יש בר סודי בתל אביב. היינו שם וחזרנו כדי לספר

זה כשנה מסתתר ה־Clavis Club במשכן סודי וסמוי מן העין תחת אפי הבליינים. כתבתנו חצתה את דלת הסתרים וגילתה הכלאה בין בר קוקטיילים לסט של אמריקן פאי

בר סודי. לא תגלו איך הוא נראה עד שלא תהיו שם (צילום: Shutterstock)
בר סודי. לא תגלו איך הוא נראה עד שלא תהיו שם (צילום: Shutterstock)
12 בנובמבר 2018

המפתחות בפנים: בקומה השנייה של מסעדת טאפאצ'ולה ברחוב הרצל, פסאדה עליזה ובלתי מחשידה בעליל, נעלמים זה כשנה בליינים מביני עניין מאחורי וילון חרוזים המוביל לדלת סתרים עם קודן. למקום אין פרסום, אם כי בפייסבוק ישנה קבוצה סגורה המתעדכנת תדיר במתרחש בקורותיו. מדובר ב־Clavis Club, מיזם של המיקסולוג אלעד ברוך, זוכה תחרות הברמן הכי טוב בישראל בשנת 2016, והמסעדן דן נורמן. קלביס הוא "מפתח" בלטינית – מה שמוסיף למקום אפיל של אחווה סודית באוניברסיטה הנמנית עם ליגת הקיקוס. אם תחפצו בקוד, המתחלף אחת לשבוע, תיאלצו להחניף לחבר או לחברה המעורבבים בסצנת המסעדנות ("לכל אחד יש כזה", נאמר לנו בבר).

>> למה סלט במסעדה עולה 65 ש"ח? המסעדנים עונים 

רצה הגורל וגם לנו הזדמן חבר מן הסוגה. לפני זמן מה קיבלנו הזמנה סודית מהשף יגאל מולנר (35) לארוחת טעימות לכבוד פתיחת מסעדתו בלה אמיליה, מסעדה איטלקית בסגנון פארם טו טייבל, אשר תפתח בקרוב ברמת הגולן. מאחורי הדלת מצאנו בר המשרה תחושה חמה של דירה תל אביב קטנה: מקום אינטימי, בעל מספר מצומצם מאוד של שולחנות ישיבה אישיים. בשאילה ממקומות כגון מיכטרוניקס ולוציפר, גם כאן יש מצלמה המציגה ללקוחות את הבאים בדלתו של הבר.

לעתים מתחוור כי מאחורי דלת הקודן נמצא עולם שטרם פגש במי טו. מעל אחד השולחנות מוצב קישוט דמוי חזה נשי המשווה למקום מראה של זולת נערים מתבגרים; תפריטי הקוקטיילים המתחלפים עוטים לא פעם רוח סליזית למדי גם הם. בחודש האחרון, למשל, הוגש במקום הקוקטייל פוסי ליקר (פירות יער, לימון, ג'ין מושרה ברימונים, אקווה פאבה, אבקת סוכר וסומק) והקוקטיילA cumming black dick  (ליים, סירופ ג'ינג'ר, רום מיושן/ג'יימסון קאסקמייטס).

המנות הדרום איטלקיות של מולנר היו נהדרות, אך האווירה נותרה פשוטה, וחרף הטקסיות המפונפנת של המקום נצפו גם טי שירטס וג'ינסים קצרים. ברגע שאתם בפנים, עושה רושם, אפשר פשוט לבלות.