ג'ורדי, המפיק של סטטיק ובן אל תבורי, לא חושב שהוא מגזים. ריאיון

ובכל זאת, אם לשפוט על פי מיליוני הצפיות ביוטיוב לשירים שעליהם הוא חתום - כן, הוא הגזים לגמרי. ריאיון עם ירדן "ג'ורדי" פלג, המפיק המוזיקלי שבלעדיו לא הייתם שומעים על סטטיק ובן אל תבורי ועל "עור ברווז"

לקוביה אחת קוראים סטטיק ולשניה בן אל. ג'ורדי. צילום: ROMS -אולג בלזנוב
לקוביה אחת קוראים סטטיק ולשניה בן אל. ג'ורדי. צילום: ROMS -אולג בלזנוב
21 ביוני 2016

כשהשיר "ברבי" של סטטיק ובן אל תבורי התפוצץ ברשת (25 מיליון האזנות ביוטיוב נכון לזמן כתיבת שורות אלה), זו הייתה הפתעה. בין שאהבתם אותו ובין שמאסתם בו, די בטוח שהסיבה לכך היא שהוא נתקע לכם בראש. אחריו יצאו גם "כביש החוף" שהגיע ל־17 מיליון צפיות ו"סלסולים" שחצה את קו ה־2 מיליון צפיות תוך שבוע. עכשיו זו כבר לא הפתעה, זו תופעה. מאחורי ההצלחה, העגילים של תבורי והחמצון של סטטיק עומד המפיק ירדן "ג'ורדי" פלג. כן כן, זה מ"בואנ'ה ג'ורדי, הגזמת". גם הוא לא יודע איך קלע לטעם הקולקטיבי של צעירי המדינה. "כשעשינו את 'ברבי' לא ידענו שזה יהיה להיט", מספר ג'ורדי. "אנחנו פשוט עושים מה שאנחנו אוהבים ומקווים שהקהל יקבל את זה באהבה".

ב"סלסולים" ממש נדמה כאילו אמרתם: "בואו נפיק להיט מזרח תיכוני".

"אנחנו עושים באולפן מה שאנחנו אוהבים", חוזר על עצמו ג'ורדי כיאה למרואיין מהליגה של גדולי מוזיקאי המיינסטרים. "אם אנחנו לא מתחברים לזה ברמה האישית אז אין שום סיכוי שהקהל ישמע את זה. יצא ככה שאנחנו אוהבים מאוד פופ, אוהבים מאוד היפ הופ ואוהבים מאוד מזרחית. אני חושב שדווקא השיר 'סלסולים' מייצג הכי טוב את סטטיק ובן אל, כי סטטיק בא מעולם הבסים של ההיפ הופ, ובן אל מגיע מעולם הסלסולים של המזרחית. בס עם סלסולים זה לא רק מה שהקהל רוצה, זה גם המהות שלהם. זו התמצית".

ועדיין יש פה איזו נוסחה. קצת רגאטון, כפיים וגיטרה על אותו מקצב. לא משעמם אותך?

"דווקא עם סטטיק ובן אל ניסינו להביא דברים שונים בכל שיר. הסגנון הבלקני ב'ברבי', תחושת החבר'ה ב'כביש החוף' או הסלסולים ב'סלסולים', עם השמח והישראליות והחאפלות, מצליחים לשמר את זה כחדש. יש לנו עוד דברים חדשים על הכוונת, ששונים לחלוטין ממה שעשינו, ואני מקווה שנמשיך על הגל הזה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:
האם הסטודנטים ב־BPM מיינסטרים מדי?
כמה טוב אתם מכירים את "מתוקה מהחיים" של דדי דדון?
סוליקו משחררים קטע גנוז

הגל הזה, נכון להיום, סחף אותם גם להפוך למושא של אחד משירי הפרודיה הכי מצליחים של השנה – "עור ברווז" של ערוץ הכיבוד. "כולנו מאוד אוהבים את זה. הצחיק אותנו והכל בהומור ואהבה וככה אנחנו מקבלים את זה".

במידה כלשהי הם הצליחו לחקות את הסאונד שלכם, להפוך את זה ללהיט ועל הדרך לצחוק על הקלישאות שיצרתם.

"זאת בכל זאת פרודיה. אני לא חושב שיש עוד מישהו בישראל שעושה את הסגנון הזה. לסטטיק ובן אל יש ז'אנר משלהם כרגע. 'עור ברווז' הצליח כי הוא אחלה שיר, אחלה פרודיה ומצחיק מאוד. כשעושים עלינו פרודיות, זה רק מחמיא לנו. העובדה שזה מגיע לכל כך הרבה אנשים, ואוהבים את זה ועושים פרודיה ואז גם זה מביא לחשיפה לשיר – אנחנו רק מקבלים את זה ברוח טובה".

ואין פחד שזה רק הסאונד של הרגע, וכפי שהרגע הזה בא כך הוא גם יחלוף?

"אני בתור מפיק לא מסתכל על זה. אני רק חושב קדימה, מה הפרויקט הבא, איך אנחנו עושים שיר יותר טוב ממה שעשינו לפני זה. תמיד מחפשים רק לעשות שיר טוב, ליהנות מהתהליך ולקוות שהקהל יקבל את זה. זה אולי טיפשי טיפה להגיד את זה, אבל זה פשוט קורה שזה יוצא להיט, זה באמת ככה. אנחנו לא מנסים בכוח לעשות להיט, אנחנו פשוט עושים מה שכיף לנו לעשות".

נשמע מעט מיתמם, אבל ג'ורדי לא עיוור לתהליכים שהובילו לנפילת ז'אנר ההיפ הופ מגדולתו בעבר. הפעם, הוא מאמין, הזורמים ישרדו. "ההיפ הופ של לפני עשר שנים נשמע אחרת לגמרי ממה שהוא נשמע עכשיו. התקדמנו כל כך הרבה מאז. כל דבר חולף בחיים, זה בטוח, אבל אם אתה מתקדם והולך עם הזרם כמו שצריך, אין סיבה שתישאר בחוץ. אני עושה את מה שאני עושה היום כי זה מה שאני אוהב לשמוע. האנשים שאני אוהב לשמוע, מפיקים כמו מקס מרטין וד"ר לוק, הם אנשים שכבר שנים בתעשייה כי הם הולכים עם הזרם. הם לא אומרים 'הז'אנר נפל', אין דבר כזה 'הז'אנר נפל', אתה צריך ליצור את הז'אנר, ליצור את העניין, ליצור משהו חדש שלא נשמע כמותו. מוזיקה תמיד תהיה, ואם אתה זורם על הגל הנכון אתה לא תיעלם".

אוקיי, בוא נגיע לעיקר: אתה באמת חושב שהגזמת?

"אני ואשתי צוחקים על זה. על תחילת השיר אתה אומר 'בואנ'ה ג'ורדי הגזמת'? חכה, שמע את השיר, תגיד את זה בסוף. רק התחיל, לפי מה אתה קובע שהגזמתי? אבל לא, לא מרגיש שהגזמתי עדיין".