לכל שכונה קפה: 27 בתי הקפה השכונתיים הכי טובים בתל אביב

תראו איך הוא מרוצה. קפה השובך (צילום: יחסי ציבור)
תראו איך הוא מרוצה. קפה השובך (צילום: יחסי ציבור)

אם יש תמונה שמתארת את החלום התל אביבי, אלו זוג כפכפים וטריינינג בבית הקפה הצמוד. כל אחד חולם למצוא את בית הקפה השכונתי שלו, ומכיוון שלכל שכונה הקפה שלו - באנו להלשין על בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בעיר, מסודרים לפי שכונה. זמן להתעורר

8 ביוני 2024

תל אביב לא הייתה מי שהיא בלעדיהם – הם טבועים בד.נ.א של סביבת המחייה ומבטאים יותר מכל את הלכי רוחה, אנשיה, וצבעה הייחודי של השכונה. אספנו לכם את בתי הקפה השכונתיים של כל שכונה בתל אביב, כאלה שתרגישו בנוח להגיע אליהם בטרנינג וכפכפים, וסביר להניח שהבריסטה יזכור איך אתם אוהבים את הקפוצ׳ינו שלכם. 

>> מי צריך מישלן? לנו יש את 23 מסעדות השף הכי טובות בתל אביב

צפון יפו

אדא חנינא

איזה קפה משובח יש באדא חנינא. כזה שכמעט מוציא אותו מרשימת בתי הקפה השכונתיים הישר לרשימת בתי הקפה של הגל השלישי. אבל תכלס למה לבחור? כשהקפה נהדר, השירות נעים, וזוכרים אותנו, המאפים טריים ומפנקים, ולמעלה יש קומה סודית ונסתרת שאפשר לשבת בה יום שלם עם הלפטופ. אפשר כמובן גם סתם לשבת ולהרהר או לקרוא ספר. קיצר, תושבי צפון יפו לגמרי חותמים עליו כבית הקפה השכונתי שלהם.
רבי חנינא 9

אין שבת קודש כמו שבת ביפו. קפה אדא חנינא (צילום: יחסי ציבור)
אין שבת קודש כמו שבת ביפו. קפה אדא חנינא (צילום: יחסי ציבור)

אורבן בייקרי

בית קפה נוסף ונהדר בצפון יפו הוא אורבן בייקרי, שגם פתוח בשבת ומציע שלל מאפים, עוגות ושאר דברי מאכל ומתיקה – טבעוניים וללא גלוטן – מה שמראה שהוא מכיר היטב את תושבי ותושבות השכונה שלו, בעלי נטיות תזונתיות למינהן. באורבן בייקרי תמצאו תמיד מה לאכול ולשתות, וגם קבלת פנים חייכנית וסבלנית שתגרום לכם להרגיש בבית, וזה מה שהיינו הכי רוצים מבית קפה שכונתי כהלכתו.
ניצנה 14, 03-553-0404

אורבן בייקרי. מתחבא היטב אבל מצאנו. צילום: שירי כץ
אורבן בייקרי. מתחבא היטב אבל מצאנו. צילום: שירי כץ

מרכז יפו

קפה עלמה

בקפה עלמה תמיד פוגשים ערב רב של אנשי השכונה. תמצאו שם פרלמנט של קשישים מאפירי שיער, לצד חבורה של תיכוניסטים שהבריזה מהתיכון הסמוך וגל״צניקים טרוטי עיניים מדברי בקולי קולות על ענייני היום. והרי לכם, יפו. וזה היופי בבית קפה שכונתי על אמת, שמשרת בשמחה ובאהבה את כל תושבי השכונה, וגם מגיש קוסקוס בטעם של בית הכי טעים בעולם.
שבטי ישראל 14, 053-965-0248

כמה טוב שבאתם הביתה. קפה עלמה (צילום: ירון טן ברינק)
כמה טוב שבאתם הביתה. קפה עלמה (צילום: ירון טן ברינק)

