נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים באזור השרון

אין כמו לפתוח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלכם, ואתם הרווחתם בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. שתינו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם המועמדים לבתי הקפה הטובים באזור השרון

רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו
רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו

כמו תל אביב, גם אזור השרון עמוס בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה, ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מסביב לתל אביב- גוש דן

רמת השרון

רביבה וסיליה

קלאסיקה בורגנית טעימה ומושכת. בלב החוויה עומד אוסף מאפים וקינוחים מכל סוג, מין וצבע, כשלצדם בתפריט מנות קלאסיות כמו חזה עוף בגריל, פסטה תוצרת בית או סלט הבית, עם אגסים ורוקפור.

רביבה וסיליה

פריז ברסט ברביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו
פריז ברסט ברביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו

חותם הקפה

בית הקפה של אילן שנהב, הזכור לטובה כמייסד רשת אילן'ס. הדגש כאן הוא על איכות הקפה – התערובות של המקום עשויות מפולים טריים, חלקם מסחר הוגן. ניתן לשתות במקום, עם מאפה בצד, או לקחת הביתה.

חותם קפה, סוקולוב 81 רמת השרון, ראשון־חמישי 07:00־22:00, שישי 07:00־15:00,
03-5478020

אסף ארטיזנל

קפה־מסעדה בשכונת נווה מגן השקטה, שסביבו עדי הדר ואווירה פסטורלית. בתפריט חיים יחד בהרמוניה מאפים תוצרת בית, מהלחם והקישים ועד לעוגות ולמתוקים, לצד מנות בשריות כמו נקניקיות עגל ולזניה טלה.

אסף ארטיזנל

הוד השרון

מימי

פטיסרי־בולונז'רי בבעלותם של אנשי מסעדת נונו, שיציין בקרוב שנה של פעילות. לצד לחמי מחמצת, מאפי בוקר מתוקים ומלוחים, עוגות בחושות או שמרים וקינוחי קונדטוריה מקסימים, מציע המקום גם גלידה ביתית במגוון טעמים, מאפים ללא גלוטן ומוצרי מעדנייה כמו ריבות ויין.

מימי

מימי, קפה של בוקר, ולא רק. צילום: דניאל לילה
מימי, קפה של בוקר, ולא רק. צילום: דניאל לילה

אנג'לינה

אנג'לינה מתחילה את היום כבית קפה, שמלבד מגוון ארוחות הבוקר בתפריט מאפשר להרכיב ארוחה משלכם משלל מזטים של ירקות, גבינה וסלטים. יש גם תפריט קוקטיילים הולם לשעות הבוקר. בהמשך היום משנה המקום את פניו למסעדה בסגנון ביסטרו צרפתי.

אנג'לינה, הבנים 14 הוד השרון, ראשון־שישי 07:30־24:00, שבת 10:00־24:00,
09-7441444

מתיתיהו

כשעל התפריט מתנוססת ההבטחה "חיבוק, אבק פיות ושקט נפשי", מה הפלא שגם תוכנו איננו שגרתי. מנות מיוחדות כמו פלאפל בורגר עם סלק, שקשוקה עם בייקון וצ'דר לצד קלאסיקות כמו ג'בטה רוסטביף, עוגת גבינה ותפריט פיצות.

מתיתיהו, הידידות 9 הוד השרון, ראשון־חמישי 07:30־24:00, שישי 07:30־17:00,
053-7102084

הרצליה

נחלת בנימין

קפה־מסעדה בהרצליה הירוקה, שגאוותה באווירה האינטימית־שכונתית. בתפריט ארוחות בוקר, סלטים וכריכים, מנות צהריים כמו נקניקיות על הפלנצ'ה או שניצל פאנקו – ויש גם ויטרינת קינוחים. בחצר האחורית מתקיימים אירועים שונים והקרנות של משחקי ספורט.

נחלת בנימין, בני בנימין 10 הרצליה, ראשון־חמישי 07:00־24:00, שישי 07:00־15:00, 9544927־09

קפה נחלת בנימין בהרצליה. צילום: דניאל לילה
קפה נחלת בנימין בהרצליה. צילום: דניאל לילה

קפה גן סיפור

סניף נוסף לקפה באותו שם בחולון, הפועל במרכז פארק הרצליה. מיועד לכל המשפחה ומציע תפריט מיוחד לילדים, כשבתפריט המבוגרים תמצאו גם "מים חמים למוצץ של הילד הראשון" ו"מים לכלב" בחינם. כמצופה משמו, במקום יש ספרייה עמוסה בספרי ילדים ומבוגרים, שיהיה מה לקרוא לצד הקפה.

