יש דברים שג'ים ג'פריס יכול להגיד רק בישראל. ראיון

אוהב אותנו כמו שאנחנו אוהבים אותו, כנראה. ג'ים ג'פריס (צילום: יח"צ)
אוהב אותנו כמו שאנחנו אוהבים אותו, כנראה. ג'ים ג'פריס (צילום: יח"צ)

האם הוא אוסטרלי למופת? איך הסטנדאפ שלו השתנה מאז שכולנו למדנו את המושג "תרבות הביטול"? ולמה בפודקאסט החדש שלו הוא מעדיף פחות לחגוג את זה שהוא מצחיק ויותר לחגוג את זה שהוא מטומטם (מילים שלו, לא שלנו)? ג'ים ג'פריס חוזר לישראל בפעם הרביעית ומתראיין לטיים אאוט בפעם השלישית

מה לקומיקאי אוסטרלי מצליח לחפש במדינה הצחיחה שלנו? לא ברור לגמרי, אבל זו כבר הפעם הרביעית בשנים האחרונות שג'ים ג'פריס מברך את פנינו פה בארץ הקודש עם מופע סטנדאפ חדש (וגם בפעמים הקודמות הוא הקדיש לנו מזמנו היקר והתראיין לאתר זה). ג'פריס, שבקריירה שלו הספיק להוציא תשעה ספיישלי סטנדאפ, לככב בסיטקום, להנחות תכנית אקטואליה לילית ולהעליב כמעט את כולם, יופיע בהיכל מנורה ב-16 במאי כחלק מסיבוב ההופעות החדש שלו שנקרא "Give 'Em What They Want" ואנחנו מקווים שהוא יעשה בדיוק את זה. תפסנו את ג'פריז לשיחה טלפונית על הומור אוסטרלי, תרבות הביטול ואפילו פרנקנשטיין.

זאת תהיה הפעם הרביעית שאתה מגיע לישראל. איך להופיע פה שונה לעומת מקומות אחרים בעולם?
"אני בעיקרון חושב ש'מצחיק זה מצחיק', בכל העולם. אני כן שמתי לב שאתם מתחברים לדברים היותר אדג'יים פה לעומת אירופה או אמריקה. אתם אוהבים את זה קצת יותר קשוח ומחוספס ופחות פי-סי. אני יכול להגיד פה דברים שאני לא יכול להגיד באירופה".

שמעת משהו על המצב הנוכחי בישראל?
"שמעתי שעכשיו זה אולי לא הזמן הכי טוב להגיע".

לא בדיוק, אבל אפשר להגיד שיש אפילו יותר מחלוקות פוליטיות מבדרך כלל.
"אני חושב שאני אשאיר את הדעות שלי על פוליטיקה ישראלית בשקט, כי אני לא פאקינג מבין בזה כלום. אני אעשה את אותן בדיחות שאני בדרך כלל עושה – על סקס, על אלכוהול ועל עצמי".

אנחנו לא זוכים לראות הרבה קומיקאים אוסטרליים מגיעים למדינה שלנו. אתה חושב שיש סגנון מובהק לקומדיה מהיבשת הזו, והאם אתה מייצג את זה?
"אני חושב שלמרות שאני אוסטרלי, אני מושפע הרבה יותר מהומור בריטי". את הפרק המשמעותי בקריירת הסטנדאפ שלו ג'פריס אכן התחיל באנגליה בסוף העשור הראשון של המאה, ועבר לארצות הברית רק לאחר שכבר זכה להצלחה עם המופעים הראשונים שלו ב-HBO, שהבולטים בהם היו "I Swear To God" ו-"Alcoholocaust". "אבל אני כן מרגיש שחוש ההומור שלי, הוא מאוד אוסטרלי, סוג הדברים שמצחיקים אוסטרלים מצחיקים אותי. האם אני מייצג את הציבור האוסטרלי? טוב, אני אתן להם להחליט על זה".

הפעם האחרונה שהופעת פה הייתה ב-2019. איך אתה חושב שהקומדיה השתנתה באופן כללי, והקומדיה שלך באופן ספציפי?
"הרבה דברים קרו מאז 2019, הודות לתרבות הביטול ותנועת מי טו. הכל השתנה, אבל בעיקר אני חושב שאני נהייתי פחות מיינסטרים. ב-2019 הייתה לי תוכנית בקומדי סנטרל ('The Jim Jefferies Show') שדיברה על נושאים אקטואליים בעולם. היום אני פחות מתעניין בפוליטיקה ויותר מתעניין פשוט בלהיות מצחיק".

מאז הפעם האחרונה שהיית פה גם התחלת את הפודקאסט שלך I Don't Know About That. ספר לנו קצת עליו, יש לו קונספט מיוחד בתחום הפודקאסטים של קומיקאים.
"או, תודה. בעיקרון חשבתי לעצמי: בכל פודקאסט אחר באים ומדברים על הספיישל החדש שלך, הסרט החדש שלך. דברים שכולם כבר יודעים עליהם. רציתי לעשות פודקאסט שבו אני לא יודע כלום. אז כל פרק אנחנו מביאים איזה מומחה למשהו, ואנחנו לא יודעים אפילו איזה מומחה, אנחנו מגלים במהלך הפרק! ואנחנו שואלים אותו שאלות ולומדים דברים. זה פחות פודקאסט שחוגג כמה אני מצחיק ויותר פודקאסט שחוגג כמה אני מטומטם".

מה הדבר הכי מגניב שלמדת בפודקאסט?
"האמת היא שזה מעניין, כי בעיקרון אנחנו מביאים כל מיני אנשים לדבר על מלחמות עולם ודברים כאלה, אבל אני מתעניין יותר בדברים כמו גבינה או פרנקנשטיין".

מה למדת על פרנקנשטיין?
"אתה ידעת שפרנקנשטיין ודרקולה הומצאו באותו ערב, במסיבה של הלורד ביירון בשוויץ או משהו? תחשוב על זה, שתיים מהדמויות הכי אייקוניות בתרבות נוצרו באותו לילה!".

לא ידעתי את זה!
"גם אני לא!".

ג'ים ג'פריס יופיע בהיכל מנורה, יגאל אלון 51, 16.5, 290-450 ש"ח. כרטיסים ממש כאן