פייק תקשורת: גל גדות לא הנחתה את הקרנת סרט הזוועות בהוליווד

עד מתי תקשורת עוינת. גל גדות ב"לב של אבן" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
עד מתי תקשורת עוינת. גל גדות ב"לב של אבן" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

לא ברור מדוע החליטה התקשורת בארץ ובעולם שגל גדות מארגנת ואולי גם תנחה את ההקרנה ההוליוודית של הסרט המתעד את זוועות טבח ה-7.10; המציאות: את ההקרנה שנערכה אמש ארגנו ארגונים יהודיים בולטים, נכחו בה כ-150 איש בלבד ללא סלבז, וגדות סייעה להפקה אך לא הייתה אמורה להנחות אותה בשום שלב

9 בנובמבר 2023

כבר יותר משבוע שכלי התקשורת בישראל ובעולם מפמפמים בעליצות את הסיפור על "ההקרנה של גל גדות בהוליווד", אגדה שלא הייתה באמת על כך שהשחקנית הישראלית המצליחה בעולם תפיק או תנחה הקרנה הוליוודית לסרט בן 45 הדקות שערך דובר צה"ל המתעד את זוועות הטבח בדרום ממצלמות הטרוריסטים שנלכדו בשטח. הלילה נערכה ההקרנה המדוברת בהוליווד, והדיווחים על מיקומה המרכזי של גדות בהקרנה התגלו כפייק מוחלט.

בהקרנה שנערכה במוזיאון הסובלנות בלוס אנג'לס נכחו כ-150 איש בסך הכל, רובם דמויות מוכרות מאחורי הקלעים של הוליווד והשואוביז, אך לא נכחו בה סלבז הוליוודיים כלל (וכנראה שגם לא הוזמנו). את ההקרנה ארגנו לא גל גדות ולא ספיידרמן, אלא שרה גרינברג, לשעבר יועצת ראש הממשלה לענייני חוץ וקהילות בעולם, והפובליציסטית ההוליוודית מליסה צוקרמן שפעילה גם בארגון היהודי המוכר ADL ("הליגה נגד השמצה"), שסייע בהפקת ההקרנה יחד עם הארגון JAC ("ועדת יהודי אמריקה").

הוליווד לא עמדה בתור להקרנה. מימין: גל גדות, סיגורני וויבר וברי לארסון באוסקר (צילום: קווין ווינטר/גטי אימג'ס)
הוליווד לא עמדה בתור להקרנה. מימין: גל גדות, סיגורני וויבר וברי לארסון באוסקר (צילום: קווין ווינטר/גטי אימג'ס)

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, שכנראה מחוברת מעט יותר למציאות מעיתונות הבידור הישראלית, גל גדות סייעה מאחורי הקלעים להפקה, כמו גם הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב, אך בניגוד לדיווחים בישראל – בשום שלב לא היו אמורים להנחות את האירוע, ובפועל גם לא נכחו בו. גדות כן היתה אמורה להיות בהקרנה, אבל כצופה בלבד – וגם זה בוטל בשל בקשה מאבטחת האירוע. לא שזה יפריע לתקשורת המוסתת לתקוף אותה על כך שלא הגיעה להקרנה שבה כולם פשוט החליטו על דעת עצמם שהיא אמורה לנכוח.

על פי הדיווח ב"לוס אנג'לס טיימס", ההקרנה התקיימה באווירה קודרת ובמהלכה הצופים בכו, צעקו וקראו קריאות זעזוע מול קטעי תיעוד מחרידים שכללו גם חומרים מצולמים רבים מהטבח בפסטיבל סופרנובה ליד קיבוץ רעים. הסרט הוקרן בפני כ-150 איש תחת הכותרת "עדות לטבח ה-7 באוקטובר", ומדובר באותו סרט בן 45 דקות שהוקרן כבר למנהיגים בעולם, שגרירים ודיפלומטים, עיתונאים וחברי כנסת. את הנוכחות ההוליוודית הדלה היו מי שהסבירו בהודעה על סיומה של שביתת השחקנים בעיר הסרטים, שהכניסה את תעשיית הבידור כולה לאקסטזה של פעילות מחודשת. מחוץ למוזיאון הסובלנות התכנסו בעת ההקרנה כמה עשרות מפגינים פרו-פלסטיניים שתקפו מפגינים פרו-ישראלים שהגיעו למקום.