CUPZ By BeanZ

תחת שמי מברלין: 10 בתי קפה שאתם חייבים לבקר בהם כשאתם שם

קפה Ben Rahim. צילום: Humberto Ribs
קפה Ben Rahim. צילום: Humberto Ribs

אולי בגלל היותה מוקד משיכה לאמריקאים ולאוסטרלים הופכת ברלין בשנים האחרונות למרכז שוקק של בתי קפה משובחים מהגל השלישי. קבלו 10 מקומות מומלצים, שבהם קורים הדברים המעניינים באמת בסצנת הקפה

Ben Rahim

למרות מיקומו המרכזי ברובע Mitte, הקפה הזה כה קטן וחבוי, שהוא עדיין בגדר סוד ליודעי דבר בלבד. הבעלים, ויסאם בן רחים, נולד וגדל בטוניסיה, מדינה שאירוח וקפה הם חלק מרכזי בתרבותה. לפני שבע שנים עבר לאוסטרליה, שם התחיל לעבוד כבריסטה ונחשף למגמות חדשות בקפה. בברלין עבד בבית הקפה The Barn (המוזכר אף הוא בכתבה זו), ואז פתח מקום משלו. זה בית קפה קטן ואינטימי, עם שולחנות עץ קטנים וספסלים. יש פה משקאות אספרסו ופילטר, אבל עיקר גאוותו של בן רחים היא על משקאות המוקה שלו – נישה שהוזנחה בעיניו. המוקה מזכיר מאוד את מה שמכנים בארץ קפה תורכי, ובבן רחים מתהדרים בפולים המתאימים, בציוד ייעודי ובטכניקת הכנה – שילוב שיוצר משקה משובח במיוחד.

benrahim.de

the barn

במרכז אזור הגלריות, באחת השכונות הכי טרנדיות ברובע Mitte, התמקם לו בית הקפה הזה והוא מקבץ סביבו הרבה לקוחות נלהבים. העיצוב מינימלי, האווירה רגועה ותפריט הקפה עשיר ומורכב מקולקציה משובחת של מיטב הפולים. פה תמצאו גם כמה מהעוגות והמאפים הכי טובים בעיר. המקום זוכה לפופולריות כה גדולה, שלא מכבר פתחו סניף נוסף, באחד הרחובות המרכזיים ביותר בברלין, Schönhauser Allee.

קפה the barn. צילום: יח"צ
קפה the barn. צילום: יח"צ

thebarn.de

Five Elephant

שילוב חינני של בית קפה, בית קלייה ומאפייה בקרויצברג. החזון של המקום: להביא לברלין את הקלייה הטובה ביותר, תוך כדי שמירה על איכות הסביבה ובעזרת מסחר הוגן ושקוף. בית הקפה, עליז ופשוט, מעוצב בסגנון סקנדינבי, עם כמה שולחנות גדולים המאפשרים לעבוד או להיפגש עם חברים. מומלץ לנסות גם את אחד הקינוחים המצוינים שלהם, כמו עוגת הגבינה, שבאה טוב ליד הקפה. הלוקיישן פסטורלי במיוחד, ליד תעלה, מה שהופך אותו למקום המושלם לקפה רגוע של בוקר.

קפה five elephant. צילום: Magnus Pettersson
קפה five elephant. צילום: Magnus Pettersson

fiveelephant.com

Bonanza Coffee Heroes

הגל השלישי הוא אמנם גלגולה של אבולוציית הקפה בעולם, אבל בוננזה הוא מקום ייחודי ששם דגש לא רק על חדשנות, אלא משלב איתה גם גישת רטרו ומשתמש בטכניקות ישנות וחדשות. פה קולים את הפולים במינימום זמן כדי שטעמם המקורי יבלוט, וכדי שהקלייה לא תאפיל על טעם הפולים. התוצאה היא קפה מיוחד מאוד בטעמו. העיצוב במקום תעשייתי, שיקי וקולי, וכשלא גשום מומלץ לשבת בחוץ וליהנות מהאורבניות הברלינאית.

