איך הצליח ראפר ישראלי בן 20 לעלות לדואט עם טראוויס סקוט

רגע שהוא לעולם לא ישכח. גד סואד וטראוויס סקוט על הבמה. צילום: בר שבתאי
רגע שהוא לעולם לא ישכח. גד סואד וטראוויס סקוט על הבמה. צילום: בר שבתאי

אתמול בלילה רבבות חובבי היפ הופ רצו להרוג את גד סואד, ראפר צעיר שהצליח בעזרת שלט אחד לגרום לטראוויס סקוט להעלות אותו על הבמה, וזכה לבצע איתו דואט ברגע השיא של ההופעה. עכשו הוא מספר לנו איך זה קרה, ואיך זה מרגיש כשאחד האמנים הכי אהובים עליך מביט בך בעינים בוהקות, ושואל אותך אם אתה מוכן

15 במרץ 2023

אתמול בערב, בזמן שעשרות אלפי אנשים עשו את הדרך הביתה מהופעתו ההיסטורית של טראוויס סקוט, רק אחד מרבבות האנשים שהיו בקהל חזר על ענן. רק כמה רגעים לפני זה הוא הגשים חלום, לא רק שלו, אלא של כל מעריץ, וכל ראפר. בטוח גם שלכם – הרגע בו אתם בהופעת ענק, ואחד מהאמנים הגדולים בעולם שולף אתכם מהקהל, ומעלה אתכם לבמה כדי לבצע יחד איתו את השיר האחרון, במה שהופך לשיא ההופעה. גד סואד, ראפר בן 20 שעובד כמלצר במסעדת "כרמים" ברחובות, הגשים את החלום, ושרד כדי לספר.

רגע לפני הביצוע של הלהיט העצום "Goosebumps", טראוויס סקוט עצר את ההופעה שלו, הביט לקהל, ראה את השלט שסואד החזיק בידו (עליו היה כתוב "LET ME ON STAGE ON GOOSEBUMPS") וקרא לו לעלות. את ההמשך אפשר לראות באינספור טיקטוקים ששואלים מי לעזאזל עלה עם לה פליים על הבמה. "האמת שהייתי אמור לנסוע לקנדריק להופעה בלונדון, וכבר אז רציתי להביא שלט, אבל ביטלנו את הטיסה", סיפר סואד בריאיון בעקבות החוויה הבלתי רגילה. "אז איך שטראוויס בא, ידעתי שאעשה שלט, כבר איזה חודשיים תכננתי את הרגע הזה. יום לפני ההופעה ההפקה שלחה הנחיות, והיה רשום שאסור שלטים ופרסומים. אמרתי לעצמי שאני לא מפרסם כלום, אז אנסה את המזל שלי. והצלחתי".

השלט בשלבי ההכנה. צילום: גד סואד
השלט בשלבי ההכנה. צילום: גד סואד

אבל סואד, כאמור, הוא לא סתם מעריץ. מי שמע אותו עובד אתמול עם האוטוטיון הכבד של סקוט בטח קלט שמדובר במישהו שלכל הפחות יודע איך להחזיק מיקרופון ולעבוד עם האפקט הקולי, אבל מי שמכיר את גד הצעיר ממעגלי פריסטייל, מהופעות קטנות או מהסינגלים הספורים ששיחרר עד כה, יודע שמדובר בבחור מוכשר כשד. בימים האלה ממש הוא בשלבי סיום אחרונים של אלבום הבכורה שלו, שהופק בחציו על ידי טל אפשטיין, ובחציו על ידי הראפר והמפיק המוערך זיקיי. "אנחנו כבר שנתיים עובדים על האלבום. האמת שממש היום אנחנו מסיימים את המאסטרינג. אפילו חשבתי להקדים את הסינגל בגלל מה שקרה, אז אולי כבר שבוע הבא זה יצא".

