שובם של הדינוזאורים: גאנז אנד רוזס חוזרת לישראל. ומוריסי גם

גאנז אנד רוזס בפארק הירקון (צילום: עדי כהן צדק)
גאנז אנד רוזס בפארק הירקון (צילום: עדי כהן צדק)

תפתחו את היומנים ותתחילו לסמן תאריכים בקיץ: להקת המטאל האגדית גאנז אנד רוזס חוזרת ביוני להופעה בפארק הירקון, וחביב הקהל הישראלי מוריסי יגיע לשלוש הופעות בארץ בחודש יולי. בהנחה שעדיין תהיה כאן מדינה, נראה שצפוי קיץ חם ומגניב

19 בפברואר 2023

אם חשבתם שהמצב בארץ ובעולם יעצור כמעט טוטאלית את הגעתם של כוכבים מחו"ל להופעות בארץ, די צדקתם, אבל לפחות אלה שכבר היו כאן שמחים לחזור: על פי דיווח של רז שכניק מ"ידיעות אחרונות" בטוויטר, נחתם חוזה שיחזיר לכאן את ענקי המטאל גאנז אנד רוזס להופעה בפארק הירקון ב-5.6.2023, כלומר בעוד פחות מארבעה חודשים, שש שנים לאחר הופעתם הקודמת בישראל. לפי פרסום ב-N12 במקביל, גם חביב הקהל הישראלי מוריסי יחזור להופיע בארץ בחודש יולי, עם לא פחות משלוש הופעות עוקבות.

ההודעה על הופעתה של גאנז אנד רוזס ביוני לא תפסה איש בהפתעה. מגעים על החזרת הלהקה להופעה בישראל מתקיימם בערך מאז הופעתה האחרונה כאן ב-2017, שזכורה כאחת ההופעות הגדולות של העשור הקודם מבחינת מספר רוכשי הכרטיסים (כ-60 אלף) והן מבחינת אורכה של ההופעה (כמעט שלוש שעות של מיטב הלהיטים), שהפתיעה באיכותה את מי שציפה לקבל ביצועים מדכדכים ממוזיקאים מקשישים. מבקרת המוזיקה של טיים אאוט דאז, שי סגל, כתבה לאחר המופע ש"זה יכול היה להיות בקלות מוצר מנופח ומביך של מזדקנים על גיטרות, אבל גאנז של 2017 היא להקה של מוזיקאים מקצוענים, אדיבים ומרגשים". ונראה לנו שזה לא השתנה מאז.

התאריכים להופעותיו הצפויות של מוריסי בארץ עדיין אינם ידועים, אך זו צפויה להיות הפעם הרביעית בה יופיע הזמר הבריטי המוערך בישראל (לאחרונה ב-2016). סולנה לשעבר של להקת הסמית'ס ידוע כתומך מוצהר של ישראל, ואף כתב עליה מספר שירים באלבומו ה-11 שיצא ב-2017, ביניהם השיר "ישראל" ובו הטענה המדהימה שמבקרי ישראל בעולם פשוט מקנאים בה. מוריסי היה אמור להופיע ב-2020 באמפי שוני, אך התפשטות מגפת הקורונה הובילה לביטול ההופעה.