בן גביר, מאחוריך: 8 בתי קפה בתל אביב שכדאי להתחנף בהם לברנז'ה

כל מה שנשאר ממפלגות השמאל במקום אחד. קפה דובנוב 8 (צילום: יחסי ציבור)
כל מה שנשאר ממפלגות השמאל במקום אחד. קפה דובנוב 8 (צילום: יחסי ציבור)

סוכן הכאוס איתמר בן גביר נקלע למצוקה פוליטית, ומצא את המטרה הכי שכיחה וקלה למתקפה מימין לשמאל: בתי הקפה של תל אביב והברנז'ה הרובצת בהם. אבל כמו שכל תל אביבי יודע, ברנז'ה של קפה אחד היא לא הברנז'ה של קפה אחר, וכדאי מאוד לדעת למי להתחנף ואיפה. המדריך המלא

בתי הקפה בתל אביב, המקומות השפויים והחמודים ביותר במזרח התיכון, שוב הפכו הבוקר למוקד של זירת התגוששות פוליטית. זה תמיד אותו סיפור: מחאה ציבורית גדולה ורחבה, פוליטיקאים פופוליסטים מימין במצוקה, והופ, שוב מסמנים את המטרה על גבם של "שותי האספרסו" ו"יושבי בתי הקפה". הפעם היה זה סוכן הכאוס איתמר בן גביר, מתמודד מוביל על תואר השר הכושל ביותר בתולדות המדינה למרות שחלפו רק שבועות ספורים מאז כניסתו לתפקיד, שהתבכיין הבוקר ברדיו ובטוויטר ש"בימים האחרונים כל איזה ממורמר שנזרק מהמשטרה, ח"כ מתוסכל לשעבר שאיש אינו מכיר או עיתונאי אנונימי שרוצה קצת עוקבים, מנסים לעשות סיבוב על איתמר בן גביר. אני מבין שזו האופנה כרגע אבל תבינו, זה לא יעזור לכם. אתם תמשיכו להתחנף לברנז'ה של בתי הקפה בת"א ואני אמשיך לשרת את העם בישראל".

ובכן, בכייני הבכיין, כל באריסטה מחוצ'קן בארומה משרת את העם בישראל בכישרון ותבונה רבים משלך, אבל אנחנו כאן כדי לעזור. אי אפשר הרי סתם להתחנף לברנז'ה של בתי הקפה בתל אביב. יש בעיר מאות בתי קפה וכמה וכמה סוגי ברנז'ה, וכדאי מאוד לדעת למי מתחנפים והיכן לפני שמתחילים במלאכה. כל מי שאינו סוכן כאוס ועבריין מורשע בתמיכה בטרור הרי יודע שקבוצות כוח שונות בעיר כבשו בתי קפה שונים, וחנופה לברנז'ה באחד מהם לא תעזור עם הברנז'ה של האחר, שלא לדבר על המון בתי הקפה נטולי הברנז'ה שלא כדאי לבזבז עליהם חנופה יקרה. העניין כולו כלל אינו פשוט, וכל אותם ממורמרים ומתוסכלים אנונימיים זקוקים למדריך למתחנף הברנז'אי כדי להימנע ממבוכות. בתור התחלה אתם יכולים להתחנף אלינו.

דובנוב 8

הקפה-ביסטרו החביב שנחבא מהעין, ממש ליד זירת ההפגנות הרוחשת של קפלן, הוא ממעוזי הכוח הפוליטי של תל אביב. שרים, ח"כים, יועצים אסרטגיים ועוזרים פרלמנטריים, עורכי עיתונים ועיתונאים שמסקרים את הזירה הפוליטית, כולם כאיש אחד בחרו להסתתר בדובנוב 8, להסתודד ולזמום מזימות. למעשה, אם תיכנסו אליו בשעת בוקר מאוחרת ותצעקו "מי רוצה חנופה", יש סיכוי שתכסו כ-50 אחוז ממושאי החנופה המובילים בארץ במכה אחת.
למי מתחנפים: ח"כים בהווה ובעבר, עיתונאים בכירים, אנשים שנראים לכם מוכרים כי הם בטח משהו איפשהו.
מה אוכלים: פטה כבד עם ריבת שרי וצנימים, שניצל מוצלח מאוד, ראשים של עיתונאים.

