ההמבורגר החדש של NG טעים, אבל פשוט לא שווה את התלאות

24 של המתנה. ההמבורגר של "גוסט קיצ'ן" מבית NG. צילום: אינסטגרם של "גוסט קיצ'ן"
24 של המתנה. ההמבורגר של "גוסט קיצ'ן" מבית NG. צילום: אינסטגרם של "גוסט קיצ'ן"

מבקר אוכל הרחוב שלנו רצה לבדוק את מטבח הרפאים החדש של מסעדת הבשרים NG, אז הוא ניסה להזמין, המתין שיפתח, אכל במבה נוגט וחיכה 24 שעות רק כדי לקבל קציצה עשויה יתר על המידה, תוספות חסרות וחוויה שלא שווה את מחירה הכספי והרגשי

10 במרץ 2022

מה כבר רציתי? כולה לטעום את המבורגר המשלוחים החדש של NG בשעת צהריים הגיונית ביותר. האם זה יותר מדי לבקש? כנראה שכן, כי לקח לי רק טיפה יותר מ-24 שעות להשיג את הבורגר הנכסף, וגם אז זה היה באופן חלקי ופגום ביותר. הכל התחיל כשראיתי פרסום ממומן של מסעדת NG, מסעדת בשרים ותיקה ומצוינת שממוקמת בנוה צדק, שהזמין אותי לנסות את המותג החדש שלהם, "גוסט בורגר". לא צריך יותר מהמבורגר רפאים כדי לפתות אותי.

כשנכנסתי ללינק הגעתי לאתר בשם "גוסט קיצ'ן" ("מבית מסעדת NG נווה צדק"), שבהתאם לשמו מהווה את מטבח הרפאים של המסעדה, מונח שהתפתח בתקופת הקורונה למסעדה שמיועדת רק למשלוחים. האם שירות משלוחים של מסעדה קיימת נחשב לגוסט קיצ'ן? לא בטוח, למרות שלהגנת NG הם מסבירים שאת "מותגי הפרימיום" שמציעים באתר אפשר להזמין אך ורק במשלוח. ומותגי הפרימיום, כך מסתבר, הם יותר מרק בורגר רפאים.

האתר של גוסט קיצ'ן מחולק, מסיבה לא ברורה, לשני צדדים: האחד, בשם "גוסט בורגר", מציע המבורגרים עם מגוון תוספות איכות כמו המבורגר בתוספת שרימפס ושום או פרוסות כבד אווז ושבבי קקאו ולרונה; השני, והמסקרן יותר, הוא "גריל מיט פיצה", שמציע מספר פיצות בשריות על בסיס ההיצע האיכותי של NG, עם אפשרויות כמו פיצה פפר סינטה, פיצה Surf & Turf או פיצה סטייק אנד צ'יפס. רציתי להזמין הכל, אבל לא יכלתי. החלוקה מוזרה במיוחד, כי אם אני רוצה להזמין גם פיצה וגם המבורגר (רגש אנושי בסך הכל) אאלץ להזמין שני משלוחים שונים, ולשלם פעמיים דמי משלוח, למרות שהמזון יוצא מאותו המטבח.

בעודי תוהה אם אותו השליח מביא את שתי המנות והאם להביא לו טיפ כפול, חלומותי הפרועים התנפצו אל מול המציאות כי למרות ששעות הפעילות ציינו בבירור שהמקום פתוח מ-11:00 עד 23:00, שני המותגים היו סגורים. השעה היתה 15:15. אוקי, אולי הם מהמקומות האלה שסוגרים לקצת ופותחים מאוחר יותר. המתנתי, ריפרשתי, המתנתי, אכלתי במבה נוגט להרגיע את הבטן, התקשרתי לטלפון באתר, לא ענו, 18:20 ועדיין סגור, הבמבה רק עשתה אותי יותר רעב, 20:07, הבנתי שזה אבוד, שמתי חתיכות שניצל קפואות בטוסטר-אובן. רק גיגול מאוחר גילה לי, באמצעות העמוד של "גוסט בורגר" במשלוחה (משום מה אין אחד ל"גריל מיט פיצה"), שבניגוד למה שכתוב באתר המטבח פעיל רק עד 15:00.

