בשליחות שירי ושות': איך המשלוח הטבעוני ממשק ברזילי?

המעדניה הטבעונית האהובה חנכה שירות משלוחים ואנחנו מיהרנו לבדוק: האם קציצות הכוסמת שורדות את הנסיעה, איך השווארמה הטבעונית ומהי המנה שפיצחה את הנוסחה? התוצאות לפניכם

משק ברזילי, עכשיו גם במשלוחים. צילום: אנטולי מיכאלו
משק ברזילי, עכשיו גם במשלוחים. צילום: אנטולי מיכאלו
30 באפריל 2018

בשבועיים האחרונים רוחש באזז על שירות המשלוחים החדש של משק ברזילי, המעדניה. משהו בהייפ גלש הרבה מעבר לקהילה הטבעונית, אולי בגלל סרטון הפייסבוק הויראלי בהשראת סיפורה של שפחה. 

משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו
משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו

ההזמנה | קילינג מי סופטלי 

ההזמנה ממשק ברזילי דורשת בשלב זה דבקות, נחרצות ונחישות שטבעונים מסורים בוודאי ניחנים בהן. הוסבר לנו שמכיוון שהשירות חדש, עדיין אין אפשרות להזמין ישירות מהאתר. אז טלפון.
ב – 16:19, שעה נטולת פיק, התקשרנו וביקשנו להזמין. השיחה התנתקה לאחר שלושים שניות.
ב – 16:22 חייגנו שוב. המנוי אינו זמין.
ב – 16:23 השפורפרת הורמה, ומייד נטרקה.
ב – 16:30 התקשרנו והצלחנו למסור את ההזמנה, אבל כשסיימנו אמרו שהקופה תפוסה ולא ניתן לבצע את החיוב, ושיתקשרו אלינו יותלר מאוחר כדי להשלים את התהליך.
ב – 16:39 התקשרנו בעצמנו והקו היה תפוס.
ב – 16:43, עשרים דקות לאחר שהתחלנו את ההליך המייגע, הצלחנו להשלים את ההזמנה.
ב – 17:14 התקשרו אלינו להגיד שאחת המנות חסרה ולהציע מנה אחרת במקומה. כמעט שעה לאחר שהתחלנו את ההזמנה, כבר יכולנו להיות אחרי מנה פלאפל מהקוסם, כולל התור האימתני. 

לוחות זמנים | מסירה אישית (מאוד)

עוד במהלך ההזמנה הוזהרנו שבגלל שהשירות חדש, השליח מגיע אל המשק רק בשעה 19:30 בערב ואין לדעת מתי יבוא אל מעוננו עם האוכל. פייר אינאף. בפועל, השליח הקדים והגיע אלינו כבר בשעה 19:20. או אז התגלה כי השליח הוא בכלל מקים שירות המשלוחים בכבודו ובעצמו שמבצע את השליחויות בשלב זה בכבודו ובעצמו, עד שיילמדו האתגרים ויופקו הלקחים ואז יעפל השירות באמצעות חברת משולחים ואתר.

המארז | אקולוגיה למתחילים 

חלק מהמנות הגיעו בכלים חד פעמיים מתכלים, וחלק בפלסטיק, כך שניכרת חשיבה, אבל עדיין ניתן לשפר אקולוגית.

משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו
משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו

המנות | פיספוסים ופיצוחים 

המנות הגיעו קרות מהמקרר, ואנחנו היינו אמורים לחמם אותן, מה שדורש ללכלך סיר או תבנית וכך בעצם מתפספס אחד היתרונות הגדולים של הזמנת אוכל הביתה.

את לזניית התרד לא זכינו לטעום כי היא נגמרה. במקומה הוזמנה מוסקה בתבנית זוגית (52 ש"ח) נחמדה מינוס, כזאת שכפי שציינה בתבונה אחת מהשות' הורגש שלא הייתה אמורה להיות מנה טבעונית במקור וטובענה בעמל רב. 

חריימה טבעוני. מדובר במנה שהיא ללא ספק פיצוח. קציצות אווריריות ברוטב עגבניות מתובל היטב עם גרגרי חומוס מבושלים. (40 ש"ח לק"ג).

שווארמה טבעונית. מנה נחמדה למדי של רצועות טופו, פטריות ורצועות בצל מטוגנים – כולם בתערובת תבלינים עשירה בכמון. אם תדחסו לפיתה עם חריף, טחינה, עמבה ופטרוזיליה טרייה קצוצה היא לגמרי יכול לעבוד כמנה מוצלחת. (40 ש"ח לק"ג).

קיש אישי. קלתית בצק טבעונית היא אתגר. התוצאה סבירה בהחלט עבור טבעונים אבל מי שחושק בקלתית עתירת חמאה לא יבוא פה לכדי סיפוק. (25 ש"ח לקיש).

קציצות כוסמת. מוגשות עם רוטב שמנתי של עשבי תיבול שהוא חביב ומבלבל ממש (שכן אינו מכיל מוצרי חלב מהחי), אבל הקציצות עצמן, וואלה זכרנו אותן באופן נוסטלגי יתר על המידה מאז ימי המשק במושב. (6 ש"ח ליחידה).

ממולאים. הגיעו פלפלים דחוסים מאורז ועשבי תבלין. (40 ש"ח לק"ג), נחמדים, אבל טעמנו מוצלחים מאלה בתבשיליות של מאמות.

טירמיסו. צנצנת ממולאת בקרם בהיר, עם פירורי עוגייה. מי שחשב שקינוח טבעוני או פרווה חייב להיות עלבון קולינרי שינסה את הטירמיסו הזה ויגבש עמדה מחדש. קרם שממש כיף להתלקק איתו (24 ש"ח).

לסיכום | הבו פינוקים גם לטורפים

משק ברזילי לקחו על עצמם אתגר עצום; לפצח את את עולם התבשילים הביתי כך שיענג גם בלי להכיל בעלי חיים. זה הרבה יותר סבוך מאשר להכין אוכל מאמות מסורתי. כשבמשק קולעים, כמו בחריימה הטבעוני, זה פינוק רציני וכיף גם לטורפים, אבל בחלק מהתבשילים ההרגשה היא שהם קרוב, אבל עוד לא לגמרי שם. לטבעונים זה מחזיר אהבת אם, אבל אפשר לפתות גם לא טבעונים לארוחה פחות מכבידה, לא?
משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו
משלוחים במשק ברזילי. צילום: אנטולי מיכאלו

דברו במספרים:

זמן הגעה: 5. אבל מכיוון שמערך המשלוחים עדיין בהרצה, קשה לצפות איך יעבוד במתכונת הקבועה.

כמה טעים לנו: מאוד לא אחיד. 9-5, תלוי במנה.

מצב הצבירה של האוכל: 7. מצבו טוב, אבל קחו בחשבון שתצטרכו לחמם עצמאית.

סכו"ם רטבים ופינוקים: 10. הוסיפו לנו כיכר לחם מחמצת נפלא.

מצב הקריסה לשנ"צ: 9. אין תירוצים, אתם קלילים ומאושרים, המשיכו לעבוד.

בשורה התחתונה:

כמה זה עולה לנו: 284 ש"ח (מתאים לכשישה סועדים).

מסקנות: כאשר שמערך המשלוחים יעבור לאתר יעודי מסודר (ממש בקרוב), כל מי שמקצץ בצריכה מהחי יזמין קציצות חריימה וקינוח והעולם יהיה מקום טוב יותר.

משק ברזילי המעדניה