איזה יפה אתה: הגן הכי קסום בתל אביב קיבל את השדרוג שלו

גן יעקב (צילום: כפיר סיון)
גן יעקב (צילום: כפיר סיון)

במשך שנים היה גן יעקב אחת הפינות הסודיות האהובות בעיר. עכשיו הסתיימו עבודות הפיתוח והשיפוץ שלו, ויש לו 5,000 צמחים חדשים ופנסי רחוב מעוצבים, וכנראה שאנחנו הולכים לאהוב אותו אפילו יותר. אבל סודי הוא כבר לא יהיה

זאת אחת הפינות ה"סודיות" הקסומות בתל אביב, היא מתחבאת ממש בפופיק של מרכז העיר בסמוך לכיכר התרבות/הבימה, והיא נחשבת כלוקיישן מושלם לפיקניקים אלגנטיים וכאחד הלוקיישנים הפופולריים ביותר במדור "העיר שלי" ונבחרת שוב ושוב כספוט מועדף על ידי תושבי תל אביב המככבים בו: אנחנו מדברות על גן יעקב, הגינה הירוקה והפסטורלית שצמודה לתיאטרון הבימה והיכל התרבות, ויש לנו חדשות טובות לגביו – הסתיימו עבודות הפיתוח שנערכו בו בשנה האחרונה ועכשיו הוא אפילו יותר קסום ונאה למראה ממה שהיה קודם.

כבר לא פינה "סודית" בעיר. גן יעקב (צילום: כפיר סיון)
כבר לא פינה "סודית" בעיר. גן יעקב (צילום: כפיר סיון)

במסגרת עבודות החידוש הותקנו בוצעו עבודות גינון נרחבות בהן נשתלו כ-5,000 צמחים תוך שיקום צנרת ההשקיה, בחלקים הגבוהים של הגינה הותקנו רשתות למניעת סחף ונשתלו צמחים משתרעים לאחיזת הקרקע, שוקמו שבילי המעבר באזור המסעדה ("גן השקמים" החדשה שכבר בדקנו ואהבנו), כל הספסלים והמעקות העליונים בגן העליון נצבעו, הוחלפה התאורה במקום, נוספו פנסים מעוצבים חדשים ובכל ערוגות הצמחיה הותקנו מעקות נמוכים למניעת ונדליזם וכניסת כלבים. בקיצור, השקיעו בפינת החמד הירוקה והרוגעת הזאת כמו שצריך.

פינת חמד ירוקה כמו שצריך. גן יעקב (צילום: כפיר סיון)
פינת חמד ירוקה כמו שצריך. גן יעקב (צילום: כפיר סיון)

גן יעקב ממוקם בין כיכר התרבות לשדרות תרס"ט ובין היכל התרבות לתיאטרון הבימה ונקרא על שמו של יעקב סוראסקי, בנו של הבנקאי אליאס סוראסקי ממקסיקו שתרם להקמתו. את הגן, הבנוי משני מפלסים, תכנן האדריכל יעקב רכטר עם אדריכל הנוף אברהם קרוון והוא נחנך בשנת 1964. על תכנון הגן קיבל רכטר את פרס רוקח בשנת 1965. במקור תוכנן להקים על גבעה זאת את מוזיאון תל אביב ולכן גם נבנה בית הלנה רובינשטיין בסמוך לה, אולם לבסוף הוחלט לבנות אותו במיקומו הנוכחי כדי לשמר את עצי השקמה העבותים והעתיקים שצמחו שם. הגן שופץ לאחרונה בשנת 2010 יחד עם העבודות על כיכר התרבות, לאחר עשורים רבים של הזנחה.

כן, זהו גן השקמים. גן יעקב (צילום: כפיר סיון)
כן, זהו גן השקמים. גן יעקב (צילום: כפיר סיון)