מה עושים הלילה: בר הגרזינים החדש שמסעיר את תל אביב

הכינו את הגרזינים. אקס אנד קו (צילום דודי פרץ)
הכינו את הגרזינים. אקס אנד קו (צילום דודי פרץ)

על חורבות "החתול והכלב" נוסד השבוע Axe&Co, בר עם אחד עשרה מסלולי משחק שבהם תוכלו להטיל אל המטרה גרזינים, סכינים ושוריקנים. מאיפה הגיע הרעיון המפתיע, איך משתלבים כלי משחית עם אלכוהול, איך שומרים על הבטיחות ולמה זה התחביב החדש שלנו. אתם יודעים איפה כל הפרטים

11 באוגוסט 2022

בר גרזינים. תודו שעל זה עוד לא שמעתם. כמו באולינג גם כאן יש מסלולים ומשחק קבוצתי, אלא שבמקום כדור שמנמן מטילים גרזינים, סכינים מחודדות ושוריקנים כאחד הנינג'ות. בין לבין שותים בירה ומנשנשים פינגר פוד ובעיקר מחכים לתור הבא. הכירו את התחביב הבא שלכם וגם שלכן.

ארון החשמל הישן של החתול והכלב בתפקידו החדש (צילום דודי פרץ)
ארון החשמל הישן של החתול והכלב בתפקידו החדש (צילום דודי פרץ)

עוד לפני שמדברים על .Axe & Co צריך לדבר על הלוקיישן שבו הוא ממוקם, על חורבות החתול והכלב. כל זכר למועדון המיתולוגי נמחה, "למרות שיש מצב שבין האריחים בשירותים אפשר עדיין למצוא מזכרות", אומר בחיוך היזם רועי פלג, איש הייטק שמתגורר בקנדה. באחת מנסיעותיו לפריז חיפש פלג פעילות פנאי ומצא באפליקציית טריפאדוויזור בר גרזינים. "לא ממש ידעתי במה מדובר. כשניסיתי הבנתי שאני חייב להביא את הדבר הזה לארץ. בדקנו עשרות מתחמים בעולם והטלנו גרזינים עד שהיד התעייפה".

בחלוף ארבעה חודשים וחצי אקס אנד קו עומד על הרגליים. הבר כבר מצויד בבקבוקי בירה – ובהמשך נתעכב על השילוב של כלי משחית ואלכוהול – ובחלל מסודרים זה לצד זה המסלולים: חד עשרה מסלולי משחק פתוחים וחדר VIP ובו שני מסלולים. האחרונים נבנו לפי תקן הליגה העולמית כדי לקיים בהם תחרויות וטורנירים בינלאומיים. בהקשר זה יש לציין שהטלת גרזינים היא טרנד עולמי. מה שהחל בימי הביניים כמהלך בשעת קרב הפך לספורט תחרותי, שנפוץ כיום בארה"ב, קנדה, אירופה ואוסטרליה. גברים ונשים משתתפים בטורנירים והמועדון החדש, שהוא נציג רשמי של שתי הליגות העולמיות, מקווה להיות סנונית ראשונה שמביאה את האביב לישראל.

ועכשיו לשאלת השאלות, לשם מה בעצם התכנסנו. למעשה מדובר בקליעה למטרה במספר סוגי גרזינים, מגרזן למתחילים דרך קופיץ (בוצ'ר) ועד ביג אקס, גרזן מפלצתי למתקדמים. אופן ההפעלה די פשוט: עומדים מאחורי סימון שמתוח על הרצפה, מחזיקים בקצה הקת, מניפים את הגרזן ומטילים. ההתחלה מן הסתם מג'עג'עת והגרזן עף לכל מקום פרט למטרה.

כדי למנוע פגיעה בנפש מופרדים המסלולים זה מזה ברשת מתכת בצדדים ובתקרה. מדריכים יעברו אתכם על הוראות הבטיחות לפני תחילת המשחק ויימצאו בסביבה במהלכו כדי להבטיח את שמירתן, וגם כדי לסייע בטכניקה. במסלולים הפתוחים יכולים לשחק עד שלושה משתתפים. בכל עמדה מותקן אייפד ועליו אפליקציה שפותחה במיוחד לתפעול המשחק. הזמנת מסלול ותשלום מתבצעים אונליין וחתימה על טופס הסכמה נעשית באמצעות סריקת קוד. אחרי הכול היזם הוא איש הייטק.

באולינג זה כל כך פאסה. .Axe & Co (צילום דודי פרץ)
באולינג זה כל כך פאסה. .Axe & Co (צילום דודי פרץ)

ברגע שמבינים את העיקרון ומסתנכרנים עם הנשק, המשחק הופך לכיף גדול. אפשר לבחור מתוך מספר סוגי מטרות: Bull's eye המוכר, Hostage – איור שבו יש לנעוץ את הגרזן בתוקף ולא בבן הערובה, ובקבוקי בירה – איורי בקבוקים שיכולים להוות בסיס להתערבות בסגנון מי שפוגע במותג מסוים מקבל אותו כפרס. אם חשבתם להציב על לוח המטרה את תמונת הבוס, זה לא יקרה. פלג ושותפו איש חיי הלילה גיא גורדון נחושים לשמור על אווירה ספורטיבית ובטוחה. מסיבה זו כלי הנשק נשמרים בארונות נעולים. בכל מסלול נמצא נשק אחד בלבד מכל סוג, ובחילופין בין השחקנים יש להניחו בקופסה ייעודית ולא להעביר מיד ליד. נהוג להתחיל בגרזן אך אנו מצאנו ששוריקן כיף יותר. כמעט שאין צורך להפעיל כוח והכוכב הקטן טס אל המטרה ומתגמל בנקודות.

רועי פלג ושוריקן (צילום דודי פרץ)
רועי פלג ושוריקן (צילום דודי פרץ)

בתחום הקולינרי שומר אקס אנד קו על מסורת אולמות הבאולינג ומציע כיבוד קל: פיצה גאודה מפצ'אפורי בשוק הכרמל, משה בתיבה, בורקסים ונשנושי פינגר-פוד מתחלפים (כ־30 ש"ח) ופלטת גבינות או נקניקים (25 ש"ח ל־100 גרם). גביע פופקורן בגודל נאה מתומחר ב-10 ש"ח כולל ריפיל חופשי. אגף המשקאות מציע משקאות קלים ובירות בבקבוק בלבד, ללא משקאות חריפים. אחת הסיבות לכך היא – שוב – שמירת הבטיחות. "יש פה שילוב של משמעת, קור רוח ואכיפה. אפשר ליהנות תוך כדי שמירה על הכללים מבלי לגלוש לשטותניקיות. המדריכים ערוכים לטפל בכל מצב אך ברוב מתקני ההטלה בעולם אין בכך צורך. אם קורות פציעות הן בדרך כלל בגלל שבב עץ מקת הגרזן".

פרט ללקוחות פרטיים מכוון המקום לאירועים קטנים, פרטיים ועסקיים. מחיר המשחק 90 ש"ח לאדם ל־55 דקות לפני אוכל ושתייה, כמחיר בילוי במסעדה ממוצעת. הכניסה  מגיל 18 ומעלה והיא אינה מוגבלת לשחקנים בלבד, כלומר ניתן להגיע, לשתות משהו ולצפות באקשן. אבל בינינו, מאד מאוד כדאי לנסות כי התחביב ממכר.
קרליבך 23, תל אביב, ראשון-חמישי, 17:00-חצות (שעות פתיחה בהרצה), הזמנות באתר