גגות סביב לה: הרוף טופים השווים של תל אביב

הבריזה היא סיבה מספקת לבלות את הקיץ בברים ומסעדות שהתמקמו על גגות. קוקטיילים טובים ונשנושים טעימים הם רק תמריץ לעלות במדרגות

סורא מארה. צילום: אנטולי מיכאלו
סורא מארה. צילום: אנטולי מיכאלו
29 ביוני 2017

הנסיך

אם עדיין לא ביקרתם בנסיך שבנחלת בנימין סביר להניח שתזדקקו להדרכה, משום שהכניסה אליו צדדית וכמעט בלתי נראית. התוכנייה של הנסיך עמוסה בהרצאות, מוזיקה, תערוכות משתנות ואירועי הורים־ילדים, אבל הגג הפתוח הוא גולת הכותרת של המקום. האווירה הרומנטית והנעימה משתלבת היטב עם השקט של נחלת בנימין בשעות הערב. זהו ספוט אידיאלי לדרינק מוקדם ואם תמצאו את הפינה הנכונה תרגישו בריזה נעימה לצד נוף נעים לא פחות.
קוקטייל שהוא מאסט: פסיפלוריטה (טקילה רפוסאדו ופסיפלורה בעיטור של כתר מלח צ'ילי).
מנה מומלצת: צ'יפס חציל פריך, מוגש לצד קטשופ מעושן ואיולי צ'ילי ירוק, 29 ש"ח.
בשקיעה: האפי אוור בימים ראשון־חמישי 17:00־20:00 כולל מנה ובירה/יין ב־45 ש"ח או מנה וקוקטייל ב־55 ש"ח.
למי זה מתאים: לחבורות שרוצות להיפגש ולהתעדכן ולזוגות המעוניינים בדייט קלאסי.
הנסיך, נחלת בנימין 18 תל אביב, ראשון־חמישי 17:00־1:00, שישי 12:00־19:00, שבת 18:00־1:00, 058־6061818

הנסיך. צילום: דור נבו
הנסיך. צילום: דור נבו

פולי האוס

מלון פולי האוס בעיצובו של קארים ראשיד הוא אחד המקומות הכי שיקיים ופוטוגניים בעיר, לכן אין זה מפתיע שגם הגג שלו נראה כמו תמונת האינסטגרם שתמיד חלמנו עליה. המקום מורכב מבר ישיבה מעוצב, ספות לבנות, בריכה המשקיפה לתל אביב ותיירים צעירים ואנשי עסקים שיודעים מה טוב. גג המלון משרה אווירה בינלאומית, יוקרתית וצעירה שתחזיר אתכם למסיבת הרוף טופ הזאת שהייתם בה בניו יורק.
קוקטייל שהוא מאסט: Sweet Lovin' (וודקה, מיץ אננס וקרם דה קסיס), 55 ש"ח.
מנה מומלצת: התפריט החדש של הפולי האוס יושק במהלך יולי. בינתיים תוכלו ליהנות מנשנוש של נתח גבינה כחולה עם קלמנטינת קונפי ודבש דבורים ב־25 ש"ח.
בשקיעה: אין האפי אוור במקום.
למי זה מתאים: לאלה שרוצים להרגיש לרגע בחו"ל.
פולי האוס, נחלת בנימין 1 תל אביב, להזמנת מקומות: bar@thepolihouse.com

פולי האוס. צילום: אסף פינצ'וק
פולי האוס. צילום: אסף פינצ'וק

סורא מארה

שיטוט בין בנייני משרדים תוביל את באי המקום לחניון תת קרקעי מכוסה אמנות רחוב. מכאן הם ימצאו את המעלית שתיקח אותם היישר לסורא מארה – בר היושב על אחד הגגות השווים בתל אביב. למרות היומרנות שהמקום עלול ליפול אליה עקב עיצובו האורבני המשלב צבעים חמים עם צמחייה, החוויה בסורא מארה היא באווירה קלילה ובגובה העיניים. ברקע כל זה מוצבת תפאורה העשויה מגורדי השחקים של העיר ומוזיקה רגועה בווליום נכון. הכניסה מותנית בהזמנה מראש בעמוד הפייסבוק או באינסטגרם של המקום.
קוקטייל שהוא מאסט: סינקו דה מאיו (טקילה, אנגוסטורה, פסיפלורה, לימון ופקאן מסוכר), 56 ש"ח.
מנה מומלצת: פילה דג ים – דג היום בציפוי קראמבל פטרוזיליה על רוטב יין לבן, זיתים ועגבניות, 56 ש"ח.
בשקיעה: אין האפי אוור במקום.
למי זה מתאים: לאלו המעוניינים לחגוג יום הולדת באמצע השבוע, לקבוצות גדולות של חברים, לפגישות עסקים ולדייטים שבאים אליהם רעבים.
סורא מארה, סעדיה גאון 24 תל אביב, כל יום 20:30־אחרון הלקוחות, הזמנת מקומות בפייסבוק או באינסטגרם