דאבל אספרסו

עוד בית קפה שכונתי למהדרין, ואהוב על ידי לקוחותיו, שלצערנו נשרף בחודש דצמבר האחרון, ןלשמחתנו שב לפעילות אחרי שיפוץ זמן קצר לאחר מכן. מאחורי הדלפק עומד כמעט תמיד הבעלים אחמד זינאב שמכיר את רוב באי הקפה בשמם הפרטי. עוד עניין שהופך אותו לבית קפה שכונתי אהוב היא העובדה שהוא נפתח יום-יום בשעה המדומיינת 6 בבוקר, מה שמאפשר לציפורים המוקדמות של השכונה להתחיל את הבקרים בקפה ובחיוך גם ממש עם צאת החמה.
שדרות ירושלים 77, 03-600-7265

פלורנטין

פוק קפה 

התור שמשתרך מחוץ לפוק קפה בהחלט מורכב מאנשי השכונה, שנוהגים לפקוד אותו קבע בכל שבת, ויש גם קבועים שבאים בכל יום. מה יש בו בפוק שגורם לשכונת פלורנטין לאהוב אותו כל כך? קודם כל אווירה פוסט-היפסטרית במידה, אחר כך מאפים שנאפים במקום והם מנחמים ונהדרים, ולסיום ספות נוחות שאפשר לרבוץ עליהן יום שלם עם הלפטופ בלי רגשות אשם. הוא גם פתוח כל יום ועד שעות מאוחרות, מה שאידאלי לצעירי השכונה.
כפר גלעדי 48, 0539415482

תן לנו דרך להתעורר. פוק קפה בפלורנטין (צילום: שלומי יוסף)
תן לנו דרך להתעורר. פוק קפה בפלורנטין (צילום: שלומי יוסף)

טוני ואסתר

טוני ואסתר היה בית קפה שכונתי עוד מלפני שהיה בו תפריט של שף, וגם בהינתן התפריט החדש של דור ונגר הוא מצליח להישאר קז׳ואלי ובלתי מתאמץ – וזה כבר איכות של בית קפה שכונתי שיודע להישאר נאמן לקהל שלו. השירות פמיליארי וחייכני, וגם הוא במגמת שיפור מתמדת. האוכל טעים, נעים וחמים (שניצל ופירה לנצח), וכנראה שתפגשו בו תמיד סטוצים מהעבר שלכם, ובתכלס – מה שכונתי יותר מזה?
לוינסקי 39, 03-5281-843

טוני ואסתר. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tonyveesther)
טוני ואסתר. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tonyveesther)

קסבה

הקסבה היא אחד המוסדות הוותיקים בשכונה, עם למעלה מעשור של פעילות וריח וויד שנישא למרחקים. יש שולחנות בפנים, יש חצר חמודה, יש המון לקוחות קבועים ויש תפריט מגוון שכולל קפה, סלטים, כריכים ואוכל אמיתי (פסטות, המבורגר, קארי) שאפילו נוסע בוולט לפעמים. הקסבה היא גם מקום שמתאים את עצמו לשעות היממה – שותי קפה זריזים בבוקר, פגישות עבודה בצהריים ובליינים צעירים בערב. אם זה לא פלורנטין אז אנחנו לא יודעים מה כן.
פלורנטין 3

ארוחה מקיפה. קסבה. צילום: מתוך וולט
ארוחה מקיפה. קסבה. צילום: מתוך וולט

נווה שאנן

קפה עברי

בית קפה שכונתי הוא בית קפה שאפשר לבוא לאכול בו אוכל כמו בבית, רק שהוא הרבה יותר טעים בבית הקפה – לחם מטוגן, יוגורט עם גרנולה, שקשוקה, ארוחת בוקר ישראלית, כל אלה ואפילו במחירים שבאמת אפשר לקרוא להם שכונתיים. חוץ מזה, השכונתיות בעברי היא על אמת – מה שאומר שתפגשו בקפה קרוב לוודאי את השכנים מלמעלה או למטה, אבל גם תוכלו לשבת יום שלם על הלפטופ ולהעמיד פנים שאתם מתרכזים בתסריט שכתבתם ולזכות בתווית השכנים הסנובים.
הגדוד העברי 8, 03-612-1721

