חורכת את המסך: גלידת הפחם כובשת את העיר. יצאנו לטעום

הטרנד הלוהט של הקיץ כבר כאן: גלידת פחם שחורה בוהקת שצובעת את הלשון ומעיפה את האינסטגרם. כדי להבין במה מדובר, יצאנו לבדוק ולהשוות את השחור החדש הזה, קבלו ראש בראש מתוק בגוונים מורבידיים הורסים

שחורה ולוהטתתתת, גלידה שחורה בבוזה. צילום: שי שבח
שחורה ולוהטתתתת, גלידה שחורה בבוזה. צילום: שי שבח
11 במאי 2017

זוכרים שחזינו שגלידה שחורה תפציע בבוזה הקיץ? לא באמת משנה אם אתם זוכרים, כי הנה עשינו לכבודכם קופייפיסט: "האמריקאים חלוקים בדעתם האם לאכול פחם זה הכי בריא ומנקה רעלים או הכי מרעיל ומסוכן, בכל מקרה מי שמככבת באינסטוש היא גלידת פחם שחורה של מורגנסטרנ'ס בטעם אפר קוקוס שעשויה מקליפות קוקוס חרוכות. עדיין לא ראינו פה מאכלים עם פחם, אבל מה שמצלם טוב לאינסטוש מאומץ גם אצלנו במידי. מעניין אם נמצא גלידת פחם בפעם הבאה שאנחנו באים לקנות קשיופאה בבוזה".

בוזה

בבוזה החל לאחרונה הגלסייר, אדם זיו, להכין גלידות שחורות שנקראות בלאק במבה, על שם הנחש השחור והקטלני בארסיותו. זיו מסביר שהגלידה מקבלת את הגוון שלה מאבץ, שהוא לטענתו, בריא במיוחד לצמחונים.

מבחן האינסטוש:

נוק אאוט. הגלידה מגיעה בתוך גביע השוקולד החום כהה שיצרה מיכל בוטון והתוצאה היא מפתיעה, מסקרנת ומרהיבה. הכדורים בגוון שחור עכבר (ע"ע אפיזודה בשיער של ביבי) והנזילות בגוון זפת בוהק. סלפי עם נזילה ערפדית שחורה מהפה יכולה להיחשב במעגלים מסוימים למסחטת לייקים (כמובן שאלה אינם המעגלים שאתם רוצים להשתייך אליהם).

מבחן שחור נשאר על הלשון:

נותר כתם דהוי גם חצי שעה מאוחר יותר, וגם כתמים שאשכרה צריך ללקק מכפות הידיים כדי להפטר מהם כך שידבקו אל הלשון.

מבחן הטעם:

מכיוון שזיו הלך על משחק המילים שבין ממבה לבמבה, הוא פשוט העניק לגלידה טעם שאמור להזכיר במבה, והשתמש לשם כך בחמאת בוטנים שעשויה מבוטנים טחונים בלבד, עם מעט מלח, בתוספת שמנת וסוכר. התוצאה טעימה וכייפית, אם כי לא מסעירה או חדשנית בטעם, ואולי היתה טעימה יותר אם היתה מגיעה בצבע חום בהיר בוטנים. דווקא גלידת השוקולד מלח ים עם טעמי הקרמל היא אחת המוצלחות של בוזה כרגע.

מחיר: 12 ₪ למנת ילדים, 20 ₪ למנה בגביע הבייתי שעשוי שוקולד, 28 ₪ למילקשייק שחור.
להשיג: מיום ראשון בכל סניפי בוזה.

בוזה

גלידה שחורה בבוזה. צילום: שי שבח
גלידה שחורה בבוזה. צילום: שי שבח

אייסברג

גם באייסברג מבינים שפחם זה השחור החדש וממש בקרוב תוכלו למצוא ברשת גלידת שמנת קוקוס עם פחם קוקוס. וכן, היא שחורה.

מבחן האינסטוש:

הכדורים בגוון זפת שחור, והנזילות באפור מתכתי שמזכיר צבע אקריליק. הצבע מרשים מאוד, אפשר אפילו לקבוע שהוא לגמרי קריפי.

מבחן שחור שנשאר על הלשון:

כן, נשאר שחור ממש, שגם משאיר כתמים שלא תצליחו להוריד מכפות הידיים ללא קרצוף לוחמני.

מבחן הטעם:

שיוואו, הפתעה. זאת פשוט גלידה טעימה שמורכבת מגלידת שמנת, קוקוס ופחם קוקוס שצובע הכל בגוון שחור, אבל אין בו טעמים מעושנים אלא דווקא טעמים מאוד נקיים. מדובר בגלידת קוקוס מעודנת שנותנת תחושה טרופית ורעננה. אוקיי, זה הולך להיות להיט. הגלידה הזאת לא סתם תגרום לתורים באייסברג, היא ראויה לתורים באייסברג.

מחיר: 16 ₪ לגביע הקטן.
להשיג: מסוף חודש מאי בכל סניפי אייסברג.

גלידת אייסברג

גלידת קוקוס ופחם קוקוס, אייסברג. צילום: אייסברג
גלידת קוקוס ופחם קוקוס, אייסברג. צילום: אייסברג