הירו זירו: גיבורי העל עם הכוחות הכי משונים בתולדות הז'אנר

כן, הוא יורה נקודת צבעוניות מתוך הגוף שלו. פולקה דוט מן (צילום מסך: "Suicide Squad")
כן, הוא יורה נקודת צבעוניות מתוך הגוף שלו. פולקה דוט מן (צילום מסך: "Suicide Squad")

אחד מדבר עם דגים, אחת שולטת בקקי, לאחר יש גפיים מתנתקות שהוא יכול לשגר ויש גם גיבור שכוח העל שלו הוא זין גדול. אין ספק שז'אנר הסופר-הירו נמצא בדעיכה, ואיתו שיטפון של דמויות גרועות עם כוחות על מגוחכים עד משונים. הזדמנות טובה להזכיר את הטובים שבהם. כלומר הגרועים שבהם

גם אתם מרגישים את עידן גיבורי העל מתקדם אל סיומו? הדעיכה של ז'אנר גיבורי העל מורגשת בכל החזיתות. ג'יימס גאן מנסה להחיות את היקום הקולנועי המת של DC, היקום הקולנועי של מארוול גוסס לאיטו, ורק סדרות פרינג' כמו "דה בויז" ו"Invincible" שומרות על איכות גבוהה באופן רציף. אפילו הסרט האחרון בחזית הז'אנר, "מדאם ווב" שרבים ממעריצי ספיידרמן התרגשו לקראתו, נכשל קשות וסידני סוויני אפילו צחקה במונולוג הפתיחה שלה בסאטרדיי נייט לייב על כך שאף אחד לא ראה את הסרט בכיכובה. הסרט הזה באמת הזכיר כמה מטופש הז'אנר הזה יכול להיות, ואם מביטים לאחור מגלים לא מעט גיבורי-על, נבלים ודמויות נוספות עם כוחות על הזויים, חסרי הגיון, חסרי תועלת או סתם מטופשים להחריד. שלא נאסוף אותם לרשימה אחת? ברור שנאסוף.

>> אקסטרה אורדינר: סדרת גיבורי העל הכי יוצאת מן הכלל
>> הגיבור שאתם צריכים: 13 סרטי גיבורי על שיצילו אתכם כל ערב

10. אקוומן

כוח על: לדבר עם דגים
יקום קולנועי: DCEU
מלך אטלנטיס, לוחם המצולות, שליט המעמקים והלוחש לדגים. אקוומן הוא פשוט בדיחה. בתור אחד שאוהב את DC (לא את הסניידרוורס, חלילה) אני חושב שהם באמת פישלו עם זה שהשאירו את אקוומן בחיים כל כך הרבה זמן. אפילו אקוומן עצמו בהתחלה של "אקוומן 2", אומר שצוחקים על הכוח המיוחד שלו לדבר עם דגים, ואז הוא פשוט מנפנף את זה בטענה ש"אז מה אם צוחקים?" והמסר הוא נכון, אבל לא בסיטואציה הזאת. את מדבר עם דגים אחי. יש גם שמועה שהוא שוכב עם דגים, אבל אם אתם רוצים לראות את הגרסה הזאת פשוט תעקבו אחרי דה דיפ מ"דה בויז" ותבואו על סיפוקכם הדוחה.

איש הנקודות

כוח על: לירות נקודות צבעוניות קטלניות
יקום קולנועי: DCEU
איש הנקודות מיחידת המתאבדים הוא הבן של עובדת מעבדות ס.ט.א.ר שרוצה להעניק לבנה כוחות על, אז היא מדביקה אותו בוירוס בין-מימדי המגדל על גופו נקודות צבעוניות' מהן הוא צריך להיפטר לפחות פעמיים ביום. כשהוא יורה אותן בגרסה של ג'יימס גאן ל"יחידת המתאבדים" הוא באמת מצליח לגרום נזק רב, אבל זה לא הופך את הכוח שלו לפחות מטופש. בצוות שלו יש אנשי צבא ששולטים במספר רב של נשקים, אנשים אסטרטגיים שיכולים להפוך כל חפץ יומיומי לנשק ויש את אבנר קריל, בחור צנום שיורה נקודות צבעוניות על האויבים שלו. כוח העל האמיתי שלו אגב, זה להצליח להיות עם הכוחות האלה ועדיין להישאר הדמות הכי מצחיקה בסרט שבו יש את הארלי קווין ואת קינג שארק.

