גלגולה של מלבישה: אילנית שמיע בקולקציה עדינה ופואטית

הקולקציה של אילנית שמיע הופכת איורים מהעבר לפריטים שווים ביותר בהווה

פריטים של המעצבת אילנית שמיע
פריטים של המעצבת אילנית שמיע
5 במאי 2015

בעולם הפרנואידי שבו אנו חיים, עולם השקוע עד צוואר באבטחת מידע, הצפנות, קידודים, מאבקים על זכויות יוצרים או זכות ראשונים ואינספור חקיינים – השקיפות המלאה שבה דוגלת המעצבת אילנית שמיע היא בהחלט יוצאת דופן. שמיע מרבה לשתף את הסביבה ואת חבריה בפייסבוק בתהליכי היצירה ומאפשרת לכל המעוניין להציץ לבק סטייג' של תהליכי העבודה.

מאז סגרה את דלתות הבוטיק שנשא את שמה לאחר שפעל במשך חמש שנים במרכז בעלי מלאכה, אילנית שמיע מטפחת את My Poetic Factory – לייבל צעיר ואישי שעוסק בפרינטים על חולצות ומוצרי נייר ומביא לידי ביטוי את אהבותיה הרבות – עיצוב בגדים, מניפולציות טקסטיליות, איור, הדפסי משי, צילום ומוצרי נייר.

פריטים של המעצבת אילנית שמיע
פריטים של המעצבת אילנית שמיע
פריטי נייר של המעצבת אילנית שמיע
פריטי נייר של המעצבת אילנית שמיע

 

ההשראות לעיצובים השונים נובעות ממקורות מגוונים: זיכרונות, סקיצות עבר, תערוכות, ספרות; וחלקן הן למעשה עיבוד מחודש של איורים שהכינה שמיע לתיאטרון ולמחול, לפרויקטים שהייתה מעורבת בהם כמלבישה. כל פריטי המותג (חולצות, צעיפים, לוחות שנה, קבצים גרפיים להורדה, מגבות מטבח מודפסות ועוד) מיוצרים על ידי שמיע בעבודת יד ובסדרות קטנות ומתאפיינים במראה מינימליסטי, אלגנטי ועדין, בסקאלת צבעים בסיסית ומונוכרומטית, וכאמור – בנימה פואטית מאוד.

אילנית שמיע, mypoeticfactory.com