אין יותר שכונה מזה. קורנפלקס בקפה עברי (צילום: נועה פיזיק)
אין יותר שכונה מזה. קורנפלקס בקפה עברי (צילום: נועה פיזיק)

שפירא 

קפה שפירא

מבית קפה אחד לשני אנחנו רק מתחזקים במגמת השכונתיות, שכן בית קפה שפירא מתפקד במידה רבה כמו המתנ״ס של שכונת שפירא. כלומר, הוא עדיין בית קפה עם אוכל טעים וקפה נהדר, אך הוא גם מרבה לרכז בתוכו אירועים קהילתיים, מופעי תרבות, הרצאות, פעילויות לילדי השכונה וגם ערבי פופ אפ של בשלנים ושפים שמתגוררים בשכונה. מה שנקרא, בית קפה שכונתי למהדרין, ואנחנו מתים עליו ככזה.
רחוב רלב״ג 15, 0354-485-6030

כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)
כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)

יד אליהו

אמירה

דודו טסה גרס בזמנו כי כל שכונה שמכבדת את עצמה זקוקה לבית קפה בהתאם, ועל כן פתח את אמירה, שפתיחתה סימנה את העובדה ששכונת יד אליהו לגמרי על המפה. בית קפה נעים וניחוח, שאפשר לשבת בו כפרלמנט של חברות, לבד על הלפטופ או עם הילדים אחרי הגן. תמצאו בו קפה מצוין ומאפים טריים, עוגות, עוגיות וגם כריכים צבעוניים שמוכנים במקום כמובן. יש גם סלטים וארוחות צהריים וערב,  ואנחנו צריכים להזכיר שוב שזה בית הקפה של דודו טסה?
הפלמ״ח 28, 035352269

אמירה בשכונת יד אליהו. צילום: אינטגרם קפה אמירה
אמירה בשכונת יד אליהו. צילום: אינטגרם קפה אמירה

ביצרון

השובך

בביצרון נפתח בית קפה השובך בשנה שעברה, והוא מה שנקרא בית קפה שכונתי מהדור החדש. ואיך אנחנו יודעים זאת? בגלל הסיבה הפשוטה שבבית הקפה יש גם מעדנייה, ובתי הקפה השכונתיים של היום הם לא רק בתי קפה שלעצמם, ברציניים שבהם יש גם מעדנייה. ולעניינו, תמצאו שם גבינות, רטבים ומוצרי מדף, לצד כריכים גדולי מימדיים ששווה לבקר במיוחד בשבילם, מאפים מושחתים ואווירה מהנה ומסבירת פנים. וגם מצאנו שם כלב, ואין סימן יותר שכונתי מזה.
דם המכבים 28, 050-408-5020

השובך (צילום: רן בירן)
השובך (צילום: רן בירן)

מרכז תל אביב

נחמה וחצי

תל אביב לא הייתה מי שהיא אלולא נחמה וחצי. באמת. הכל בבית הקפה הזה הוא תל אביב, לטוב – וגם לא נעים להודות, במידה מסוימת גם לרע. השירות, או יותר נכון היעדרו, העובדה הנוסטלגית שלמרות שאסור, רבים מגניבים שם סיגריות בין כתלי בית הקפה, וגם כמובן העובדה שנחמה וחצי הוא מקום מפגש של הברנז׳ה, בשעה שמוסדות כאלה הולכים ומתמעטים בנוף המקומי. חוץ מזה הבולונז שם מעולה.
אחד העם 144, 03-685-2326

