בהוליווד תוהים: מה נסגר עם ג'ים קארי?

השחקן והקומיקאי הוותיק העניק ריאיון רוחני על השטיח האדום ואז נישק בלהט את טוני קליפטון בפסטיבל הסרטים בטורונטו. הוליווד אולי לא מבינה, אבל למה בעצם?

ג'ים קארי (צילום: Getty Images)
ג'ים קארי (צילום: Getty Images)
12 בספטמבר 2017

ג'ים קארי עובר תקופה קשה. או שהוא הבין משהו משמעותי לגבי החיים. על כל פנים, השחקן הוותיק מושך הרבה תשומת לב בימים האחרונים, בשורה של ארועים שהתקשורת האמריקאית לא יודעת איך להגדיר.

קארי, שמאז מותה של בת זוגו לשעבר ב-2015 נמצא תחת אור הזרקורים בעיקר מסיבות לא טובות, הגיע אתמול (ב') לבכורה של "Jim And Andy: The Great Beyond" בפסטיבל הסרטים בטורונטו. הסרט, שעוקב אחר הצילומים לסרט "Man on the Moon" מ-1999, שבו גילם קארי את הקומיקאי אנדי קאופמן, צפוי להיות משודר בנטפליקס בהמשך השנה. בבכורה פגש קארי חקיין של טוני קליפטון, אחת הדמויות המוכרות של אנדי קאופמן. על פי התמונות, ניכר שקארי התרגש מהמפגש.

ג'ים קארי וטוני קליפטון. לוהט (צילום: Getty Images)
ג'ים קארי וטוני קליפטון. לוהט (צילום: Getty Images)

>> האמנות של ג'ים קארי שוברת את הרשת

גם בסוף השבוע הביך קארי (55) את הוליווד הסחית. בריאיון על השטיח האדום לערוץ E בשולי ארוע של מגזין הרפר'ס בזאר התעלל קארי אינטלקטואלית במנחה ההמומה שבסך הכל ניסתה לשאול אותו את השאלות הסטנדרטיות של השטיח האדום. לקארי היו תוכניות אחרות. הוא ניסה לשכנע אותה ואת הצופים ששום דבר ממה שקורה לא משנה, שאנחנו לא אמיתיים, ועוד רעיונות שלחלקנו נשמעים הגיוניים ומתבקשים לגמרי, אבל אולי לא ממש לצופי ערוץ E.

קארי ידוע כאדם רוחני. בעבר דיבר על כך שהוא מתרגל מדיטציה, ולאחרונה ניכר שהתקרב שוב לנצרות. בחודש שעבר ביקר בארוע בלוס אנג'לס של "Homeboy Industries", תוכנית תמיכה באנשי כנופיות לשעבר, ונשא נאום שבו אמר: "אני מאמין שהחדר הזה מלא באלוהים. אתם גיבורים עבורי ואני מעריץ אתכם. קיבלתם החלטה להשאיר את החשיכה מאחור, וצריך להיות אלוף כדי לעשות את זה. גם לי היו אתגרים בעצמי, ובסופו של יום אני מאמין שסבל מוביל לגאולה. למעשה, זו הדרך היחידה. זה שאתם כאן מוכיח שבחרתם לעבור דרך שער המחילה, החסד, ממש כמו ישו על הצלב. הוא סבל נורא וכמעט נשבר".

בתחילת החודש סרט תיעודי קצר על קריירת הצד של קארי כאמן הפך לויראלי. בסרט הקצר מספר קארי בסטודיו שלו בניו יורק על הטכניקות שלו ועל ההשראה לעבודותיו – בציור ופיסול, ומציין שכשהחל לעבוד ברצינות בסטודיו הוא נהיה אובססיבי לאמנות. בשנים האחרונות מעמדו כשחקן ירד מעט והוא מתמודד עם האשמות הקשורות למותה של חברתו לשעבר, קת'ריונה וייט. בסרט "I Needed Color" חושף קארי מעט מעולמו הפנימי על רקע הדברים הללו. בין העבודות שנראות בסרט ציורים עם מוטיבים דתיים, בהם ציור שמציג את דמותו של ישו.