דיזנגוף זה אספרסו: בתי הקפה הכי טובים בצפון הישן של תל אביב

סמול גלאס, הוט קופי. קפליקס שלמה המלך (צילום: רוני כספי)
סמול גלאס, הוט קופי. קפליקס שלמה המלך (צילום: רוני כספי)

גם צפון וגם דרומי, גם ישן וגם חדש, אל תתבלבלו. וגם אם כן - זה לא משנה. אנחנו פה, כלומר באזור הנדל"ני המכונה "הצפון הישן דרום" בעוטף כיכר דיזנגוף. ובאנו בשביל הקפה. ויש פה הרבה ממנו. יצאנו למפות את בתי הקפה הטובים ביותר באזור. תרצו משהו מתוק ליד?

5 בינואר 2023

עם שם מבלבל למדי אבל גבולות ברורים: קבלו את שכונת הצפון הישן-הדרומי. בוגרשוב מדרום, בן גוריון מצפון, אבן גבירול ממזרח והים ממערב, כשכיכר דיזינגוף היא השמש המרכזית של היקום הזה, שמושכת אליה את כל לוגמי הקפה באשר הם. למעשה זהו אחד האזורים המרכזיים בעיר, ולכן ראינו לנכון לעשות לכם סדר בבתי הקפה הכי טובים , כדי שתדעו בדיוק לאן ללכת אם חשקה נפשכם בקרואסון וקפה, בכריך וקפה, בארוחת בוקר כהלכתה או דווקא במקום שיארח אתכם לאורך כל שעות היום.

קפליקס

בית הקלייה/קפה כבר מיצב את מעמדו כאחד מהטובים והאיכותיים בעיר. ב-2011 נפתח את הסניף הראשון במתחם נגה, ומשם אט אט עלה צפונה ובירך גם את הצפון הישן-הדרומי בנוכחותו. בקפליקס מקפידים על פולים ממגדלים מנוסים מרחבי העולם, על קלייה מדוקדקת עם ציוד חדשני ועל תודעת שירות גבוה שמשמרת לקוחות קבועים שחוזרים שוב ושוב. במקום אין יותר מידי מקומות ישיבה וגם לא מאכלים שיחזיקו אתכם ליום עבודה ארוך, אלא רק נשנושי צד קלים שמשלימים את השלוק המר. לפה תגיעו בעיקר בשביל הקפה עצמו, שלגמרי שווה את זה.
קפליקס. שלמה המלך 12

נחת

כיכר דיזנגוף היא ה-מקום לקפה בגבולות הגזרה הנוכחיים, גם כי סביבה ממוקמים מספר בתי קפה מעולים, וגם כי הכיכר עצמה מהווה מפלט שמשי מעולה לשבת בו עם הקפה והמאפה שרכשתם זה עתה. נחת הוא אחד מהספוטים החמים באזור – מעבר להיותו בית קפה נעים לישיבה, גם הוא, כמו הקפליקס, מתפקד קודם כל כבית קלייה. שפע תערובות מגוונות וייחודיות שיאפשרו לכם למצוא את הקפה המדויק לטעמכם. מעבר לקפה מוגשים במקום כריכים, מאפים וסלטים טריים שמאפשרים התנחלות נינוחה.
נחת. כיכר דיזינגוף 1

גם לנו מגיעה קצת נחת. תמונה: יח"צ
גם לנו מגיעה קצת נחת. תמונה: יח"צ

בוטי

על אותו המעגל של הכיכר האהובה נמצא גם הבוטי. אמנם הקפה פה נטחן מסוג אחד בלבד של פולים המגיעים היישר מקוסטה ריקה, אך גם הוא לא פחות ממעולה. אבל לבוטי אנחנו מגיעים בעיקר בזכות כריכי הפרעצל הנהדרים שפותחים כל בוקר בטוב יותר. בשעות הערב המוקדמות הקפה והכריך מפנים את מקומם ליינות קלילים ופלטות גבינות ונקניקים שאותן כיף לקחת לכיכר לא פחות מהפרעצלים.
בוטי, כיכר דיזנגוף 4

 

בייקרי

הרשת הכי תל אביבית התמקמה גם היא על המעגל ההיקפי של כיכר דיזנגוף. בבייקרי תמיד ברור מה אנחנו הולכים לקבל: קפה מתערובת פולים שעובדת נהדר, סנדוויצ'ים פשוטים וטובים, מאפים טריים, וכמובן כל הלחמים ומטעמי המעדנייה המוכרים שתוכלו לקחת הביתה. הקונספט של "הזמן ושכח" המאפיין את בתי הקפה בכיכר יאפשר לכם להתיישב במקום ולא לקום – בלי להרגיש רגשות אשם.
בייקרי. כיכר דיזינגוף 6

לחם בבייקרי: לא חסר. צילום: עידית בן עוליאל
לחם בבייקרי: לא חסר. צילום: עידית בן עוליאל