bonanzacoffee.de

Companion Coffee

בעוד שרוב בתי הקפה ברשימה זו מציעים קפה פילטר, פה עובדים רק עם אספרסו איכותי ותה. לפני שפתח את המקום הזה בברלין, התגורר בעליו בוונקובר שבקנדה ועבד שם במרכז קפה. קומפניון קופי ממוקם בתוך חנות הבגדים השיקית Voo Store, ובמהלך השיטוט בין הבגדים מומלץ לעצור גם לכוס קפה. בימים יפים אפשר לשבת בשמש בחצר החיצונית.

companioncoffee.com

קפה The Happy Baristas. צילום: Marian Plajdicko
קפה The Happy Baristas. צילום: Marian Plajdicko

Concierge Coffee

אם אתם בקטע של עצירה במקום חמים ואינטימי, לקפה טוב עם ארומה נהדרת, קונסיירז' קופי הוא המקום בשבילכם. בית קפה קטנטן, בקצה של תעלה, המשתרע על פני 15 מ"ר בלבד. הקירות פה לבנים ועליהם תלויים פריטים דקורטיביים. הבעלים, שהגיעו מבוננזה קפה, למדו שם את תורת הגל השלישי. המלצת הבית: במקום קפה פילטר, קפוצ'ינו או אספרסו, לכו על קפה לבן, העשוי מפולים לא מקולפים שעברו תהליך ייבוש קצר מאוד.

Concierge Coffee 

silo cafe

שני אוסטרלים לשעבר, מומחים לקפה שעברו לחיות בברלין, הקימו את בית הקפה הזה, המשתייך אף הוא לאבולוציית הגל השלישי. יש פה גם חליטות קרות איכותיות וארוחות בוקר בריאות. גולת הכותרת: טוסט אבוקדו בווריאציות שונות, כמו שהאוסטרלים אוהבים. האווירה פה שכונתית ומגניבה, אבל שימו לב: בסופי שבוע, כשהתורים משתרכים ומתפתלים ויש פה לחץ על הבראנצ'ים המצוינים, הם ידידותיים פחות לאנשי הלפטופ.

קפה Silo. צילום: יח"צ
קפה Silo. צילום: יח"צ

 silo cafe 

Distrikt Coffee

בדיסטריקט קופי תמצאו קלייה משובחת, שנודעה בכל רחבי אירופה. מי שזקוק לקפה חזק במיוחד, מומלץ לו לבחור בשוט כפול. נוסף על הקפה יציעו לכם פה גם אפשרויות אוכל מעולות, במסגרת ארוחות בוקר וצהריים, ובראנצ'ים בסופי שבוע: סלטים, כריכים, מרקים, פנקייק, קערות אסאי ועוד. יופי של מקום לפגישות עבודה או פגישות חברתיות.

 Distrikt Coffee 

Father Carpenter Coffee Brewers

אחד מבתי הקפה הכי יפים בברלין. שוכן בתוך בניין היסטורי, במרכז רובע Mitte ומתהדר בחצר מיוחדת. לא רק הקפה המשובח הוא סיבה טובה לבוא לכאן. גם האווירה המקסימה, העיצוב הפנימי המרשים, המאפים המצוינים וארוחות הבוקר הבריאות. במנות המומלצות: טוסט אבוקדו ופודינג צ'יה.

fathercarpenter.com

Chapter One

הבעלים של המקום, צ'כית וגרמני, מתמחים בהפקת קפה בשיטות חליטה אטיות. האביזרים שבהם משתמשים פה מזכירים ציוד במעבדה מדעית או במזקקה. גם את חליטות משקאות התה מכינים באותה רמה של דיוק ופדנטיות. אחד מסימני ההיכר של המקום הם אריחים צבעוניים ולא תואמים, שתורמים לאווירה הרטרואית.

קפה Chapter One. צילום: Nora Smahelova
קפה Chapter One. צילום: Nora Smahelova

chapter-one-coffee.com