האיש מאחורי בוזה חוזר עם גלידה טבעונית חדשה. בחורף

גלידת גן עדן (צילום תמוז רחמן)
גלידת גן עדן (צילום תמוז רחמן)

"גן עדן" הוא מותג חדש של גלידה שהיא גם טבעונית וגם עם מחצית הסוכר והקלוריות שיש בגלידה רגילה, ואם זה מעלה לכם אסוציאציות של פחות גלידה ויותר קרח עם חלומות גדולים, תשכחו מזה. יש כאן משהו אחר, שלגמרי עומד בסטנדרט הטעם שהתרגלנו אליו

25 באוקטובר 2022

השקת גלידה חדשה בסוף אוקטובר היא מהלך שיווקי לא שגרתי. מצד שני, כל מה שאדם זיו נוגע בו בתחום זה אינו שגרתי, ודי אם נזכיר את השם בוזה. האיש שחתום על הגלידריה פורצת הדרך ממשיך הלאה ומשיק את GANEDEN, גלידה מסוג חדש שטוב לאנושות ולסביבה. והבונוס: זה גם מגיע עם מחצית מכמות הסוכר והקלוריות שבגלידה רגילה.

פחות קלוריות? קנינו (צילום: תמוז רחמן)
פחות קלוריות? קנינו (צילום: תמוז רחמן)

על מארזי הפיינט החינניים של GANEDEN כתוב שמדובר ב"קינוח קפוא", כנראה מסיבות רגולציה, אבל זיו מתייחס אל המוצר כגלידה לכל דבר – פשוט מסוג חדש. "אנו מערערים מן היסוד על השאלה איך בונים פורמולציה של גלידה. זוהי מחשבה מחדש", מסביר זיו. "שנים רבות שאני מסתובב עם הרעיון שצריך לעשות גלידה שתהיה טובה יותר לגוף ולסביבה, טבעונית ועם פחות סוכר וקלוריות ומצד שני היא צריכה לעמוד בסטנדרטים של גלידה איכותית, אחרת אין בכך טעם".

חושב מחדש על הכל, אפילו על הגלידה. אדם זיו (צילום: דורון פרחי)
חושב מחדש על הכל, אפילו על הגלידה. אדם זיו (צילום: דורון פרחי)

לטובת מי שאינו בקיא בפרטי העלילה של זיו, נספר שהוא היה חצי מהצמד שהקים את בוזה, מותג גלידת הבוטיק מקיבוץ סאסא. יחד עם שותפו המסעדן עלאא סויטאת הפכו השניים את הגלידריה הקטנה מתרשיחא לשם דבר בתחום ופתחו סניף מצליח בתל אביב. לפני כמעט שנה עזב זיו את בוזה, בהחלטה להתרכז במיזם החדש. הוא רכש מכונת גלידה מקצועית, ולאחר מחקר מעמיק הצליח להגיע לתוצאה המקווה. "רציתי ליצור גלידה טעימה וקרמית כמו גלידה טובה מאוד אך טבעונית משמונה רכיבים לכל היותר. בחלק מהטעמים הצלחתי להצטמצם לארבעה רכיבים בלבד. אנחנו לא משחקים לפי הכללים הקיימים אלא ממציאים חדשים. יש סט שלם של ערכים ובחירות שמייחד את מה שאנו עושים".

בניגוד לרוב הגלידות שמבוססות על מים או חלב, גן עדן מבוסס על תערובת סיבים תזונתיים וחלבון צמחי. קולקציית ההשקה כוללת טעם וניל ממקלות וניל אמיתיים, שוקולד עשיר, פיסטוק מלוח ממחית פיסטוק, "ריבת חלל" (גרסה טבעונית לריבת חלב מקשיו וטופי מלוח), "מה הלוז" (אגוזי לוז עם פאדג' שוקולד) וקרם קוקוס פסיפלורה. לאחר ההקדמה והניסיון המוצהר לעמוד בסטנדרטים של גלידה, האף והפה יודעים להתכוונן למטרה. אלא שכבר בביס הראשון מתברר שמדובר במשהו אחר. המרקם קרמי וחלק אך דחוס יותר מהמקובל והטעמים נוכחים מאוד.

משנים את ככלי המשחק. GANEDEN (צילום תמוז רחמן)
משנים את ככלי המשחק. GANEDEN (צילום תמוז רחמן)

לגבי הפייבוריטים, צוות הטועמים הסכים על "מה הלוז" בטעם אגוזי עשיר משובץ ברצועות פאדג' נימוח, ועל השוקולד, שפונה בבירור לאוהבי שוקולד מריר. את שניהם נכסח בכיף מול נטפליקס. בשאר הטעמים נרשמו דעות חלוקות. אחדים טענו שהפיסטוק קשוח מדי (ואחרים ליקקו את הקופסה עד תומה), שבווניל מסתתר טעם חלווה (דווקא כיף) ושהקוקוס-פסיפלורה מיועד לאוהבי טעמים טרופיים. והקלוריות? 150-200 ל-100 גרם, לעומת 260 קלוריות באותה כמות בן אנד ג'ריס קוקיז אנד קרים. הגלידות של GANEDEN יופצו לעשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ (35-39 ש"ח לפיינט). בחודש הבא (11-12.11, 18-19.11) יוקם בפארק המסילה דוכן פופ אפ שבו תוכלו לחוות את טעמי גן עדן ולהחליט בעצמכם אם כללי המשחק השתנו.