לה מולאן

בית הקפה והמאפייה הצרפתית האהובה מבוגרשוב שאליה מגיעים במיוחד בגלל הבצקים. בגט שאין שני לו, קרואסונים אגדיים, וכריכים פשוטים שמוכיחים שכשהלחם טוב – לא צריך יותר כלום. כל אלה הופכים את לה מולאן לנקודת אור יקרת ערך ברחוב של חושך קולינרי והמולה תחבורתית רועשת. החל מ-18:00 בערב מתחילים מבצעים משתלמים על הנותרים בוויטרינה, אז בואו להושיע אותם מבדידותם.
לה מולאן, בוגרשוב 72

נקודת אור. קרואסון החמאה האגדי של לה מולאן. צילום: מוטי חיימוביץ'
נקודת אור. קרואסון החמאה האגדי של לה מולאן. צילום: מוטי חיימוביץ'

Eats

הקפיטריה התל אביבית שמגישה קפה טוב, כריכים פשוטים ומדויקים, מאפים טריים שנאפים במקום ואת קופסאות הצהריים המשביעות (למקרה שהגעתם אחרי 12:00). במקום גם מגוון נשנושים מתוקים, מלוחים ועוגות שתוכלו לקחת איתכם הביתה. השוס האמיתי של האיטס הוא הלוקיישן – החצר הקסומה של בית חנה. בכך הוא מהווה מפלט ירוק ושקט שמייצר סביבת עבודה שתוציא מכם את המיטב, שנפלאה לבוקר של הרהורים או לשיחה טובה עם חברה.
Eats. אד"ם הכהן 1

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. Eats בית חנה. צילום: בועז לביא
לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. Eats בית חנה. צילום: בועז לביא

לחם ושות'

כמשתמע משמו – במאפייה ובית הקפה הזה גולת הכותרת היא הבצק. לחמים נהדרים, מאפים מפתים ומנות בית קפה לא מאכזבות בכלל. גם הקפה בלחם ושות' טוב מאוד. אבל יותר מהכל – כל אלה מתגבשים יחדיו למקום נפלא לארוחה שרובנו כבר מזמן שכחנו שהיא קיימת – ארוחת הבוקר. לא כריכי ביס, לא נשנוש על הדרך, אלא ארוחת בוקר של ממש עם תפריט שיבוא לשולחן, סכין ומזלג שיש בהם צורך, וטיפים. אל תפספסו את בייגל הביצה העלומה הנהדר.
לחם ושות'. בן יהודה 128

מומלץ במיוחד. בייגל ביצה עלומה של לחם ושות'. צילום: מתוך אינסטגרם
מומלץ במיוחד. בייגל ביצה עלומה של לחם ושות'. צילום: מתוך אינסטגרם

קפה זוהו

המקום שיגרום לכם להרגיש בברוקלין ממש על בן יהודה. השפה האנגלית שולטת במקום, התפריט כתוב באנגלית, המלצרים דוברי אנגלית והאווירה כולה של חו"ל. המנות גם הן אמריקאיות למדי וביניהן מגוון בייגלים טריים שנאפים במקום עם תוספות כמו סלמון מעושן, אבוקדו, ביצים וגבינות שמנמנות. במידה וחשקתם דווקא במתוק – גם הפנקייקים הם עניין מרגש פה.
קפה זוהו. בן יהודה 73

ברוקלין על בן יהודה. קפה זוהו. צילום: sasa_elebea
ברוקלין על בן יהודה. קפה זוהו. צילום: sasa_elebea

Fika

המאפיה השוודית שמפזרת את אוצרות הבצק שלה בלא מעט בתי קפה ברחבי העיר היא בעלת סניף משל עצמה בשכונה המדוברת. קפה טרי שנטחן במקום לצד מאפים טריים וייחודיים עם הרבה חמאה והל (כן, בכולם יש הל. לא רק בזה של ההל). בנוסף יש גם לחמים שוודים כמו לחם שיפון גוטלנד עם נגיעה של חושחש וכריכים שווים. המיקום הוורדרד ליד חדר הכושר "הלוקר רום" מאזן נהדר את חווית האימון (אבל אנחנו מעודדים אתכם להתפנן עם קפה ופחמימות גם בלי קשר לכפיפות בטן).
Fika. גורדון 36

שוודי או שבדי? העיקר שטעים. מאפי הל של פיקה (צילום: יח״צ)
שוודי או שבדי? העיקר שטעים. מאפי הל של פיקה (צילום: יח״צ)

תילי

ברחבה העירונית הצמודה למרכז הקהילתי בדב הוז נמצא תילי, שהחליף את קפה יעל. המיקום השקט, אפילו פסטורלי, הופך את הספוט הזה לייחודי ונעים מאוד מאוד. חלל בית הקפה מושלם לשהייה, הוא זוכה להמון אור טבעי, ולשקט נטול הסחות דעת עירוניות כמו אוטובוסים, צפצופים ומפגשים אקראיים. ברקע מתנגן ג'ק ג'ונסון ודומיו, יש צמחים שנשפכים מכל פינה, פינות הישיבה מגוונות, והעיצוב נקי, יפה וחם. תילי הוא אחד המקומות הנפלאים ביותר למתקתקי הלפטופ למיניהם שרוצים סביבת עבודה מושלמת לצד כריכים מעולים, מאפים טריים וקפה איכותי.
תילי. דב הוז 16

 

View this post on Instagram

 

A post shared by תִּילִי (@tili_cafe)