דובנוב 8

קוראים יקרים, אנא חפשו את מי שהכי כדאי להתחנף אליו בתמונה, הקיפו אותו בעיגול ושלחו למערכת שלנו. דובנוב 8 (צילום: אנטולי מיכאלו)
קוראים יקרים, אנא חפשו את מי שהכי כדאי להתחנף אליו בתמונה, הקיפו אותו בעיגול ושלחו למערכת שלנו. דובנוב 8 (צילום: אנטולי מיכאלו)

נחמה וחצי

אמרתם ברנז'ה, אמרתם נחמה וחצי. המוסד התל אביבי הזה ידוע בנטיותיו הליברליות ומשמש מקום מפגש ומפלט לעיתונאים, תסריטאים ושאר אנשי תוכן שרובצים בו לילות כימים ומתכננים לכבוש את נטפליקס. זאת אולי לא הברנז'ה התקשורתית החזקה והמשפיעה שהיא הייתה פעם, ומהתקשורת כבר לא נשאר הרבה הודות לטיפולו האובססיבי של נתניהו, אבל זה מה יש ועם החנופה הזאת תצטרכו לנצח.
למי מתחנפים: אנשי תקשורת בכירים, יוצרים מבטיחים, ואם אתם רוצים שירות אז הכי כדאי להתחנף למלצרים.
מה אוכלים: הכל. נחמה וחצי הוא אחד מבתי הקפה הכי טובים בעיר בכל הקשור להיצע הקולינרי, אבל יתכן גם שאנחנו סתם מתחנפים. לעולם לא תדעו.

אחד העם 144

יש מלא זמן להתחנף אחד לשני, כי לוקח נצח לקבל פה שירות. "נחמה וחצי" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)
יש מלא זמן להתחנף אחד לשני, כי לוקח נצח לקבל פה שירות. "נחמה וחצי" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)

דליקטסן בראסרי

זה לא ממש בית קפה במלוא מובן המילה, אבל שמנא וסלתא של תל אביב יושבות כאן על הבר ולוגמות הפוך מצוין עם מאפים חמאתיים של הבייקרי, ולא נדיר לפגוש כאן סוגים שונים של סלבז, מובילי דעת הקהל ופרלמנטים קטנים של נשים חזקות בעמדות מפתח, וממש כמו בכנסת, אנשים כאן נצמדים אל הכיסא שלהם כאילו הוא רשום על שמם בטאבו. מה שכן, חנופה לא תקצר לכם את התור לקופה. וחבל. ממש חבל.
למי מתחנפים: לרותי ברודו, טיפשים.
מה אוכלים: את הלב על זה שהבראסרי המקורי נסגר.

אבן גבירול 70

האם יש קומבינה שתהיה שווה כמו האוכל פה? דליקטסן בראסרי (צילום: עידית בן עוליאל)
האם יש קומבינה שתהיה שווה כמו האוכל פה? דליקטסן בראסרי (צילום: עידית בן עוליאל)

רביבה וסיליה

בית הקפה הצפוני שממוקם במתחם G של שכונת פארק צמרת ידוע במאפיו המושלמים ובתפריטו המעודן, וידוע לא פחות כמקום התכנסות ידוע לפאוור-ברקפסט ופאוור-לאנץ' של אצולת ההון-שלטון הליברלית. חנופה לאנשים הנכונים כאן יכולה להביא אתכם רחוק מאוד בחיים, ואם אתם כבר מתחנפים לברנז'ה כדי לעשות סיבוב על בן גביר, לפחות שזו תהיה ברנז'ה עם הון אמיתי ולא רק הון תרבותי.
למי מתחנפים: חפשו שולחנות שבהם מסתודדים שני גברים. רוב הסיכויים שיש להם סיבה טובה להסתודד.
מה אוכלים: ארוחת הבוקר כאן היא אחת הטובות והמקוריות בעיר, ואם אתם ממש רוצים להכעיס את בן גביר אז לכו על אגז בנדיקט עם בייקון.