העלייה שלו לבמה בפארק הירקון, כאמור, לא קרתה במקרה. הוא עבד עבורה, ואפילו הגיע ללוקיישן בשעה 12, בערך 8 וחצי שעות לפני שסקוט בכלל עלה לבמה, כדי לתפוס מקום כמה שיותר מקדימה. ואז התכנית התגשמה. "אני יודע שהוא תמיד עושה בסוף ההופעה את סיקו-מוד, ואז את גוסבאמפס. אז ברגע שהיה את הסינת' הזה של סיקו-מוד, מיד הוצאתי את השלט. איך שהוצאתי אותו, הוא הסתכל עלי ישר. ואז הוא פשוט הצביע על המאבטח שלו, שבא ושלף אותי מהקהל כאילו אני איזה בובה, והעלה אותי על המדרגות".

איך זה מרגיש לעמוד מול ראפר בסדר גודל כזה על הבמה ולהסתכל לו בעיניים?
"זה לא היה מלחיץ, זה פשוט היה הלם. טראוויס דפק לי כזה 'You ready man?', ונראה לי אפילו אמרתי לו 'כן אחי'. נראה לי דפקתי לו משהו בעברית. אתה פשוט בשוק. הוא הסתכל עלי עם העיניים הכי בוהקות בעולם, ישר בעיניים, וכבר לא הרגשתי כלום. לא הרגשתי לחץ, לא שמחה, פשוט שוק. זה היה בו זמנית כזה טבעי וכזה חלום".

גד סואד וטראוויס סקוט על הבמה. צילום: בר שבתאי
גד סואד וטראוויס סקוט על הבמה. צילום: בר שבתאי

אתה מרוצה מהביצוע שלך שם?
"כאילו, לא. זה חצי כח. אבל אני לא יכול להסתכל ולהגיד 'איך לא עשיתי את זה מושלם?'

התאמנת בבית על השיר?
"כמו ילדה שמתאמנת על ריקוד אחי, באמאשלי".

אחלה ריקוד. גד סואד וטראוויס סקוט על הבמה. צילום: בני רוטלוי
אחלה ריקוד. גד סואד וטראוויס סקוט על הבמה. צילום: בני רוטלוי

ומה קורה אחרי השיר?
"כשזה נגמר הוא אמר לי Let’s go man, ובירידה המאבטחים שלו שמו לי יד על החזה. רצו לתת לו להרגע אחרי המופע, אבל הוא אמר It’s OK. אחרי עשינו תמונה, והוא אמר לי 'אני אוהב את האנרגיה שלך, זה היה אמייזינג'. הביא לי מרצ', החמאתי לו על ההופעה, וירדתי מהבמה"

רגע היסטורי קטן. גד סואד וטראוויס סקוט, אחרי ההופעה. צילום: באדיבות המצולם
רגע היסטורי קטן. גד סואד וטראוויס סקוט, אחרי ההופעה. צילום: באדיבות המצולם

מה המרצ' שקיבלת?
"יש קודם כל כובע של אוטופיה, והביא לי גם את החולצה של אוטופיה. דבר ראשון כשיצאתי לקהל, בא אלי איזה ילד, חשבתי שיגיד לי 'שמע, היית מטורף', במקום זה אמר לי 'גבר גבר, תביא ת'כובע, 400 שקל'. לא הייתי נותן את זה בחיים. היה איזה מישהו בקהל כשחזרתי שהביא לי דיסק-און-קי עם מוזיקה שלו, ושאל אם יש מצב שאני חוזר חזרה להביא לו את זה. בטח, טראוויס חכה רגע, שכחתי משהו. הצפייה של אנשים היא שהוא ישמע ויעבוד איתם, אבל מה הסיכוי שהוא יעשה שת"פ עם מישהו בישראל?".

טוב, טכנית טראוויס כבר עשה שת"פ איתך.
"תראה, אני והוא חברים כבר הרבה שנים, יש לו את הקטעים האלה".

אז יאללה, אלבום משותף זה הדבר הבא.
"כן, אני צריך לחשוב על זה טיפה, אבל אני רואה שהוא להוט. אתה מכיר אותי כשאני מזהה פוטנציאל, לא משחרר את הבן אדם".