למחרת קמתי חדור מטרה. אני הולך לאכול NG גם אם זה אומר לפרוץ להם למטבח. את האתר התחלתי לבדוק כבר ב-11 בבוקר, ולמרבה שמחתי היה פתוח. כנראה שבמשלוחה יש אנשים יותר אמינים. המתנתי עד השעה שאני יכול לאכול בה בעודי מוודא כל רבע שעה שהכל פתוח, וב-14:00 סוף סוף ניגשתי להזמין. הבורגר עוד היה זמין, אבל אוי, אלוהים אדירים שבשמיים, הפיצה כבר נסגרה. מה קרה, הולכים הביתה מוקדם? הזמנתי מהר את ההמבורגרים לפני שגם רוח הרפאים הזו תיעלם לתוך הקירות. תראו, אני מבין את הצורך להציע אלטרנטיבה לכוחנות השוק של וולט, אפילו מעודד, אבל אולי לפני שמחליטים להילחם בגדולות כדאי לדעת איך מחזיקים בכלל חרב. את הפיצה כבר לא אטעם, וחבל, כי היא נראית טעימה.

ההמבורגים שהזמנתי הגיעו די מהר, אחרי 35 דקות (באתר נכתב עד שעה, לא כולל 24 השעות שהמתנתי להזמין), והכל היה עוד חם. כלומר, כל מה שהגיע. שכחו להביא לי את מנת הצ'יפס האפוי בשמן (18 ש"ח). גם קבלה לא קיבלתי למייל. ניחא, לפחות את הצ'ימיצ'ורי שמגיע עם הצ'יפס זכרו להביא. ההמבורגרים עצמם נארזו יפה, כולל פד הפרדה בין הקציצה ללחמניה וירקות קופסה נפרדת, והריח המצוין של הבשר עלה סוף סוף באפי. רק כשהתחלתי להרכיב את המנות ראיתי שבמנת הבורגר בתוספת שרימפס ושום  בפריקה ספרדית מעושנת (76 ש"ח) שכחו את השום. לפחות זכרו להכניס את הקציצה.

לפחות הקציצות והלחמניות הגיעו. ההמבורגרים של "גוסט בורגר". צילום: מתן שרון
לפחות הקציצות והלחמניות הגיעו. ההמבורגרים של "גוסט בורגר". צילום: מתן שרון

אז התחלתי דווקא עם הבורגר השני, המבורגר בתוספת גבינה כחולה ופטריית מלך היער (76 ש"ח), שנבנה על קציצה שמנמנה בת 250 גרם מבשר מצוין, חתוך בגסות ומתובל בחוזקה מבלי שטעמי הבשר יטושטשו. חבל שהשמידו את הכל בצלייה למידת WD, למרות שביקשתי מידיום. הגבינה הכחולה נמרחה בגסות על חלקה העליון של הלחמניה, וקצת פירקה אותה, מה שקצת ניטרל את השפעת קרטון ההפרדה. הפטריות היו טעימות ועסיסיות, אבל מעבר למחירן הגבוה, יש עוד סיבה לכך שהן לא טופינג צפוי להמבורגר – המרקם השמנמן שלהן מקשה על קטיעתן בנגיסה, מה שגרם לי למתוח אותם עד שיקרעו כמו טוויזלר. ובכל זאת, עדיין היה טעים מאוד. זה היתרון בבשר כל כך טוב, גם מבעד לעשיית היתר טעמו עדיין מורגש.

ההמבורגר השני, שהפך בהיעדר השום לבורגר בתוספת שרימפס, היה מוצלח יותר. כלומר, מידיום-וול (למרות שגם פה ביקשתי מידיום, אבל זה כבר נסלח), מה שהשאיר את הבשר טעימם ועסיסי יותר. השרימפס היו מצוינים, למרות שהורגשו בתוך הלחמניה עם הזנב הבלתי אכיל, מה שדרש ממני לשלוף אותם ידנית או לנגוס בזהירות. שום באמת היה יכול לשפר את המנה, וחבל שהוא לא נראה באופק. המבורגר פרימיום פלוס שתי טופינג וצ'יפס במחיר 100 ש"ח יכול להיות הגיוני, אם המשלוח היה מוצלח. אבל עם כל כך הרבה טעויות, החל מתהליך ההזמנה, דרך שעות הפעילות המוזרות ועד לטעויות כל כך בסיסיות במשלוח, הפכו את החוויה ללא משתלמת בעליל, למרות הבשר המשובח. כנראה שאני לא צריך להאמין לכל רוח רפאים, מפתה ככל שתהיה.

גוסט קיצ'ן מבית NG נוה צדק, יהודה החסיד 15, שעות פעילות 11:00-23:00 (למרות שכנראה עד 15:00), 052-5727116, לאתר ההזמנות