נחמה וחצי (צילום: נחמה וחצי/אינסטגרם)
נחמה וחצי (צילום: נחמה וחצי/אינסטגרם)

מונטי

בית הקפה מונטי שברחוב מונטיפיורי הוא עוד בית קפה שכונתי מהגל החדש, כזה שתוכלו למצוא בו גם מוצרי מעדנייה וגם יינות טובים ואיכותיים. חוץ מזה, הוא רחב ידיים ומאפשר ישיבה נוחה בפנים, שם תוכלו לעבוד, לקיים פגישות עבודה או סתם להתפנו במזגן. הישיבה בחוץ היא כבר סיפור אחר, והיא מהנה, חברתית ומספקת את חווית בית הקפה לה ייחלנו. שזה אומר לשבת באמצע היום תחת השמש וללגום אמריקנו קר, בלי דאגות.
מונטיפיורי 41

שלום לגל החדש. מונטי (צילום: Monti 41)
שלום לגל החדש. מונטי (צילום: Monti 41)

לב תל אביב

בוקה אחד העם

אין אחד שלא מכיר את בוקה, מה שרק מוכיח עד כמה הוא מקורקע בשכונתו. השירות בו סבבה – מזמין ויחד עם זאת נונשלנטי – האוכל משביע וערב לחיך וגם המחירים נותרים בגדר הסביר באופן יחסי לעירנו. אגב אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שבכל שישי משתרך מלפניו תור שלא מבייש אף שכונה, במיוחד לא את מרכז תל אביב. אז כן, ממליצים להגיע מוקדם בבוקר.
אחד העם 91, 054-700-8808

קפה בוקה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם buckecafe@)
קפה בוקה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם buckecafe@)

קפה שניאור

בקפה שניאור יש ביצה בקן, ואיכשהו זה מסביר יותר מכל  לדעתנו את היותו בית קפה שכונתי. אין מנה מנחמת מביצה בקן, כזו שמתחבאת בתוך לחם, וזו לא מנה שתמצאו בכל בתי הקפה המפונפנים שמגישים קפה בקלייה ידנית מניו זילנד. חוץ מזה בשניאור יש אוכל טעים, במחירים נוחים ובקו ביתי ומנחם, וגם אווירה שכונתית וחמימה – כזו שנדיר למצוא בכרך המנוכר ואנחנו זקוקים לה בימים אלה יותר מתמיד.
פינסקר 20, 03-629-6519

החשמל

קפה ברזילי

בשכונת החשמל יש ריכוז בתי קפה אדיר, לצד ריכוז לא מבוטל בכלל של מכוני יוגה ופילאטיס (אבל זה כבר לרשימה אחרת). אם היינו צריכים לבחור קפה אחד בשכונה הזו, ברור שנבחר בקפה ברזילי. בית קפה מרכזי שכל תושב בשכונה יוכל למצוא את עצמו בו, מעולל ועד קשיש, מטבעוני ועד קרניבור. האוכל שם טרי ובריא, טעים ומזין וגם מגוון שלא נופל לשטאנץ הקבוע של בית קפה. (היי סלט טאבולה ועוף, סופרבול או עוגת בננה שוקולד טבעונית).
ברזילי 1, 050-526-8699

נווה צדק

מה ז׳ולי

יש גם אנשים שאשכרה גרים בנווה צדק, ולא רק תיירים בה, רק שרובם צרפתים. על כן בית הקפה הכי שכונתי שהצלחנו לאתר בה הוא כל כולו באווירה צרפתית. זה אומר כמובן קרואסונים מכל הסוגים והמינים, כולל כריכים טריים ורעננים בתוך קרואסון, זה אומר מחירים גבוהים באופן יחסי לבית קפה, וזה אומר אווירה אלגנטית עם טאץ׳ אירופאי מהודק. בקיצור, זה אומר נווה צדק.
פינס 36, 054-443-5643

