"אני שמח לשמוע בקריוקי כל אחד – מזייפן גדול ועד לזמרת עם קול פעמונים"

גלעד בן דוד, 41, נשוי + 5, נהג מונית קריוקי. בעבר הוא בכלל עבד כשף, אבל היום לתחושתו הוא ממלא ייעודו – לשמוח ולשמח

גלעד בן דוד, מונית הקריוקי (צילום: איליה מלניקוב)
גלעד בן דוד, מונית הקריוקי (צילום: איליה מלניקוב)
25 ביולי 2017

 

שם: גלעד בן דוד

גיל:
41

סטטוס:
נשוי + 5

תעסוקה:
נהג מונית קריוקי

מאיפה אתה במקור והיכן אתה מתגורר כיום?
"נולדתי בצפת, נשארתי בצפון וגרתי בקריות כמה שנים. אחר כך טסתי לאנגליה, חייתי שם שבע שנים ועבדתי כשף. כשחזרתי לארץ, השתקעתי ברמת גן".

כמה זמן אתה כבר נהג מונית?
"רק שנתיים. כשגרתי בלונדון הייתי מרוויח המון כסף, כשהגעתי לארץ ראיתי שהדברים רחוקים מאוד מהמציאות שהייתה לי שם. הבנתי שאני כבר לא נהנה להיות שף, שאין לי יותר אהבה למקצוע. זו עבודה מאוד קשה ותובענית בארץ, גם מבחינה נפשית וגם מבחינה פיזית. היה לי חבר שהמליץ לי לקנות מונית, כדי שאוכל לממן את עצמי עד שאעשה את הדברים שאני באמת רוצה לעשות. השאיפות שלי זה להתעסק במוזיקה וכדי לעשות את זה צריך עצמאות כלכלית, שלא מגיעה מ־14 שעות עבודה ביום".המונית שלך מאוד מיוחדת.
"נכון, זו בעצם מונית קריוקי. כל מי שעולה למונית יכול לבחור לשיר איזה שיר שבא לו. אני לא מחייב אנשים לעשות את זה, אבל אני כן שמח לשמוע כל אחד – מהזייפן הכי גדול ועד לזמרת עם קול פעמונים. יש לי במונית אורות מיוחדים, לדים, שני מיקרופונים ומסך שאפשר לראות עליו גם סרטים במהלך הנסיעה. הנוסעים שלי מרגישים במועדון".

עד כמה אנשים מתחברים לקונספט?
"מאוד מתחברים. לא נתקלתי עדיין במישהו שלא נהנה מזה, אפילו אם הוא לא רצה לשיר. לא מזמן עלתה אליי למונית חולת סרטן ששכנעתי אותה לשיר ובסופו של דבר נהנתה מאוד. היא סיפרה לאחיות שלה על החוויה שהייתה לה והן הזמינו אותי לנסיעה של ארבע שעות בשבוע הבא. אפילו אנשי עסקים מבוגרים שעולים אליי קוראים לזה 'יזמות מעניינת'. שרים אצלי הכל, משירי ארץ ישראל הישנה, פופ עכשווי, רוק קלאסי, כל דבר. חוץ מזה, מכיוון שאני משמיע מוזיקה באיכות גבוהה, אנשים מזמינים אותי למסיבות שהם עושים בחוף למשל, ואני מתפקד כדי.ג'יי".

מה קורה כשאין נוסע במונית, אתה שר לבד?
"ברור. אם אני במצב רוח ירוד, אני עוצר באיזשהו מקום ושר במשך חצי שעה עד שאני מרגיש טוב יותר".

המוזיקה לא מפריעה לנסיעה בטוחה?
"ממש לא. הריכוז בנהיגה הוא אותו ריכוז כך או כך, אבל כשיש אנשים ומוזיקה ברקע אני יותר שמח".

מה הדבר הכי תל אביבי בעיניך?
"אני נוסע בעיקר בתל אביב ואני יכול להגיד שהאנשים פה הרבה יותר ספונטניים. לא שואלים יותר מדי שאלות ומתחילים לשיר וליהנות".