8. מר פנטסטיק

כוח על: איש גומי
יקום קולנועי: יקום מארוול של פוקס
שני הגלגולים של "ארבעת המופלאים" לא הצליחו להציל את מר פנטסטיק, המדען הסופר אינטליגנט שהוא גם איש גומי. עד כה גם בגרסה של מיילס טלר וגם בגרסה של יואן גריפיד' לא הצליחו לגרום לכוחות העל שלו להיראות מרשימים או לא מטופשים בטירוף. הוא יכול לעצור כדורים באמצעות האלסטיות שלו, הוא יכול להפוך למצנח או לרוגטקה אנושית, ואין דרך שבה זה לא נראה כאילו זה יצא מקומיקס של שנות השישים בקטע הכי רע שאפשר. אם זה לא מספיק, יש גם את סצינת הריקוד בגרסת גריפיד' שהמדברת בעד עצמה. הייתה יכולה להיות גרסה אחת טובה של ג'ון קרסינסקי, אבל אפילו את זה מארוול לקחו לנו והשאירו אותנו עם פדרו פסקל שהקשר שלו לדמות הזאת לא ברור בכלל. היה עדיף להשאיר את ארבעת המופלאים בקומיקס, לפחות כשזה מצויר זה טיפה יותר אמין. 

7. היט מאנקי

כוח על: קוף-מתנקש שמתקשר עם רוחות רפאים
סדרה: "היט מאנקי"
מדובר בסדרה הכי מדממת של מארוול עד כה, ובאחת הדמויות הכי שוליות ביקום הקומיקס של מארוול. היט מאנקי הוא קוף אכזרי שיוצא למסע נקמה באנשים שהרגו את השבט שלו ואת המתנקש האמריקאי שמת לצידו. רוח הרפאים של המתנקש מלמדת את הקוף החביב הזה איך להילחם ואיך להשתמש בנשק וכך הוא הופך לאחד המתנקשים הכי מסוכנים ביפן. כן, יש למארוול ברפרטואר קוף מתנקש שמתקשר עם רוח רפאים. זה אמיתי לגמרי והתוצאה הרבה יותר מספקת ממה שחושבים בהתחלה כששומעים את זה. מה יותר כיף מלראות קוף מתנקש בכל צמרת הפשע של יפן? אני אקל עליכם, התשובה היא כלום.

 

6. רופאת השיניים

כוח על: גורמת לאנשים לשמוע את פסקול חייהם
סדרה: יוצאת מן הכלל
הפנינה הבריטית "יוצאת מן הכלל" הציגה מספר רב של כוחות על משונים ומוזרים, אבל אין ספק שהכוח המוזר מכולם, הכי מיותר והכי מגניב הוא כוח העל של רופאת השיניים שגורמת לאנשים לחולל את הפסקול של חייהם. כוח העל הזה מביא לנו סצינה קומית מבריקה וקצרצרה וגם סיבה מצוינת לראות את הסדרה הנפלאה הזאת שלא מדברים עליה מספיק. הכוח הזה יעיל בדבר אחד בדיוק, אבל הוא שימושי ממש: רופאת השיניים יודעת בדיוק מה האדם שמולה מרגיש לפי המוזיקה וזה יכול גם להיות מעצבן מאוד כמו במקרה של ג'ן, גיבורת הסדרה.

5. וונדר וומן

כוח על: לאסו האמת
יקום קולנועי: DCEU
וונדר וומן היא אמזונה קשוחה, לוחמת חסרת פחד, ממש חזקה וממש מהירה וממש מוצלחת בלהילחם ברעים, אבל יש לה נשק אחד שפשוט גורם לי לגחך בכל פעם מחדש וזה "לאסו האמת". מדובר בלאסו שמוציא את האמת ממי שלכוד בו. אני מבין שאולי לתת לוונדר וומן לאסו היה מגניב בשנות הארבעים, כיום זאת שיטת חקירה שפשוט נראית מגוחך. גם עם כל האפקטים הסופר-יקרים שזרקו על גל גדות, לא הצליחו לגרום לזה להיראות טוב. היה עדיף שתישאר עם חרב ומגן, לפחות הייתה מצליחה לתת קונטרה לקפטן אמריקה. או שפשוט תתפוס אותו בלאסו שלה ותגרום לו להודות שהוא בתול. 