כרם התימנים

קפה יום טוב

קפה יום טוב ממוקם (תראו מופתעים) ברחוב יום טוב שבפאתי שוק הכרמל. קרבתו לשוק הכרמל בהחלט ניכרת בתפריט שלו, שמורכב מחומרי גלם טריים ומתוצרת עונתית ומקומית שמקורה בשוק. חוץ מזה האווירה בו שכונתית ומזמינה, והאוכל בו טעים לאללה משום שהטריות ואיכות חומרי הגלם מורגשת, זאת לצד שילובים יצירתיים ומפתיעים. קיצר אם אתם בשוק הכרמל, עצרו לארוחת בוקר בקפה השכונתי.
יום טוב 30.

יומטוב קפה. צילום: שאטרסטוק
יומטוב קפה. צילום: שאטרסטוק

צפון ישן

זוריק

זוריק הוא בית קפה שכונתי לפי הספר, שכולם בו תושבי השכונה – מקשיש ועד טף, וגם על פי רוב המלצרים ואנשי השירות בו מתגוררים בשכונת הצפון הישן בואך כיכר מילאנו. ומה זה אומר? שכולם מכירים את כולם, ושאין תענוג כמו לשבת בו ולנשנש שניצל עם פירה, לא משנה באיזה גיל אתם. בין אם בדיוק באת אחרי ביה״ס, אם באת לבד באמצע יום עבודה או אם אתם יושבים ללאנץ׳ משפחתי. אגב, זוריק גם הפך לנקודת ציון באזור, וחשוב מכך – זה בית הקפה השכונתי של טרנטינו.
יהודה מכבי 4א, 03-604-8858

קפה זוריק. צילום: עמוד הפייסבוק של קפה זוריק
קפה זוריק. צילום: עמוד הפייסבוק של קפה זוריק

קפה משולש

קפה משולש הוא בית קפה שכונתי של פעם, כזה שלא תמצאו לו עמוד סושיאל מעודכן (וגם לא מתנחמד, כמו שתראו), אבל תכירו אותו היטב אם אתם תושבי השכונה. משולש קיים מעל עשור וחצי, מציע בימים החמים מרק גולאש נהדר להתנחם ולהתחבק בתוכו, סלטים טריים ורעננים וכמובן כמו בית קפה שכונתי שמכבד את עצמו ואת תושבי שכונתו – גם שניצל מצוין עם צ׳יפס או עם פירה. אגב הוא גם נסגר בחצות כל יום, ואפשר להשתכר בו במחירים שכונתיים, שזה כבר קפה שכונתי עם בונוס.
דיזינגוף 168, 077-335-1612

כיכר המדינה

קפה דיילי

דיילי הוא בית קפה שכונתי ואינטימי, שנמצא בכיכר המדינה, ונותר קטן וצנוע אל מול המגדלים והיוקרה. דיילי מתפאיין בתוצרת טרייה ועונתית, שמתחדשת יום יום, – כלומר באופן דיילי – וגם  בויטרינת מאפים מרשימה ומפתה שכוללת קנלה די בורדו, רוגלעך בטעם של סבתא, פחזניות, ריבועי שוקולד ממכרים שלא נמאסים לעולם, כריכי ביס וגם בגודל מלא וגם מבחר סלטים עשיר ומגוון.
משה שרת 83, 03-6522-823

רמת אביב

ביתא קפה

בית הקפה של שפית איילת לטוביץ׳ הוא בית קפה שמתאים בדיוק לתושבי רמת אביב. כי הוא אכן שכונתי, אבל לא במובן הזרוק, אלא במובן שמתאים לתושביו כמו כפפה ליד. אנחנו לא רוצים חלילה להכליל, אבל ברור כשמש כי תושבי רמת אביב מעוניינים קודם כל באוכל בריא ואיכותי, ובהחלט אפשר למצוא לו ייצוג הולם בביתא קפה. זאת לצד מאפים מצוינים, כריכים מהנים, מנות מושחתות במידה ושירות נעים לבריות.
ברודצקי 17, 1700-700-973