סורא מארה. צילום: אנטולי מיכאלו
סורא מארה. צילום: אנטולי מיכאלו

Blue Sky

בגג של מלון קרלטון בטיילת שוכנת מסעדת דגים מבית היוצר של השף מאיר אדוני העונה לשם בלו סקיי. האווירה במקום רומנטית ומיוחדת, עיצובו פשוט ונעים ונשקף ממנו אחד הנופים המוצלחים בעיר: רצועת חוף יפהפייה בצד אחד ובניינים גבוהים ההופכים בשקיעה למגדלי אורות בצד השני.
קוקטייל שהוא מאסט: "חם מדי בשביל נגרוני" (ג'ין, קמפרי, ורמוט אדום, שרי, סירופ היביסקוס, מי סודה, לימון/פלח תפוז/אשכוליות ורוזמרין/תימין שרוף), 58 ש"ח
מנה מומלצת: חופי גואה – בייבי לוקוס מטוגן, קארי אדום, חצילים, שחלות עגבנייה, אננס, בצל ירוק, שעועית טורקית, אבקת קוקוס וכוסברה, 145 ש"ח.
בשקיעה: אין האפי אוור במקום.
למי זה מתאים: מי שרוצה לציין מועד משמח על גג העולם.
בלו סקיי, אליעזר פרי 10 תל אביב, ראשון־חמישי 18:00־23:00, שישי 10:00־13:00, 03־5201830

בלו סקיי. צילום: יח"צ
בלו סקיי. צילום: יח"צ

אינדיגו

מלון אינדיגו אמנם נמצא ברמת גן, אך הצליח ליצור לעצמו תדמית יוקרתית־אורבנית המתבססת גם על הקרבה לבורסת היהלומים ולשנקר. הבר הממוקם על גג המלון הולך על קו נגיש־אך־לא־נגיש בעזרתם של נוף עירוני, בריכה פוטוגנית, די.ג'ייז מזדמנים, מיטות שיזוף ובר מהוקצע. סלבס ישראל כבר הפיצו את השמועה ולא פעם שלומית מלכה, יודה לוי, טיטי איינהו ושאר מעורבבים מצאו את עצמם כאן באירועי ביצה.
קוקטייל שהוא מאסט: Pineapple Express (קטל וואן מנוער עם אננס, תפוז ואנגוסטורה תפוז), 52 ש"ח.
מנה מומלצת: פיצה סשימי טונה – סשימי טונה על קריספי טורטייה, איולי, ווסאבי, קרם אבוקדו, צ'ילי ושמן שומשום, 59 ש"ח.
בשקיעה: בימים ראשון־חמישי שני דרינקים במחיר אחד בשעות 16:00־20:00.
למי זה מתאים: עובדי הבורסה לאחר יום עבודה, דייטים ומי שרוצה להרגיש קצת יוקרה צעירה בעיר הגדולה.
מלון אינדיגו, אהליאב 5 רמת גן, קומה 10, כל יום 16:00־21:00, 03-9300033

אינדיגו. צילום: יח"צ
אינדיגו. צילום: יח"צ

גגות עירוניים שלא יגישו לכם כלום (אבל תביאו בירה מהבית)

חניון בית אדר – בין חורבות הרכבת הקלה נשאר מקום אחד איתן – חניון בית אדר. החניון המחבר בין שדרות רוטשילד למה שנשאר מרחובות הרכבת ומקווה ישראל יספק לכם תצפית שקיעה אידיאלית מהקומה השנייה, שמרגישה קצת כמו סצנת סיום בסרט פוסט אפוקליפטי.
יהודה הלוי 12־14 תל אביב

חניון גרוזנברג – אם הזדמן לכם לעבור ליד חניון גרוזנברג נמליץ לכם להתעכב עליו לרגע. החניון, המשמש כקיצור דרך של רבים לים ולשוק הכרמל, יכול לשמש גם כספוט שקיעה רומנטי המשקיף על לב העיר.
גרוזנברג 16 תל אביב

גג המסיבות ביהודה ה לוי פינת אלנבי – הגג של הבניין הצמוד למועדון הפינגווין ראה יותר מדי אירועים של האחים שי ודן הדני בשנתיים האחרונות. מה שנשאר מהבניין המיועד להריסה הוא גג שצופה לאחד האזורים הפחות פוטוגניים של העיר – אבל עם תצפית שקיעה נהדרת.
יהודה הלוי 41 תל אביב  

דיזנגוף סנטר אולי הגג המובן מאליו ברשימה, אבל הוא יקנה לכם את כל מה שאתם צריכים לתצפית מושלמת: גובה מרשים, נוף עירוני, גינת ירק ומרחב עצום להסתובב ולחקור את מה שנמצא על הקניון הכי מוזר במזרח התיכון.
דיזנגוף סנטר, דיזנגוף 50 תל אביב