בתי ספר ע"ש שושנה דמארי ויפה ירקוני ייפתחו בקרוב

בית הספר על שם יפה ירקוני בצמרות איילון. צילום: יח"צ
בית הספר על שם יפה ירקוני בצמרות איילון. צילום: יח"צ

בעודנו ממתינים לצמצום הפערים בקריאת שמות רחובות העיר בין גברים לנשים, העירייה מפרסמת הודעה על שני בתי הספר שיפעלו החל מספטמבר הקרוב. מדובר כמובן בצעד מבורך, אך נקווה לצעדים נוספים כאלה

24 באוגוסט 2021

עיריית תל אביב-יפו מיהרה להוציא הבוקר (ג') הודעה על חניכת שני בתי ספר על שמן של שתיים מכוהנות הזמר העברי – שושנה דמארי ויפה ירקוני. שני בתי הספר היסודיים ייפתחו בספטמבר השנה בעלות של כ-40 מיליון שקל כל אחד.

בית הספר על שמה של שושנה דמארי ייפתח בשכונת עמישב בדרום-מזרח העיר, ובית הספר על שמה של יפה ירקוני ייפתח בשכונת צמרות איילון. מהעירייה נמסר עוד כי בשנה הקרובה ייפתחו בתל אביב-יפו 4 בתי ספר חדשים; 2 תיכונים ו-2 יסודיים, "זאת כמענה לגידול המבורך במספר התלמידים בעיר", לשון ההודעה.

הכוונה לפתוח שני בתי ספר על שמן של דמויות נשיות היתה ידועה, אולם נציין כי במקרה או לא – ההודעה לעיתונות נשלחה בעודנו ממתינים לתגובת העירייה בנושא קרוב: הגדלת הפערים בקריאת שמות הרחובות בעיר בין גברים לנשים. "הנצחתן היא חלק ממהלך עירוני לשוויון מגדרי בהנצחה במרחב העירוני", נמסר הבוקר בהודעה.

בית הספר שושנה דמארי- הדמיה
בית הספר שושנה דמארי- הדמיה

ראש העיר רון חולדאי מסר כי "שושנה דמארי ויפה ירקוני הביאו בדמותן ובפועלן את בשורת התרבות הישראלית והזמר העברי לכל יישוב ולכל בית ובעיקר לחיילים בחזית. שתיהן היו נשים פורצות דרך ומודל לחיקוי עבור רבים ורבות לאורך שנים ארוכות. שתיהן גרו לאורך כל השנים בתל אביב-יפו וזוהי זכות גדולה עבורנו להוקיר את זכרן ולשמר את מורשתן התרבותית, במיוחד למען הדור הצעיר שיתחנך לאורן".