איפה לאכול עם הילדים. ביתא קפה. צילום: אורן לסרי
איפה לאכול עם הילדים. ביתא קפה. צילום: אורן לסרי

נאות אפקה

בר לחם

בר לחם הוא המוסד השכונתי האהוב על תושבי השכונה שלו, בית קפה שכונתי לכל דבר ועניין שיש בו גם מאפייה נהדרת. המאפייה אחראית ללחמים ריחניים ומופלאים מסוגי קמחים שונים, לצד פוקאצ׳ות ובגטים, וגם למאפים מפתים ומסקרנים – ואף לסינבון עם גלייז מושחת בימי שישי. יש מענה נדיב גם בדמותם של כריכים מהלחמים שנאפים במקום, סלטים טריים וגם עוגות ועוגיות לאכול במקום או לקחת הביתה.
קהילת סלוניקי 7, 03-648-0055

צהלה

פטלינה

פטלינה קיימת בשכונת צהלה כבר למעלה מחמש עשרה שנה, ולמרות שבשעות הערב היא פועלת כביסטרו, בשעות הבוקר היא חיה כבית קפה שכונתי לכל דבר. יש בירכתיה גינה גדולה, מוריקה ופורחת, שאפשר לשבת בה ולשתות קפה, אולי לצד עוגת גבינה חלומית שאופים במקום, וקצת לשכוח מכל הפאסון שמסביב. חוץ מזה במקום ארוחות בוקר משביעות ונהדרות, מנות מבושלות לצהריים וערב, יינות מקומיים ואיכותיום וגם מגוון מוצרים לקנות הביתה.
עיר שמש 73, 03-648-3221

רמת החייל

זוקה

בואו נודה באמת, רמת החייל היא לא בדיוק השכונה הכי שכונתית, אבל בין המשרדים, המגדלים וקליניקות הרופאים מצאנו פנינה שכונתית שעונה לשם זוקה. בזוקה יש חצר פורחת, קפה מעולה, כריכים, מאפים, סלטים ובונוס מרכזי – פיצות הישר מהטאבון וגלידות טריות. אפשר לומר שמדובר בבית קפה שכונתי בניחוח איטלקי, שכל תושבי השכונה ובאי המגדלים הסמוכים יוכלו למצוא בו מענה לרחשי לבם ולחשקיהם הנסתרים.
הרוגי מלכות 7, 03-544-6599

נווה שרת

דודה

מה יותר שכונה מלקרוא לבית קפה דודה? ובכן, זהו השם של הקפה השכונתי של תושבי נווה שרת, שמלבד היותו מקום מפגש לתושבי השכונה, מתקיימים בו גם ערבי מוזיקה חיה, הופעות ושלל אירועי תרבות. מבחינת התפריט תמצאו בו היצע כריכים עשיר שכולל גם טורטיות מגולגולת ועמוסות בכל טוב, מרקים חמימים העונה, וגם מנות ארוחות בוקר כמו אגז בנדיקט וכריכי קרואסון להתחיל איתם את היום בסבבה.
אלמוג 5, 03-544-4434

הדר יוסף

פיצה ריסו

אל תתבלבלו –  בצהריים באמת יש פה פיצה, אבל בבוקר מדובר בבית קפה לכל דבר ועניין. כזה שדואג לתושבי השכונה והסביבה, וגם מבטיח לכם מנת קפאין מזוקקת. וגם ברור שלא תישארו רעבים כי אפשר למצוא פה מלבד מנת קפה גם מנת פחמימות הגונה בדמותו של כריך פריך, פוקאצ׳ות מהטאבון, מאפים שקשה לעמוד בפניהם ועוד ועוד. בחצר של המקום מתארחים לעיתים גם ירידי פרחים, יד שנייה ועוד אירועים שכונתיים וכיפיים.
הדר יוסף 14, 03-609-0771