קפה גן סיפור, יוסף נבו 6 הרצליה, כל יום 08:00־24:00, 053-9387603

קפה גן סיפור. צילום: מורן לאור
קפה גן סיפור. צילום: מורן לאור

כפר סבא, רעננה  והסביבה

נומילי

כששב השף־קונדיטור דן קלי מהתמחות בפריז, הוא הביא איתו את המאפים והקינוחים שפגש שם לבית הקפה שפתחו הוא ובת זוגו בכפר סבא. הכריכים מלחם מחמצת, החמאה מיובאת מצרפת ותפריט המאפייה־קונדוטוריה כולל את כל החשודים המיידיים: קוראסונים, מקרונים, מילפיי עם קרם פיטסייר וטארטים אישיים מקסימים.

נומילי, סוקולוב 3 כפר סבא, ראשון־חמישי 06:30־20:00, שישי 06:30־15:00,
09-7662616

Buy the way

מסתבר שלבית קפה בתחנת דלק יכולה להיות לא מעט קלאסה, עם ארוחות בוקר המוגשות כל היום ומנות כמו טוסט כתף בקר וכריך סנט מור. המקום משמש גם כמעדנייה עם מגוון מוצרים לרכישה הביתה: עוגות ולחמים, יין, גלידות בוטיק, ממרחים וגבינות מיובאות.

Buy the way, תחנת הדלק סונול בשדרות מנחם בגין כפר סבא, כל יום 07:00־23:00

הגלריה של אלמוג

לשבת לקפה בתוך חנות וינטאג' – הרהיטים והכלים עתיקים, האווירה רומנטית ומתקתקה וחוץ מקפה ואוכל אפשר לקנות גם מתנות, תכשיטים ואת כל הרהיטים. הגלרייה לא מציעה תפריט אלא בופה במחיר אחיד, שממנו יכולים הסועדים להעמיס לחמים, תבשילים, סלטים, פשטידות וקינוחים.

הגלריה של אלמוג, הגפן 3 מושב נווה ימין, ראשון־שישי 09:00־15:00,
073-7841922

חנדל'ה

מסעדה ובית קפה משפחתי באווירה כפרית, המסתתר במושב סמוך לרעננה. המקדימים יוכלו לטעום את שקשוקת התרד המפורסמת, כשתפריט הצהריים שמחכה לכם הוא עשיר בבשרים ובפירות ים. לילדים מחכות אטרקציות כמו נדנדות ופינת תוכים.

חנדל'ה, מושב גבעת ח"ן, כל יום 09:00־24:00, 09-7603647

מקום בלב

שביל קסום מוביל לבית הקפה הממוקם בגן מקסים. בין לבין פזורים חפצים עתיקים מלאי חן שיכולים לשמש כאטרקציה נפלאה הן לקטנים שבחבורה והן לגדולים יותר. מקום בלב זה ה־מקום לקפה עם החברות או ללאנץ' משפחתי רגוע רחוק מהמולת העיר.

מקום בלב

בין כרמים ושדות. מקום בלב. צילום: חיים שסטל
בין כרמים ושדות. מקום בלב. צילום: חיים שסטל

לחם וחברים

סניף רענני לבית הקפה הצרפתי מרחוב בוגרשוב בתל אביב. בית לכל פחמימה שמחה, מכיכרות לחם דרך בריושים וקרואסונים ועד מאפי בוטיק צבעוניים.

לחם וחברים, בן גוריון 5 רעננה, ראשון־חמישי 06:00־24:00, שישי 06:00־שעה לפני כניסת שבת,  09-7440545

חנן הגבן

חנות גבינות שהיא גם בית קפה כפרי קטן. התפריט מתבסס על ירקות טריים ועל פלטת הגבינות תוצרת המקום, ולקינוח יש ריקוטה עם דבש ופיסטוקים. במקום ניתן לרכוש מוצרים של משקים סמוכים, כמו שמן זית, לחמים, בירות, יין ועוד.

חנן הגבן

חנן הגבן במושב חרות. צילום: שירן כרמל
חנן הגבן במושב חרות. צילום: שירן כרמל