3. סקיי

כוח על: שליטה בקקי
סדרה: The Boys: Diabolical
אני לא בטוח איך להתחיל את הסעיף הזה. אולי אתחיל מזה שסדרת האנימציה "שטני" מבית "דה בויז" הציגה המון כוחות מטופשים, מיותרים וחסרי תועלת (ועוד נחזור אליה, אל דאגה) אבל כוח על כמו הכוח של סקיי לא רואים בשום מקום אחר. סקיי היא ילדה שמגלה יום אחד שהיא יכולה לשלוט בקקי ואפילו להפוך את הגושים החומים ליצורים חיים. זה כוח העל הכמעט הכי דוחה שנתקלתי בו על המסך, ואני כל כך שמח שזה היה מצויר בסגנון אנימה ולא לייב אקשן. למרות שליוצרים של "דה בויז" בוודאי לא תהיה שום בעיה להראות לנו את זה גם בלייב אקשן.

3. דומינו

כוח על: מזליסטית
סרט: דדפול 2 (2018)
כבר מהקומיקס ידענו שדומינו שיתפה פעולה עם דדפול מספר פעמים, ושם הכוחות שלה מוצגים באופן טיפה יותר מדעי. לדומינו יש את כוח העל לשנות הסתברות, אבל בגדול אתם יכולים לקרוא לכוח העל כמו שזאזי ביטס קראה לו בסרט: מזל. זה כוח על שכל אחד היה רוצה לעצמו, אבל אם ישאלו אתכם איזה כוח על אתם הייתם רוצים, בטח הייתם אומרים "לעוף" או "לקרוא מחשבות" או "טלקינזיס", פשוט כי עד היום לא חשבתם על מזל בתור כוח על. דומינו עושה במזל שלה שימוש מדהים. היא אחת הדמויות היחידות ששורדות את אסון האקס-פורס ונשארת ממש עד סוף הסרט וכבר אי אפשר לחכות לראות אותה מתגרה במזל בסרט הבא של דדפול.

2. TDK

כוח על: יכול לנתק את הגפיים שלו
יקום קולנועי: DCEU
אני לא יודע איך לתרגם את השם The Detachable Kid, אבל זה השם המלא של גיבור העל הזה שנוצר בשנות השלושים ומסוגל לנתק את הגפיים שלו ולהשתמש בהם כנשק. הוא הופיע לשנייה וחצי בסרט "יחידת המתאבדים" (2021) וגילם אותו נייתן פיליון, ובשנייה וחצי שהוא שם הוא מוכיח בדיוק כמה הכוח הזה מטופש, ואני מתכוון ממש ממש מטופש. ברגע ש-TDK נכנס לפעולה, הוא מנתק את שתי ידיו ושולח אותם לאויבים שלו וממרחק עצום הוא מצליח לתת להם כמה מכות הגונות, זאת אומרת עד שיורים לו בידיים ומשתקים אותו לחלוטין והערך שלו בשדה הקרב יורד לרמה של תפוח אדמה. אין ספק שהוא הרוויח ביושר לא רק את המקום השני ברשימה, אלא גם את פרס דרווין (תגגלו את זה, הנאה מובטחת).

 

1. לאב סוסג'

כוח על: זין ממש גדול
סדרה: דה בויז, נו איפה עוד חשבתם? אצל מארוול?
לא ידוע הרבה על לאב סוסג' ביקום המופרע של "דה בויז", אלא רק שמדובר באדם רוסי שהיה חלק מניסויים על בני אדם שחברת ווט עשו. כוח העל שניתן לו הוא פשוט איבר מין גדול באופן קיצוני, ברמה שהוא שולט בו כמו בזרוע של תמנון וזה דוחה בדיוק כמו שזה נשמע וזה גרפי בדיוק כמו שאתם חושבים. יוצרי "דה בויז" עשו לא מעט דברים מבחילים אבל אין ספק שנקניק האהבה של לאב סוסג' הוא כוח העל הכי לא צפוי ברשימה הזאת וכל הופעה שלו בסדרה מצחיקה ומבחילה יותר מקודמתה. רוב הכוחות שרואים ב-"דה בויז" הם בנאליים: מהירות-על, להיות בלתי נראה, לעוף, עיני לייזר והכוחות האלה גורמים לדברים מזעזעים. לעומת זאת לאב סוסג' מתהדר בכלי עצום מימדים וזה מזעזע בפני עצמו. לפחות הוא מצדיק את השם שלו.