריכה לבריכה. כניסה חד פעמית לבריכת גורדון למשל, תעלה למבוגר 68 ש"ח בימי חול ו-78 ש"ח בשבתות, בעוד שמינוי יעלה לו 3,240 ש"ח ועוד 240 ש"ח לדמי הרישום. בבית בארבור עומד מחיר הכרטיס למבוגר על 44 ש"ח, ובבריכה העירונית שבשיכון ל' על 65 ש"ח. מי שגם ירצה לעשות מינוי שנתי לבריכה הזו ייאלץ להיפרד מלא פחות מ-4,565 ש"ח – מחיר שכבר מתקרב למחירי המינויים בבריכות הפרטיות והיוקרתיות שבלב העיר. "מאוד מתסכל שאלה המחירים", אומרת יעל, תושבת מרכז העיר. "אני צריכה לשלם כמעט 70 ש"ח כדי להיכנס כל פעם לבריכת גורדון, אז אני הולכת פעם-פעמיים בחודש כי אני לא יכולה להרשות לעצמי יותר מזה".

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
מי עומד מאחורי שלטי הדגדגן שנתלו בתל אביב? 
מדוע הפכו המכינות לעיצוב ולאמנות לתחנה קבועה בדרך לאקדמיה?
מאוגוסט: פקחים יחלקו דוחות לרוכבי חשמליים שירכבו על המדרכה

 

בתקופה האחרונה העלו כמה פעילים עירוניים את הטענה בפני מחזיק תיק הספורט בעירייה, אלון סולר. "נפגשנו איתו במטרה לבקש להוזיל את אגרות הכניסה לבריכות", סיפרה חגית אוריין, שנכחה בפגישה. "הגענו מצויידים בנתונים. הבריכות מציעות אמנם אפשרות למינויים ארוכי טווח שמורידים את המחיר פר כניסה, אבל אין סיבה לשלם כל כך הרבה כסף בבת אחת כדי לקבל הנחה כלשהי".

סולר מבטיח שהנושא בטיפול, אבל שייתכן שהמחירים הגבוהים נובעים מעלויות התפעול הגבוהות של הבריכה, כך שאין מנוס מהמחירים הגבוהים. "שוחחתי בנושא עם הנהלת העירייה וביקשתי שתבוצע בדיקה רחבה של התעריפים – הן של המתקנים העירוניים והן של הפרטיים", אמר. "אני מבין את הטענות, אבל כרגע אף אחד לא נהנה מרווחי הבריכות העירוניות. אני לא פוסל את האפשרות שיש כאן התנהלות פחות יעילה, אבל יכול להיות שאין ברירה אחרת למחירים הללו".