חתולים בשלט רחוק

רוצה לשעשע את החתול שלך גם כשאתה לא בבית? חברה ישראלית פיתחה מוצרים שיעזרו לנו לשמח את חברינו החתולים

10 במאי 2015

אנו לא נוטים לחשוב על חיות המחמד שלנו כמקור לחדשנות טכנולוגית, אבל חברה ישראלית שנולדה מצורך של בעל חתולים אחד, שואפת לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים ומשמחים את חברינו ההולכים על ארבע.

בשנים האחרונות הפכה האינטראקציה שלנו עם בני אדם אחרים ליותר ויותר מקוונת. אנו יכולים לשוחח עם אנשים מהצד השני של העולם מכל מקום באמצעות הטלפון החכם, לשלוט במה שקורה בבית בלחיצת כפתור ולהישאר מעודכנים בכל דבר שקורה בביתנו גם כשאנחנו בעבודה או בטיול. ככל שמדובר בחיות המחמד שלנו – המהפכה הזאת לא ממש הגיעה, וכאשר אנו עוזבים את החתול או הכלב בבית ויוצאים לעבודה יש לנו מעט מאוד שליטה עליהם – עד עכשיו.

בארצות הברית ישנם יותר מ־95 מיליון חתולי בית המאכלסים כמעט כל בית שלישי במדינה; לקרוב משליש מבעלי החתולים יש יותר מחתול אחד. זאת לעומת כ־83 מיליון כלבים, על פי הערכות. גם בישראל אפשר למצוא מאות אלפי חתולי בית – והפיתוח, שעשוי לשנות לפחות לחלק מהם את שגרת היום, הגיע ממתכנת צעיר שרצה למצוא דרך להמשיך לעבוד מהבית בלי שחתוליו יפריעו לו מצד אחד, ומצד שני שהם לא ישתעממו. כך נולד הרעיון שהוביל להקמתה של חברת cat2see, אשר פיתחה סדרה של מוצרים המאפשרים להאכיל, לשחק ולשמח את חיית המחמד שלכם מכל מקום דרך הרשת באמצעות אפליקציה או הדפדפן.

כדי ללמוד יותר על המוצרים השונים של חברת cat2see ערכנו ראיון עם גלעד גלפנד – מנכ"ל החברה.

בארצות הברית ישנם יותר מ־95 מיליון חתולי בית המאכלסים כמעט כל בית שלישי במדינהצילום: קוני להב-קופולוביץ'
בארצות הברית ישנם יותר מ־95 מיליון חתולי בית המאכלסים כמעט כל בית שלישי במדינה
צילום: קוני להב-קופולוביץ'

כיצד קמה החברה ומי עומד מאחוריה?

"זה כ־12 שנים שאני עוסק בתחום חנויות המחמד. לפני כמה שנים פנה אליי אחד הלקוחות, אמיר גוטרמן, וסיפר לי כי כמתכנת הוא מוצא שהחתולים שאותם הוא מגדל מפריעים לו ודורשים את תשומת לבו. לגוטרמן היה רעיון לפיתוח חכה רובוטית שאותה הוא יוכל להזיז באמצעות עכבר המחשב וכך במקביל הוא יוכל לשחק ולעבוד. ביקשתי כי ידגים בפניי את הרעיון והוא ביקש שבועיים לסיים את הפיתוח. כעבור שבועיים הוא התקשר וביקש להדגים את המוצר, אך באותה העת לא הייתה לי אפשרות להיפגש והצעתי כי יבצע את ההדגמה באמצעות שיחת וידיאו. גוטרמן חשב לרגע ואז אמר לי כי עלה על רעיון מבריק וביקש שבועיים נוספים. כעבור שבועיים שלח לי גוטרמן קישור לעמוד אינטרנט – העמוד כלל ממשק משתמש שדרכו יכולתי לראות את החתולים בביתו של גוטרמן ולהפעיל אבטיפוס של החכה הנשלטת מרחוק שאותה הוא פיתח.

"כל זה קרה לפני כשלוש שנים. מכאן למעשה החל הפיתוח האמיתי של המוצר שלנו המאפשר לשחק מרחוק עם החתולים, להאכיל אותם ולבצע עוד כמה פעולות באמצעות מוצרים נוספים שיושקו בקרוב".

מה הם שלושת המוצרים הנוכחיים שלכם ומה הם מסוגלים לעשות?

