חיפשנו כבר בכל העולם: גוגל מסכמת 25 שנות חיפוש ב-4 דקות

הסיכום הכי אופטימי. מתוך הסרטון "25 שנים בחיפוש" (צילום מסך: יוטיוב/גוגל)
הסיכום הכי אופטימי. מתוך הסרטון "25 שנים בחיפוש" (צילום מסך: יוטיוב/גוגל)

גוגל חוגגת 25 שנה למנוע החיפוש האימתני שלה שהשתלט על היקום, והיא עושה את זה כמו שבגוגל הכי אוהבים: סרטון יוטיוב חגיגי, מרגש ואופטימי על כל הדברים שהכי חיפשנו בחצי היובל החולף, בלי פוליטיקה ואסונות ועם הרבה פופ, טיילור סוויפט וביונסה. הלכנו לחפש בגוגל איך עוברים לגור בעולם שלה

אל הבליל הבלתי נתפס של סיכומי השנה, במסגרתו גם אנחנו עוד מתכוונים להעיק עליכם, הצטרף אמש סיכום מעט יותר משמעותי: גוגל חוגגת 25 שנים למנוע החיפוש שהפך את האינטרנט על הראש (שזה מעניין, כי סרגיי ברין ולארי פייג' החלו לפתח אותו ב-1995, הגרסה הראשונית שלו הושקה ב-1997, ואיכשהו הגיעו בגוגל למסקנה שעכשיו זה הזמן לחגוג חצי יובל. חבל שהם לא חיפשו קודם בגוגל).

כך או כך, חגיגות ה-25 למנוע החיפוש שהשתלט על העולם יוצאות לדרך עם הפיצ'ר שבגוגל הכי אוהב: סרטון יוטיוב, מרשת הוידאו החברתית שגוגל רכשה במיליארד דולר לפני קצת פחות מ-20 שנה וכולם חשבו שהיא החליקה על השכל. בסרטון בן ארבע הדקות מסכמת גוגל בדרכה האופטימית את כל מה שהאנושות חיפשה הכי הרבה במשך שניים וחצי עשורים של אינטרנט, פריזמה שדרכה המציאות נראית כמעט שפויה.

הסיכום של גוגל לגבי המונחים שחיפשנו הכי הרבה בהיסטוריה, מכיל מעט מאוד אירועים אקטואליים – אסון התאומים ב-9/11, אסונות טבע למיניהם, אירועי Black lives Matter, חגיגות נישואי הלהט"ב בארה"ב – וגם אותם הוא מציין מזווית של אחווה וסולידריות אנושית שהתגלו בהם, ומצייר תמונה של עולם שכולנו היינו שמחים להתגורר בו, כשאיכשהו גם הנחיתה על הירח נדחפת פנימה ("הצעד הראשון שהכי חיפשתם"), יחד עם האייטיז ("העשור שהכי חיפשתם"), ועיקר הפוקוס מוקדש לעולם הפופ.

במסגרת אווירת הפיל גוד שסרטון הסיכום הגוגלי מנסה לייצר, הוא מתעכב בעיקר על תופעות פופ שריצפו את 25 השנים האחרונות, החל מהומר סימפסון ("הסימפסון שהכי חיפשתם"), דרך ספיידרמן ("גיבור העל שהכי חיפשתם") ועד ברבי ("הצעצוע שהכי חיפשתם"), כשבסך חולפות גם טיילור סוויפט, ביונסה וטינה טרנר, לצד כריסטיאנו רונלדו ולברון ג'יימס, בובספוג, ריהאנה, פוקימון ודמויות מהארי פוטר, על רקע בציר לא מאוד מרשים של אירועים. בקיצור? אם זה מה שחיפשנו ב-25 השנים האחרונות, אין פלא שזה מה שמצאנו.