בשבחי הג'אנק: 5 מנות הג'אנק פוד הכי מפתיעות

סלייס בורגר של בורגר ראנץ' או המבורגר עגבנייה של מקדונלדס? פיצה עם אם אנד אם או פיצה קונוס? כמה ממנות הג'אנק פוד החביבות עלינו מהשנה החולפת

פיצה מוגזמת. צילום: דן פרץ
פיצה מוגזמת. צילום: דן פרץ
17 בספטמבר 2015

סלייס בורגר – בורגר ראנץ'

שנים רבות עברו מאז יצרו בבורגראנץ' את ארוחת הקומבינה, ומאז לא נראו ממנה בשפע חידושים מעוררי באזז כמותה. כל זאת השתנה כשהרשת השיקה השנה את הסלייסבורגר: המבוגר "חברתי" שלחמנייתו בנויה כמשולשים שנועדו לחלוקה, ובתוך כל משולש שוכן המבורגר אישי קטן (50 גרם) ותוספות המבורגר קלאסיות.

בורגראנץ' סלייס בורגר. צילום: דודי מוסקוביץ
בורגראנץ' סלייס בורגר. צילום: דודי מוסקוביץ

פיצה אם אנד אמס – דומינוס

אחרי שנים רבות של התמקדות בעולם המלוח, נזכרו השנה ברשת דומינוס שהם קודם כל אמריקאים במהותם, והשיקו בארץ את פיצת ה־M&M : פיצה עם עדשי שוקולד צבעוניות, ממרח שוקולד אגוזים, קרם ריקוטה ופצפוצי שוקולד לבן. או בקיצור: חסר לכם גלוטן אחרי הפיצה? מצאתם.

פיצה מוגזמת. צילום: דן פרץ
פיצה מוגזמת. צילום: דן פרץ

פיצה קונוס

עם כל הסופרלטיבים שאפשר לייחס לפיצה, בדבר אחד היא לא מצטיינת: ניידות. את הבעיה הזו בא לפתור הקונופיצה: קונספט תוצרת איטליה של בצק פיצה עם תוספות המעוצב בצורת קונוס. אחרי ניסיון חדירה כושל של המותג לארץ לפני שבע שנים, חזר המותג ארצה במאי האחרון והתמקם ברחוב דיזנגוף. עכשיו גם עם שרימפס.

קונופיצה-קרדיט-עומרי-שפירא_p

צ'יפס על מקל

לא משנה איך תסובבו את זה, צ'יפס הוא דבר ממכר. אבל אחרי שנים ארוכות שבהן צורתו נשארה פחות או יותר קבועה, פרץ השנה לחיינו דוכן שהופך את תפוח האדמה לספירלה זהובה ופריכה, וגרם להתרגשות רבה בקרב חובבי הפחמימות. הקונספטל א מקורי כמובן: הצ'יפס הספירלי מוגש בירידים בארצות הברית, ואת המכשיר שחותך אותו בדיוק כה רב אפשר להזמין בקלות מהאינטרנט; אבל למקם דוכן כזה בלב שוק הכרמל? זאת כבר גאונות.

צ'יפס בשוק הכרמל (צילום: אנטולי מיכאלו)
צ'יפס בשוק הכרמל (צילום: אנטולי מיכאלו)

המבורגר עגבנייה מקדונלדס

אחת ממנות הדגל של השף מושיק רוט במסעדת כוכבי המישלן שלו שבהולנד היא ההמבורגר עגבנייה: קציצה צמחונית שמקבלת טעמים ומרקמים בשרניים בזכות שימוש מושכל בחביבת הקהל האדמונית. רוט חבר למקדונלדס להשקת גרסה מקומית של אותה מנה בסניפי רשת המזון המהיר, שזכתה לשם McTomato וכוללת גם גרסאות של נאגטס והמבורגר עגבנייתי מטוגן.

ה-McTomato. צילום: יעל רוזן
ה-McTomato. צילום: יעל רוזן