בשעת לילה מאוחרת: ראש העיר מפטר את סגניתו במייל

סגנית ראש העיר ציפי ברנד פוטרה אמש במייל שהגיע בשעת לילה מאוחרת ותקפה את חולדאי בפוסט תגובה: "מי שעסוק בפוליטיקה הארצית כנראה חושש ממי שמשקיעה את כל זמנה ברווחת התושבים"

סגנית ראש העיר היוצאת, ציפי ברנד, הגיבה אמש (ד') בחריפות להחלטת ראש העיר רון חולדאי לפטר אותה מתפקידה, והטיחה בו טענות קשות. "בחצי שנה האחרונה ראש העיר אינו עסוק במשבר שהעיר מצויה בו, הגנים לא עובדים בימי שישי, העירייה גובה אגרות ותשלומים מעסקים שעומדים סגורים", כתבה בפוסט בפייסבוק.

ברנד המכהנת בתפקיד מ-2013 התייחסה בפוסט לשאיפות של חולדאי לעזוב לפוליטיקה הארצית. "חולדאי טייס מדופלם, שם את עיריית תל אביב על טייס אוטומטי והלך. בדרך החוצה הוא פיטר אותי מתפקידי, במכתב לא צפוי במייל, מוודא שהקוקפיט יישאר ריק ושאף אחד לא יתגעגע", כתבה.

נתחיל מהסוף – רון חולדאי פיטר אותי הערב כסגנית ראש עיריית תל אביב יפו. חולדאי טייס מדופלם שם את עיריית תל אביב על טייס…

Posted by ‎ציפי ברנד‎ on Wednesday, January 6, 2021

עוד הוסיפה ברנד: "אני גאה להיות מפוטרת בגלל שעמדתי על עקרונותיי ונלחמתי עבורכם. במהלך תקופת המשבר האחרון, נאבקתי בכדי להביא חיסונים לעובדי הוראה לגיל הרך ולשמור על גני הילדים פתוחים. במשך חודשים ארוכים ביקשתי ולחצתי על ראש העיר והפקידות העירונית לנהוג בחמלה כלפי התושבים, ולהימנע מגביית ארנונה ואגרות ממסעדות ועסקים קטנים בעיר שמדממים סגורים. עמדתי בקו הראשון עם התושבים ברחובות מול המשטרה בהגנה על העיר כמבצר של הדמוקרטיה".

סגנית ראש העיר היוצאת תקפה ישירות את מי שמכהן בתפקיד מ-1998 וכתבה כי "האיש שמתייחס כרגע לתל אביב כחלטורה זמנית לסידור עבודה, ועסוק בפוליטיקה הארצית כנראה חושש ממי שמשקיעה את כל זמנה ברווחת התושבים ושהטלפון שלה פתוח". בסופו של הפוסט כתבה כי בימים הקרובים תודיע על המשך צעדיה.

על רקע פיטוריה של ברנד והטענות על התנהלות לקויה של חולדאי בניהול המשבר, תיערך הערב (20:00) הפגנה מול ביתו בצפון העיר. אמה טוקטלי, פעילה חברתית וממארגנות ההפגנה, מסרה לנו כי "אחרי שנים שהעירייה השתמשה בחיי הלילה כערך איכותי של ליברליזם ושל ה-24/7, ברגע שהגיעה הקורונה החלו להתעמר בנו. בנוסף לכל זה, הגיע הקש ששבר את גב הגמל כשראש העיר החליט שהוא פונה לפוליטיקה הארצית, ממשיך לכהן כאן – ובמקביל מפטר את סגניתו".

לדבריה, ברנד עזרה לה ולנוספות לא מעט בתקופה האחרונה. "אני אמא לשני ילדים קטנים, והיא האדם היחיד שיכולנו לדבר איתו. אנחנו התארגנות של נשים שנמאס להן מאדם שמרגיש מאוד בנוח לדרוש ניקיון כפיים מראש הממשלה ומהמדינה, ויש לו הרבה מה לומר על ערכים ועל ישראליות, אבל הוא תפס את העיר כבת ערובה. הוא לא מאפשר למנהיגות חדשה לצמוח ולא מאפשר רעיונות חדשים. אנחנו דורשות ניקיון כפיים מכל נבחרי הציבור שלנו. נאה דורש – נאה מקיים".

חולדאי שיגר אתמול במפתיע מכתב לברנד ובו הודיע לה על נישול סמכויותיה, ובמלים אחרות – על פיטוריה מהתפקיד. במכתב האשים את ברנד כי היא "פועלת – פעם אחר פעם – על דעת עצמך ותוך התעלמות בוטה מעמדות הגורמים המקצועיים ומהנחיות", וכן כי היא "מעדיפה על פי רוב צעדים פופוליסטיים על פני מהלכים שקולים".