נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים מסביב לתל אביב – גוש דן

אין תל אביבי שלא פותח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלכם, ואתם הרווחתם בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. שתינו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם המועמדים לבתי הקפה הטובים מסביב לתל אביב

בייקרס רמת גן. צילום: שלומי יוסף
בייקרס רמת גן. צילום: שלומי יוסף

תל אביב עמוסה בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה בתל אביב רבתי ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב

גבעתיים

ויולה

מוסד גבעתיימי ידוע שהוקם לפני יותר מ־20 שנה על ידי ויולה גורן, קונדיטורית מוכשרת שנפטרה בפתאומיות לפני כשנה. למרות זאת המקום עדיין משמר את רוחה ושומר על אותו וייב נעים, אוכל מוקפד, קפה טוב ואווירה שמתאימה לכל הרכב סועדים ושעה ביום.

ויולה

זליק

בית קפה בבעלות משפחתית שהוא שם נרדף לבילוי קליל – לתושבי גבעתיים וגם למבקרים מבחוץ. החיבור בין מיקום מרכזי, שירות ידידותי ותפריט רחב גורם לכך שהשולחנות מאוישים מהבוקר ועד הלילה. לפעמים צריך להמתין בתור אך התפריט מצדיק את ההשקעה.

זליק

קפה זליק בגבעתיים. צילום: בועז לביא
קפה זליק בגבעתיים. צילום: בועז לביא

קפה עלמה

בית קפה קטן ואינטימי ששייך לרשת בת של קפה לנדוור, מה שמבטיח (ומקיים) איכות ויציבות. המיקום על צומת מרכזי (אבל לא סואן) מזמין לשבת לקפה וכריך או למגש ארוחת בוקר עתיר גבינות וירקות, ולהתחיל את היום ברגל ימין.

קפה עלמה

ענתי ביסטרו קפה

בלוקיישן הכי מרכזי בעיר ממוקם בית קפה נעים וידידותי שפונה לרחוב וסופג את ההוויה האורבנית. בשעות הבוקר אפשר למצוא כאן זוגות מנשנשים פוקאצ'ה חמה שנאפית במקום וצעירים שנפגשים לקפה ומאפה. בהמשך היום אופי הלקוחות משתנה אבל האווירה השכונתית נשמרת.

ענתי ביסטרו קפה

קפה רוטשילד

אזור קולנוע שביט המיתולוגי היה שממה קולינרית עד שלפני מספר חודשים נפתח בו סניף של רשת קפה רוטשילד. מאז הסביבה נראית אחרת, נעימה ומוארת יותר, ומושכת לקוחות גם מהשכונות התל אביביות הקרובות שבאים לארוחת בוקר, סלט או פסטה.

קפה רוטשילד

רמת גן

MAE

בגוש דן נדיר למצוא מקום שמגיש קפה טוב, ועל אחת כמה וכמה בית קלייה אמיתי שמייבא את הפולים מקוסטה ריקה. ב־mae תוכלו לשדרג את הקפה  של הבוקר לתערובת איכותית מתוצרת בית, להוסיף כריך או מאפה ולהצטייד בקפה קלוי וטחון טרי הביתה.

Mae cafe

Mae. צילום: אורן זיו
Mae. צילום: אורן זיו

דומיניק קיטשן בר

מקום שהתחיל כקונדיטוריה ובית קפה לפני 20 שנה וגדל לממדי מתחם שכולל גם ביסטרו בשרי. אבל אין צורך להספיד את בית הקפה כי הוא עדיין חי ובועט. מאפים מלוחים ומתוקים בסגנון צרפתי מלווים את הקפה של הבוקר והלחם שנאפה במקום הופך לכריכים אלגנטיים.

דומיניק

קפה אנה

בית קפה שכונתי קטן וחמוד הממוקם לא רחוק מקמפוס שנקר ומהכניסה האחורית לפארק הירקון. בתפריט יש ארוחות בוקר, סלטים וכריכים לשעות המוקדמות, ובשעות הצהריים נוספים מרקים, מנות פסטה ועוד. השירות נעים וחברותי והאווירה כמעט משפחתית.

קפה אנה

המכולת

חצי בית קפה חצי מכולת עם טעם של פעם ואווירה נוסטלגית־היפסטרית נטולת פוזה, כי אחרי הכל מדובר בשוליים של רמת גן. בתפריט נמצאים כל החשודים המיידיים בתוספת מאפים וקישים מתוצרת בית בתמחור הוגן. המקום מכריז על עצמו כמי שמעודד רכישת מוצרי כחול לבן ורוחש כבוד לחי, לצומח, לסביבה וליחסי שכנות טובים, וזו כבר סיבה טובה לבוא.

המכולת

פורת ספרים וקפה

מוסד ותיק ויחיד במינו מכמה סיבות: חנות הספרים הפרטית הגדולה בארץ בבעלות דור שלישי למשפחת חובבי קריאה, ובית קפה שכונתי אינטימי ונעים. לוקיישן ברחוב הכי מרכזי בעיר מנקז לכאן אנשים שלא יכולים להחליט מה הם אוהבים יותר – ריח של קפה או של ספרים. עוד בתפריט: סלטים, כריכים, פסטה ועוגות.

פורת

נייברס

בית קפה נעים בכניסה לרמת חן, שחולש על הצומת הכי פעיל בסביבה. למרות התדמית האליטיסטית של השכונה המקום חף מפוזה וכל אחד יכול למצוא בו מקום לקפה שקט של בוקר עם עיתון ומאפה, לארוחת בוקר עשירה או לבילוי לא מחייב בצהריים ובערב.

נייברס

בייקרס

האח הבכור של הפטיסרי־בולנז'רי משכונת שינקין בתל אביב מצטיין באותה אווירת קפה וסימפטיה ובאותה תצוגה סקסית של מאפים, כריכים ולחמים מתוצרת בית עם קריצה לפריז. ניתן ורצוי לרכוש הביתה לחמים, מאפים ועוגות.

בייקר'ס

בייקרס. צילום: אנטולי מיכאלו
בייקרס. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה שקד

הסניף הראשון של שקד אקספרס משוק הפשפשים נמצא ברמת חן ומציע אותה אווירה משפחתית חמימה. בתפריט יש ארוחות בוקר עשירות, פוקאצ'ות ופיצות מתוצרת בית, סלטים, פסטה וכריכים וגלידות בטעמים ייחודיים.

קפה שקד

סלט יפואי בבית הקפה שקד. צילום: דניה ויינר
סלט יפואי בבית הקפה שקד. צילום: דניה ויינר

* מתחם הקפה, שבמרכזו בחירת בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב, הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי בין Time Out לבין קפה עלית. התכנים בו נבחרו, נכתבו ונערכו באופן עצמאי ובלתי תלוי על ידי מערכת המגזין, ולקפה עלית לא הייתה מעורבות בהם.