גלובוס הזהב 2024: זאת תהיה השנה של "ברבי" ו"יורשים". סגרנו

עוד סיבוב על הבמה?  הקאסט של "יורשים" זוכה בפרס האמי 2022 (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
עוד סיבוב על הבמה? הקאסט של "יורשים" זוכה בפרס האמי 2022 (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)

רשימת המועמדויות של פרס גלובוס הזהב לא מציגה הפתעות: "ברבי", "אופנהיימר" וסקורסזה מובילים בקולנוע, "יורשים" ו"הדוב" מובילות בטלוויזיה, וכולם יכולים להיות מרוצים חוץ מהריסון פורד שלא קיבל מועמדות על אף אחת מהופעות הבכורה הטלוויזיוניות שלו. נתראה בטקס בינואר

זה היה צפוי למדי: המועמדויות לפרסי גלובוס הזהב 2024 הוכרזו בטקס הוליוודי קליל לפני שעה קלה, ואת הרשימה מובילות "ברבי" בקולנוע ו"יורשים" בטלוויזיה, עם תשע מועמדויות כל אחת, שמסמנות את הדומיננטיות הברורה שלהן בתחומן, כשעיקר הדרמה צפויה להתרחש בקטגוריית השחקן ושחקן-המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה, שני פרסים אליהם מועמדים שישה שחקנים מהקאסט של "יורשים".

הצילה את הוליווד, קיבלה פרס. "ברבי" (צילום: יחסי ציבור)
הצילה את הוליווד, קיבלה פרס. "ברבי" (צילום: יחסי ציבור)

מיד אחרי "ברבי" מתייצב הסרט "אופנהיימר" של כריסטופר נולאן עם שמונה מועמדויות, אחרי קיץ שבו שני הסרטים החזירו את הצבע ללחיים של תאגידי הקולנוע בהוליווד, ואחריו "רוצחי פרח הירח" ו"מסכנים שכאלה" עם 7 מועמדויות כל אחד. בינתיים בצד הטלוויזיוני של הדברים, גם "הדב", "האחרונים שבינינו", "1923", "פארגו" ו"ביף" קיבלו מספר מועמדויות בקטגוריות המרכזיות שלהן, ובסך הכל הציגה רשימת המועמדיות של גלובוס הזהב מעט מאוד הפתעות וסיבות להתמרמר – אם כי הריסון פורד יכול להיות מאוכזב שאף אחת מהופעות הבכורה הטלוויזיוניות שלו – בתפקיד ראשי ב-"1923" ותפקיד משנה ב"שרינקינג" – לא הביאה לו את המועמדות לפרס. אבל שאלה יהיו הצרות שלנו.

היא קיבלה מועמדות, הוא לא. הלן מירן והריסון פורד ב"1923" (צילום: יחסי ציבור/ פאראמונט+)
היא קיבלה מועמדות, הוא לא. הלן מירן והריסון פורד ב"1923" (צילום: יחסי ציבור/ פאראמונט+)

פרסי גלובוס הזהב עברו בשנתיים האחרונות ריענון מסיבי, אחרי שספגו אש כשהתברר שתא הכתבים הזרים בהוליווד שחבריו הם המצביעים בו – אינו מונה חברים שחורים כלל. מאז פורק המבנה הניהולי הקודם של הפרס ומספר החברים בתא הכתבים הזרים הוקפץ ל-300 איש ואישה מ-75 מדינות, אבל המכה שספגה יוקרתו של הטקס עדיין מורגשת, ועד לרגע זה לא ברור מי ינחה אותו אחרי שקומיקאים רבים סירבו לתפקיד. השנה יועבר הטקס לראשונה ב-CBS, אחרי ש-NBC ויתרה על שידורו בעקבות המהומה התקשורתית סביבו. הטקס עצמו יתקיים בחודש הבא (9.1.24), וישודר בישראל בשידור חי ב-yes.

תרבות הביטול לא ביטלה אותו. השטיח האדום של גלובוס הזהב (צילום: Shutterstock)
תרבות הביטול לא ביטלה אותו. השטיח האדום של גלובוס הזהב (צילום: Shutterstock)

הדבר החשוב ביותר, כמובן, הוא שאמה סטון אהובתנו מועמדת לשני פרסים, גם כשחקנית הטובה ביותר בקולנוע בקומדיה/מיוזיקל (על "מסכנים שכאלה") וגם בפרס הטלוויזיוני המקביל (על "הקללה" הווירדית עם נייתן פיילר). בהנחה ש"ברבי" ו"אופנהיימר" יתחלקו ביניהם בפרסים יפה יפה – בעיקר עקב העובדה שהם לא מתחרים ראש בראש ומפוצלים לקטגוריות "דרמה" ו"קומדיה/מיוזיקל" – אותנו מעניינת בעיקר התחרות בקטגוריות הסדרות הטובות ביותר: על פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר מתחרות "יורשים" (HBO), "הכתר" (נטפליקס), "1923" (פאראמונט+), "הדיפלומטית" (נטפליקס), "האחרונים שבינינו" (HBO) ו"תוכנית הבוקר" (אפל TV+), במירוץ שנראה שהוכרע מראש.

אמה סטון וניית'ן פילדר, "הקללה" (צילום: יחסי ציבור/שואוטיים)
אמה סטון וניית'ן פילדר, "הקללה" (צילום: יחסי ציבור/שואוטיים)

על פרס הסדרה הקומית/מיוזיקל הטובה ביותר נלחמים באופן אקלקטי למדי "הדוב" (FX), "בארי" (HBO), "אבוט אלמנטרי" (ABC), "רק רציחות בבניין" (Hulu), "טד לאסו" (אפל TV+) ו"Jury Duty" (אמזון FreeVee), ואין לדעת לאן זה ילך. בקטגוריית סדרת אנתולוגיה/מוגבלת מחכות לרגע שלהן "פארגו" (FX), "ביף" (נטפליקס), "דייזי ג'ונס אנד דה סיקס" (אמזון פריים וידיאו), "שיעורים בכימיה" (אפל TV+), "שותפים למסע" (שואוטיים) ו"כל האור שאיננו רואים" המושמצת (נטפליקס), וגם כאן הכל נראה פתוח מאוד אם כי מגיע ל"פארגו". נתראה ב-9.1 ונקווה שלא נצא כועסים שוב.