כנופיית גנבים מכייסת את מבקרי החופים בת"א בשעות הערב

כנופיית גנבים מחוננת, הממקדת את פעילותה ברצועת החוף העירונית, מפרה את שלוות הקיץ של האוהבים התל אביבים

רצועת החוף התל אביבית בשעת לילה (צילום: Shutterstock)
רצועת החוף התל אביבית בשעת לילה (צילום: Shutterstock)
16 ביולי 2018

מי הזיז את התיק שלי: גניבת חפצים ברצועת החוף היא פרקטיקה פרחחית המלווה את העיר מראשיתה, אולם זה כמה שבועות מסמנות הרשויות כנופיית כייסים עיקשת וקרת לב הנטפלת לזוגות המבקשים ליהנות מערב רומנטי נוכח הים. על פי עדויות הולכות ומתרבות של תושבים, בעת בילוי על החוף בשעת ערב נגנבו מכשירי הטלפון הסלולרי שלהם, ארנקים וכן תיקים בשלמותם. "הם מחכים בסבלנות שמישהו ייכנס למים או לא ישים לב שהוא שם את הטלפון בצד, זוחלים בשקט, לוקחים את החפצים ובורחים בלי שישימו לב בכלל", מסביר גורם במשטרת ישראל אשר מעורה בנושא.

לדברי הגורם, בשבועות האחרונים התגבשה בעיר כנופיית הגנבים, המורכבת ככל הנראה ממבקשי מקלט. הכייסים, שלהם טכניקה חרישית ומחוננת, פוקדים את החוף מדי ערב. "יש לפחות שתי גניבות בערב, אם לא יותר. אנחנו רואים אותם יושבים בחבורות על החוף ומחכים להזדמנות לגנוב רכוש", הוא אומר. קורבנות לכנופיית הגנבים מעידים כי זמן ממושך עבר טרם הבינו שרכושם נעלם. "ישבתי בחוף בוגרשוב לפני שלושה שבועות, פרסנו מגבת והנחנו עליה את הדברים באזור חצות. הארנק והטלפון שלי היו מאחוריי והטלפון של הבחורה שהייתה איתי היה מאחוריה. כשבאנו לזוז שמנו לב ששני הטלפונים נעלמו וגם הארנק שלי", מספר עידו (22), שחפציו נגנבו בחוף הים.

תדאגו שהארנק שלכם לא יגיע לחול (צילום: Shutterstock)
תדאגו שהארנק שלכם לא יגיע לחול (צילום: Shutterstock)

"יצאתי לדייט, היינו בבר חמוד ואז המשכנו לשבת בטיילת מול הים, מעל חוף הילטון. ישבנו שם על ספסל. המקום בכללי היה די מפוקפק, חשוך וללא הרבה אנשים. התנשקנו לשנייה, הסתובבתי וראיתי שאין לי תיק", מספרת דר (24), "ראיתי תושב זר עולה על אופניים מול הפרצוף שלי ונוסע עם התיק. הבחור שהייתי איתו רץ אחריו ניסה להשיג אותו אבל לא הצליח. הלכנו ישר לתחנת המשטרה. הגשתי תלונה, לקחו את כל הפרטים, אבל יותר מזה לא היה מה לעשות לצערי".

הגורם ממשטרת ישראל ממליץ לתושבים לא להשאיר את רכושם ללא השגחה ולו לרגע אחד, ועדיף, אם ניתן, להותיר את החפצים ברכב או ככלל להימנע מלהגיע לחוף עם חפצים יקרים. "אם כן מגיעים עם תיק, יש להניח אותו פיזית עליכם ולהחזיק בו בכל עת", הוא מוסיף. "עדיף לשים את החפצים בכיסים קדמיים וכמה שפחות גלויים לעין, כדי לא למשוך את תשומת לבם של הגנבים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "יחידת הפיקוח וסיירת סל"ע של עיריית תל אביב־יפו מכירות את תופעת הכייסות בחופים ופועלות למגרה. סיירת סל"ע החלה כבר בקיץ שעבר לפעול באזור רצועת החוף ואף הקימה את יחידת סע"ר – 'סיור עירוני רגלי בחוף' – עם משטרת ישראל אשר אמונה על טיפול ומיגור תופעות אלימות, כייסות ועוד. יש לציין כי לא ניתנה התראה מיוחדת כרגע או הוראה להזהיר את המתרחצים. סיירי אגף סל"ע ושוטרי משטרת ישראל מסיירים בחופים לאורך כל הטיילת מצפון ועד לדרום מדי יום כדי לשמור על ביטחון הרוחצים והתושבים".

חוף צ'ארלס קלור בתל אביב (צילום: אלברטו פרל)
חוף צ'ארלס קלור בתל אביב (צילום: אלברטו פרל)