ניסים אלוני 10

פאואר-ברקפסט, פאואר-לאנץ', פאואר-חנופה. רביבה וסיליה. צילום: מיכל אשל לב
פאואר-ברקפסט, פאואר-לאנץ', פאואר-חנופה. רביבה וסיליה. צילום: מיכל אשל לב

התחתית

אחד מבתי הקפה האהובים במרכז העיר הוא גם מעוז ברנז'ה תקשורתית ידוע וגם מקום בילוי מועדף על תושבי מזרח שינקין-רוטשילד, כך שאפשר להתחנף כאן לעיתונאים שמאלנים, אמנים, מוזיקאים וידוענים מלב העיר בו זמנית. הוא אמנם כבר לא פתוח 7/24, אבל החל מהשעות המוקדמות של הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה תמיד אפשר למצוא כאן כמה פרחי ברנז'ה שייהנו מהחנופה.
למי מתחנפים: חפשו אנשים שעושים את עצמם כאילו הם כותבים משהו חשוב על הלפטופ. רוב הסיכויים שהם כותבים טור דעה נגד בן גביר כדי להתחנף למי שיושב לידם וכותב טור דעה על בן גביר וכן הלאה.
מה אוכלים: קרוק תחתית בבוקר, סנדוויץ' קבב בצהריים, פיש אנד צ'יפס בערב. טעים.

לינקולן 9

מונטי

התוספת הכי טרייה לרשימת בתי הקפה שכדאי להתחנף לברנז'ה שלהם. הוא נפתח ב-2021 כמקדש קפאין ארטיזינלי שמייבא וקולה את הקפה שלו בעצמו, אך עד מהרה הפכה החצר שלו לנקודת מפגש מועדפת על ברנז'ת השחקנים והיוצרים במרכז העיר. זאת לא ברנז'ה שמאוד יעזור לכם להתחנף אליה בכל מה שקשור לסיבובים על בן גביר, כמובן, אבל זה מקום שממש כיף לשבת בו ולהתחנף הרי אף פעם לא מזיק.
למי מתחנפים: שחקנים, מוזיקאים, יוצרים וכל מי שנראה שעומד לפנות שולחן.
מה אוכלים: לכאן באים כדי לשתות קפה מעולה. יש סנדוויצ'ים ומאפים בוויטרינה, אבל זה לא מה שיפיל את הדיקטטורה.

מונטיפיורי 41

להשקיע היום בלקקנות של מחר. מונטי (צילום: רן בירן)
להשקיע היום בלקקנות של מחר. מונטי (צילום: רן בירן)

קפה נחת

מרגע שנפתח קפה נחת על כיכר דיזנגוף, היה ברור שחוץ מאחת מכוסות הקפה הכי טובות בעיר, זאת גם נקודת תצפית מושלמת על הכיכר וגם מקום מצוין לפגישות בין דיסידנטים משכונות מרכז העיר שבו משלמים 20 ש"ח על כוס קפה כדי שכמה חקלאים באפריקה יוכלו להעסיק באופן הוגן את עובדיהם. זה לא מקום ברנז'אי מאוד במהותו, אבל כל מי שמשתייך לאיזושהי ברנז'ה עובר גם כאן מדי פעם. נסו את מזלכם.
למי מתחנפים: הכי כדאי להתחנף לבאריסטה. הקפה כאן מעורר השתאות ויכול להפיל ממשלה בעוצמתו.
מה אוכלים: קפה. תאכלו קפה.

אחד העם 43

POC קפה

בית הקפה הפלורנטינאי המעולה הוא ממעוזי הברנז'ה ההיפסטרית של תל אביב, ולמרות שכרגע מדובר באנשים שעוד לא הגיעו למוקדי הכוח המשמעותיים ולא מתקלחים מספיק, ברור שהם בדרך למעלה ויום אחד ישתלטו על ברנז'ה מאז'ורית כזאת או אחרת, כפי שעשו דורות קודמים בשכונה. אם האופנה כרגע היא לעשות סיבוב על בן גביר, תהיו בטוחים שכאן נמצאים הוגי ומובילי הטרנד.
למי מתחנפים: לכולם. לכו תדעו מי מהנוכחים יהיה יום אחד בעמדה לצחוק על בן גביר. אה רגע, בעצם כולם נמצאים בעמדה הזאת כבר עכשיו.
מה אוכלים: מאפים נהדרים וביצה בקן מושלמת. לא, זה לא רמז לכך שלבן גביר אין ביצים. שני הדברים נכונים בלי קשר אחד לשני.

כפר גלעדי 48

יום אחד האנשים האלה ינהלו את המדינה, אבל היום הזה רחוק. P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף
יום אחד האנשים האלה ינהלו את המדינה, אבל היום הזה רחוק. P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף