ביאת המשיח: ביקרנו בתצוגה הראשונה של המותג הטרי Mashiiah

MASHIIAH הקולקציה הראשונה. צילום: מאיר כהן
MASHIIAH הקולקציה הראשונה. צילום: מאיר כהן

הקולקציה הראשונה של המותג הטרי Mashiiah הבהירה לנו למה שנות ה-80 עושות קאמבק אבל גם גרמה לנו לצפות לעתיד אחר

19 ביוני 2019

נדמה שאפילו מארגני תצוגת האופנה של המותג הטרי mashiiah הופתעו מכמות האנשים שהגיעו אתמול אל חלל הגלריה הקטן מדיי ביפו על מנת לחזות בקולקציה הראשונה של המותג. משפיעני אופנה הצטופפו לצד המשפחה הנרגשת של המעצבת, דוגמניות התהלכו בחיוך על המסלול והופעה מרימה של המוזיקאית אקו, שהסתיימה בריקודים עם הקהל. הגענו למסיבה.

MASHIIAH הקולקציה הראשונה. צילום: מאיר כהן
MASHIIAH הקולקציה הראשונה. צילום: מאיר כהן

המסיבה הזו הייתה אריזה הולמת לקולקציית הסטריט וור הצבעונית שהשיקה אתמול (שלישי) בר משיח בת ה-28. משיח חזרה השנה לארץ לאחר שלמדה תואר ראשון ושני בפריז, והתמחות ברקמה עילית ב-LESAGE, שבבעלות CHANEL. במסגרת לימודיה היא התמקדה בבגדי גברים. "באופן מפתיע, רוב העניין שנוצר סביב הקולקציה שעיצבתי לגברים הייתה אצל נשים," היא מספרת, "ומשם החלטתי לעצב לנשים".

תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי

הקולקצייה מתעסקת, לדבריה של משיח, במתח שבין המגדרים. היא שואבת השראה מהסרטים של הבמאי ספייק לי, המציגים את המתח הפוליטי בברוקלין של סוף שנות השמונים. "בלימודים בפריז נאמר לא פעם שאני 'צעירה מידי בשביל לדעת מה הסטייל שלי'. אולי עוד 10 שנים אוכל לפרט זאת במדויק, עם זאת, הקווים שמנחים אותי הם תמיד איזה פוש אנד פול בין ניגודים, אני בחיפוש מתמיד אחר נקודת האיזון המושלמת בין נשי וגברי, בין טו מאץ' לבייסיק, בין בגדי ערב ליום, אובר סייז וסלים, צבעוניות מדויקת ועוד".

תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי

הלוקים שיצאו בזה אחר זה אל המסלול הזכירו לנו את הסיבה בגללה שנות השמונים חוות רנסאנס שכזה – מדובר באסתטיקה שיושב בול על תרבות האינסטגרם, על קצב הדימויים המסחרר שבה. צפייה בתצוגה נדמתה כמו דפדוף מהיר בסטורי, כשעוד ועוד אלמנטים נגלים אלינו: עגילי סטייטמנט (מצוינים, של המותג דנה דניאלה), כריות כתפיים מודגשות, ניאון, חגורות מותן, פרנזים, נוצות, הדפסים, שרוולים נפוחים וקטיפה. תוסיפו למערבולת נעלי ואנס וגרבי סקייטרים, שהעלו בנו ניחוחות של אמריקן אפרל – וקיבלתם קליפ של MTV.

כמו בקליפ ב-MTV, כשזה מהנה זה ממש מהנה. שמלת הבלייזר בעלת השרוולים הקצרים וסיומת הפרנזים הזכירה לנו את הרגע ההוא שהבחורה הקולית, זו שאף אחד לא מבין, ממירה את בגדי הטומבוי שלה ללוק חגיגי וגורמת לכולם לראות אותה באור אחר, ותסלחו לנו על הקלישאה.

כשזה מהנה, זה ממש מהנה. צילום: ענבל מרמרי
כשזה מהנה, זה ממש מהנה. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי

מנגד, לעיתים התוצאה שמתקבלת היא מעט חסרת פוקוס. לכן הפריטים המוצלחים יותר בעיננו היו אלו שהציגו קו נקי ומהודק יותר. אהבנו במיוחד חליפת פסים עם מכנסיים רחבים ומחמיאים, חליפת מכנסיים ובלייזר קצרים, ובלייזר בהדפס צבעוני. אך אלו סובלים מבעיה אחרת – הפריחה (המבורכת) של חנויות יד שנייה ווינטג' מאפשרות למצוא פריטים בעלי אותם גזרות וסוגי הדפסים בככל הנראה הרבה פחות כסף. על אף הגודש הויזואלי, התצוגה הראשונה של המותג נחוותה כמעין טעימה לא משביעה, אך לחלוטין מעוררת תיאבון לגבי הדבר הבא שמחכה לנו מידיה של משיח הצעירה והמוכשרת.

בר משיח (משמאל) ושרית פולק (מימין) בסיום התצוגה. צילום: ענבל מרמרי
בר משיח (משמאל) ושרית פולק (מימין) בסיום התצוגה. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי
תצוגת האופנה של בר משיח. צילום: ענבל מרמרי