שיא אגוצנטרי: גווינית' פאלטרו חושבת שהיא המציאה את היוגה

היישות המתכנה גווינית' פאלטרו קרסה לתוך עצמה השבוע, כשאמרה בראיון שהיא-היא זו שאחראית להתפשטות היוגה בעולם והפכה אותה לטרנד. טוויטר השיב אש

גווינית' פאלטרו. צילום: גטי אימג'ס
גווינית' פאלטרו. צילום: גטי אימג'ס

"גווינת' פאלטרו שוב מדגימה כמה היא נרקסיסטית והוזה", "היא נוראית", "שטויות של נשים לבנות" – אלו הן רק חלק מהתגובות המלבבות שטוויטר סיפק בתגובה למיני סערה החדשה מבית מדרשה של פאלטרו, אחרי שהיא התייחסה לעצמה בתור מי שהפכה את היוגה לפופולרית בכל העולם ולטרנד גלובלי בריא בשנים האחרונות.

השחקנית, שנוטה להתבלבל בין מותרות של אלפיון עליון לבין מוצרי צריכה בסיסיים כפי שמוכח חדשות לבקרים באתר הלייף סטייל שלה GOOP, התראיינה לוולסטיריט ג'ורנל וסיפקה תובנה מעט בעייתית, בלשון המעטה.

"אני זוכרת שהתחלתי לעשות יוגה ואנשים היו כזה 'מה היא עושה? איזה פריקית'", סיפרה פאלטרו ואז המשיכה, "לאחרונה הלכתי לשיעור יוגה באל.איי ובחורה בת-22 בדלפק שאלה אותי אם אי פעם עשיתי יוגה בעבר. הסתובבתי לחברה שהיתה איתי וחשבתי לעצמי 'הסיבה שיש לך את העבודה הזאת, זה כי אני עשיתי יוגה בעבר'".

במילים אחרות, פאלטרו לוקחת כאן קרדיט על הפיכת היוגה לפעילות יום-יומית, מגניבה, מאונסטשת (מלשון אינסטגרם) להחריד והמונית כפי שאנו מכירים אותה בכיום, בניגוד לתדמית העבר שלה כפעילות ל"רוחניקים" בלבד.

ובכן, לאור העובדה שפאלטרו לא רק טועה בענק, אלא גם מטעה בענק, טוויטר נכנס לתמונה עם שלל תגובות שלועגות לפאלטרו (די בצדק, יש להודות) כמו למשל זה שפאלטרו היתה זו שכתבה את טקסטי היוגה הראשונים שצצו אי שם המאה ה-11 וזה שההודית הפנימית שבה היא היא-היא זו שהמציאה את תרבות היוגה ועוד.