לילה

בר ג'ין סודי נפתח במרכז תל אביב

כניסה נסתרת מבר הדנים, ברמנים בחולצות מנומרות ומוזיקת פורנו משנות ה-70': הבעלים של הג'ין קלאב סופרים רוצים ללכלך את התדמית הנקייה של המשקה האריסטוקרטי

ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)
ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)
17 באוקטובר 2019

כל מי שעוקב אחר טרנדים בעולם האלכוהול לא יכול שלא להבחין בפריחת הג'ין. המשקה הבריטי-אריסטוקרטי כבר אינו מוגבל לממלכה המאוחדת ונגזרותיה והוא מיוצר כיום בכל העולם, כולל בארץ. לכן היה זה רק עניין של זמן עד שבר הג'ין הראשון ייפתח בישראל. על המדפים של ג'ין קלאב סופרים כבר מצטופפים כ-200 בקבוקי ג'ין מכל העולם בשאיפה להגיע ל-300, ולתואר הבר עם רשימת משקאות הג'ין השלישית בגודלה בעולם.

ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)
ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)

ג'ין קלאב סופרים נפתח בחדר סודי בבר הדנים בקינג ג'ורג' כשיתוף פעולה בין-קבוצתי: יונתן גרינברג בעלי הדנים, המיקסולוגים יובל סופר ודן קרייצר בעלי הגסט רום, ודן ברק ורועי וולדמן בעלי הבר T house. הקונספט מתרחק במכוון מהחזות המעונבת של הג'ין, ובאופן מפתיע מתחבר דווקא לסרטי פורנו מהסבנטיז. "הייתה לנו בעיה עם הדימוי של ג'ין כמשקה לבן, נקי ואריסטוקרטי. אנחנו אוהבים את התכונות האלו במוצר, אבל פחות כשזה מגיע לחוויית בילוי ואירוח", אומר קרייצר. "יונתן שאל אותי איזו מוזיקה הייתי רוצה לשמוע במקום הבא שאליו אני יוצא לבלות ועניתי 'מוזיקה של סרטי פורנו משנות ה-70'. הוא התחיל לחקור והגיע לסגנון שנקרא blacksploitation מבי-מוביז של הקהילה השחורה באותו עשור".

מנקודת פתיחה זו צמח עיצוב שמתבטא בשפה גרפית מובחנת, גופי תאורה עגולים ופסקול מז'אנר שאפט. את הפפיונים והשלייקעס שכה מקובלים בקוקטייל ברים מחליפות חולצות מנומרות שקורצות גם כן לתקופה. על רקע החגיגה הצבעונית הזו, תפריט ההרצה של המשקאות נראה נזירי כמעט. הוא מחולק לשלוש חטיבות: shaken – קוקטיילים מקוריים בעלי תכולת אלכוהול מאופקת ותיבול חזק, stirred – קוקטיילים בסגנון עולם ישן, וגרסאות לג'ין טוניק. במחלקה הראשונה אפשר למצוא למשל Groovy Geisha  – ג'ין בומביי, עלה שיסו, סאקה, יוזו, מלפפון וליים; ו- Hustlers Delight – ג'ין בלום, קמומיל, זעתר ודבש לימוני. במחלקת המנוערים קלות מופיעים לדוגמה Pink Pimp Gin – ג'ין פלימות' וביטרס, Foxy Alaska – ג'ין לונדון #1, ליקר שרטרז וורמות' מתוק, ו- Hanky Panky מג'ין טאנקרי, וורמות' אדום וליקר עשבים (52 ש"ח). בתחום הג'ין טוניק מופיעים רכיבים לא שגרתיים כגון עגבניות תמר, מלח הימלאיה; מסמרי ציפורן וצ'ילי תאילנדי. הג'ין נמזג בשלוש עוצמות, שמאפשרות לכוון לטעם ולקיבולת האלכוהול האישית: 30 מ"ל מאופקים, 60 מ"ל כנהוג בסטנדרט ו-75 מ"ל למי שצריכים את הבום בראש. כרגע יש בבר עשרה סוגי טוניק, ובקרוב יתווספו בקבוקי טוניק ארטיזנלי שמייצרת נעמה שטרנליכט.

ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)
ג'ין קלאב סופרים (צילום: רן בירן)

אפשר להיעזר בתפריט שמציע חיבורים בין סוגי ג'ין וטוניק שלהבנת הבעלים עובדים טוב, או לבקש ג'ין, טוניק וגארנישים לטעמכם כמו בהזמנת פיצה. תפריט האוכל משלים את חוויית השתיה ותומך בה: פיצוחים חריפים מלחמנינה (18 ש"ח), חמוצים אסייתיים מתוצרת בית (18 ש"ח), טאקוס חסה במילוי קינואה אדומה, צנונית, מלפפון וצ'ילי (34 ש"ח), קורנדביף מתוצרת זילבר עם פרעצל ממאפיית שרויטמן, חרדל ומלפפון חמוץ ביתי (48 ש"ח). "מכיוון שהתשתיות והמטבח משותפים לנו ולדנים, לא רצינו להעמיס על האופרציה. לכן חיפשנו את המוצרים הטובים מסוגם והנחנו אותם בצלחת", מסבירים השותפים. בעתיד צפוי התפריט לעבור הידוק לכיוון הפינגר פוד, ובימי שישי כנראה תיפתח הדלת שפונה לרחוב ועל הבר ייפרסו אויסטרים ודגים נאים. בסיום ההרצה צפויים להתווסף פלייטים שיאפשרו לטעום מהמגוון המרשים ביותר של מותגי ג'ין שיש בבר ומההתפתחות שהתחום עובר, כולל ג'ינים ורודים, מעושנים וארטיזנליים, חלקם ממדינות שאינן נחשבות יצרניות ג'ין קלאסיות כמו פולין, הודו ומקסיקו.

ג'ין קלאב סופרים, קינג ג׳ורג 83 תל אביב, ראשון-חמישי ושבת מ-20:00, שישי סגור (שעות פתיחה בהרצה), אין טלפון