ב' זה אוכל: הסועד הנודד הופך טיולי אוהלים לחווייה קולינרית

אם לינה בשטח לא מדכאת לכם את התיאבון - הסועד הנודד, אירועים קולינריים בטבע, הוא בדיוק המקום שבו אתם צריכים להיות 

יאמי. שקשוקה אצל הסועד הנודד (צילום:מתן שופן)
יאמי. שקשוקה אצל הסועד הנודד (צילום:מתן שופן)
21 ביולי 2016

ריח של קדרת בשר שבושל כמה שעות קיבל את פנינו בעלייה לביתו של אלי אביבי באכזיב. עם אוהל ביד אחת ותיק בגדי ים ביד השנייה הגענו, רגע לפני השקיעה, לנקודת המפגש החודשית של הסועד הנודד. סביבנו חבר'ה צעירים, חלקם עם ילדים, אוחזים בכוסות יין וערק רימונים שחולקו בנקודת הרישום ונמזגו עד השעות הקטנות של הלילה. בנקודת התצפית הגבוהה שצופה לחוף נפרס שולחן ארוך שעליו נערמו צלחות ענקיות עם דגים מעושנים ומטוגנים, פאיות דגים וירקות, כתף טלה מהטאבון, קבב על משווייה, ניוקי טרי בשמן זית ועשבי תיבול, לזניית ארטישוק, תבשיל תפוחי אדמה ועוד סלטים ותבשילים שזרמו כל הלילה. בהתחלה זה מרגיש כמו היום הראשון באוניברסיטה – בוחנים את כולם ותוהים ליד מי לשבת. מצד אחד שני זוגות שהפכו את המפגשים האלו למסורת, מצד השני עשרה חבר'ה מחברת היי־טק מרמת החייל שהכריזה של סוף שבוע גיבוש, וגם זוג חברות שבחרו להשאיר את הבעלים בבית ולצאת ליומיים של אוכל וים.

יאמי. שקשוקה אצל הסועד הנודד (צילום:מתן שופן)
יאמי. שקשוקה אצל הסועד הנודד (צילום:מתן שופן)

האוכל והיין מחברים בין כולם. אחרי סיבוב שני בשולחן הקינוחים (כנאפה שנאפתה זה עתה, קוביות קוקוס־לוטוס, שטרודל פרג שיצא מהטאבון, בקלוואה תמרים ופאי תפוחים עם ריח ממכר) מצאנו את עצמנו יושבים ליד מדורה גדולה עם כולם ושותים עד אור הבוקר.

כנאפה טריה טריה בסועד הנודד (צילום: דניאל קנטון)
כנאפה טריה טריה בסועד הנודד (צילום: דניאל קנטון)
חם מהטאבון. הסועד הנודד (צילום: מתן שופן)
חם מהטאבון. הסועד הנודד (צילום: מתן שופן)

רגע לפני שהבורגנות שואבת אתכם למקום שממנו אין חזרה, זה הזמן להכיר את החוג לסועד הנודד – אירועי גורמה בטבע לאנשים שאוהבים אוכל טוב וקמפינג. הקונספט: מדי כמה חודשים נבחר לוקיישן מיוחד (משעולי רחף למרגלות מצדה, חאן ניצנה, מושב אלמגור ועוד) שאליו מתכנסים חובבי אוכל לקמפינג במתחם מוסדר (עם שירותים ומקלחת) שבו נערכת ארוחת ערב. למחרת בבוקר, לאחר לילה רווי אוכל ואלכוהול, מתעוררים לבראנץ', ומשם איש איש והוויקנד שלו.

מאחורי המיזם עומדים תומר סלונה ויוחאי נבו, חברים טובים מתקופת הצבא, שהפכו לעסק את מה שהם עושים הכי טוב: לבשל ולארח. נבו בישל ללא הפסקה בזמן השירות הסדיר וסלונה הפיק את כל מה שצריך: שולחנות, כיסאות, תפריט יין. מבט אחד שהצטלב בין השניים באמצע אירוע שערכו לחברים הפיל את האסימון ויצר בן לילה את הסועד הנודד. האירועים שערכו עברו מפה לאוזן ועם הזמן הם גדלו לקייטרינג שמתמחה בבחתונות ובאירועי בוטיק ביקבים, בחוף הים או בחצרות של בתים פרטיים. האירוע הסועד הנודד האחרון, שהתרחש כאמור באכזיב, היה בסגנון שוק, עם אוכל באווירת חוף וחמישה סוגי יינות ממחוזות שונים בעולם. כל מה שנותר לכם לעשות הוא לארוז אוהל ולצאת לדרך, את הבישולים ושטיפת הכלים הם כבר יעשו (320 ש"ח לסועד; 290 ש"ח לחברי החוג).

הסועד הנודד. לפרטים נוספים: info@soednoded.co.il,י8979960־052 (תומר)

הסועד הנודד (צילום: מתן שופן)
הסועד הנודד (צילום: מתן שופן)

עוד שני אירועי אוכל בשטח

שיט קולינרי

זוכה העונה השנייה של "משחקי השף" אור גינסברג יארח על יאכטה ארוחת ים לא שגרתית, שמתחילה בהפלגה לעומק הים שיוצאת ב־3 לפנות בוקר מהמרינה בהרצליה, וממשיכה עם ארוחת בוקר מוקדמת, הדרכת דיג – ועם הזריחה: דייג שיהפוך לארוחה. גינסברג יכין מהדגה שיעלה בחכתו מנות כמו סשימי בוויניגרט סויה; סביצ'ה במיסו הדרים וקרם וואסבי ועוד (1,000 ש"ח).

שישי (22.7) מ־3:00. להרשמה: info@cheforginsberg.com

השף אור גרינסברג משיק שיט קולינרי (צילום: יח"צ)
השף אור גרינסברג משיק שיט קולינרי (צילום: יח"צ)

קרקס על גחלים

חגיגת האוכל המשובחת של חוות צוק, קרקס על גחלים, שבתה כבר קהל מעריצים קבוע שמגיע כל שנה באביב לחוויה קולינרית בגפנים של כרם סירין. מכיוון שקשה לחכות לאביב הבא, החליטו בחווה לפתוח הקיץ קרקסונים נוספים, הפעם בהרי ירושלים, בשטחים הפתוחים של יקב עגור. בתפריט: מדורות חיות שעליהן מתבשלים דגים, בשר וירקות והופעה חיה (290 ש"ח).

יקב עגור, חמישי (28.7) מ־19:00. לרכישת כרטיסים

קרקס על גחלים בחוות צוק (צילום: יח"צ)
קרקס על גחלים בחוות צוק (צילום: יח"צ)