"המוצר הראשון הוא מצלמה אלחוטית, שדרכה אפשר לראות מה קורה בבית. אפשר לשלוט במצלמה באמצעות הזזה (למעלה, למטה ולצדדים) דרך אפליקציה בטלפון החכם (אנדרואיד/iOS). המצלמה מסוגלת להבחין באופן אוטומטי מתי החתול זז בקרבת המצלמה ולשלוח הודעת Push כדי שנדע כי אנו יכולים לנסות ולשחק עם החתול.

"המוצר השני המקושר באופן אלחוטי אל המצלמה הוא מאכיל החתולים האוטומטי. את המאכיל האוטומטי אפשר לכוון לפי שעות וימים באמצעות האפליקציה. כמו כן אפשר לספק לחתולים מזון לפי דרישה בכל עת דרך האפליקציה.

"המוצר השלישי הוא זרוע רובוטית נשלטת מרחוק, שאליה אפשר לחבר שורה של צעצועים סטנדרטיים כגון עכברים, כדורים וחכות. החכה נעה לכל הכיוונים ומאפשרת למשתמש להזיז אותה בתנועה חופשית בזווית של עד 180 מעלות. באמצעות המצלמה אפשר לשחק עם החכה והחתול או לחילופין להפעיל פונקצית משחק אוטומטי, שבו המערכת מזהה את תנועת החתול המתקרב לחכה ומזיזה את החכה בהתאם לתנועתו".

המצלמה של חברת Cat2seeצילום: UGPH
המצלמה של חברת Cat2see
צילום: UGPH

כמה ניידים המוצרים וכיצד הם מופעלים?

"שלושת המוצרים קלים לתפעול ולהתקנה. החלטנו מתוך אסטרטגיה ודאגה לסביבה שלא להשתמש בסוללות אלא בחיבור חשמל רגיל. המכשירים מתקשרים ביניהם באופן אלחוטי בטכנולוגיית RF בעוצמת נמוכה, המשדרת מעט קרינה וכמעט שאינה צורכת חשמל (המצלמה מתקשרת עם הרשת הביתית באמצעות WiFi)".

נוסף לשלושת המוצרים פיתחתם גם רשת חברתית ייעודית לחתולים – מה מטרתה?

"פיתחנו את הרשת כדי שמשתמשים ברחבי העולם יוכלו לשחק עם החתולים האחד של השני – אם בעליהם נתנו לכך הרשאה. כך למשל ילדים שאין להם חתול יוכלו לשעשע חתול במקום אחר בעולם, שמשתעמם בבית בזמן שבעליו בעבודה. נוסף על כך, הרשת מאפשרת להכיר אוהבי חתולים אחרים, לשתף חוויות ולשאול שאלות הנוגעות לגידול חתולים וכמובן לנושא הפופולרי כנראה מכל – לפרסם ולצפות בסרטוני חתולים".

מה מאפשרת האפליקציה שאותה פיתחתם?

"האפליקציה מאפשרת לצלם תמונות סטילס באמצעות המצלמה, להקליט סרטוני וידיאו, לשמוע את המתרחש בבית, לדבר אל החתול, לשתף תמונות, סרטונים או מידע ברשת החברתית של  cat2see או להעלות תמונות או סרטונים לפייסבוק או ליוטיוב. אפשר לבצע את אותן הפעולות גם מכל דפדפן".

האם המוצרים זמינים לרכישה ומה מחירם, והאם כבר התחלתם לשווק אותם בעולם?

"התחלנו בביצוע פיילוט בישראל והופתענו מהביקוש למוצר. באמצעות הפיילוט למדנו מה צריך להוסיף ולשפר, וכיום פותחה גרסה מתקדמת וחדשה של המוצרים. הדגם החדש צפוי להיות זמין באמצע חודש מאי 2015, ואפשר יהיה להזמינו באתר של החברה ולהיכנס לרשימת ההמתנה. יש לנו כבר רשימה ארוכה של ממתינים מכל רחבי העולם ואנו צפויים לשווק את המוצר גם בחו"ל דרך הרשת. המחיר יעמוד על 69 דולר לכל מוצר (מצלמה, מאכיל או חכה) או כ־169 דולר לקיט הכולל את כל שלושת המוצרים".

בניגוד לחברות רבות אחרות בחרתם לייצר את המוצרים כאן בארץ. מה עומד מאחורי החלטה זו?

"בחרנו לפתח ולייצר את המוצר בארץ כדי שיהיה לנו פיקוח מרבי על התהליך ועל התוצר".

מה התוכניות של החברה לעתיד?

"יש לנו הרבה מוצרים בקנה, אנו כרגע מעדיפים להשאיר אותם כהפתעה, אך יש לנו בחברה מוחות מאוד יצירתיים, ובעיקר אוהבי חתולים מושבעים".