קפה גינה חדש נפתח בגבעתיים

המקום החדש בגן הבנים משתמש בשולחנות וספסלי הגינה כדי לארח את התושבים לקפה, מאפה וכריכים ויפעל גם בשבתות. לנו נותר רק לקוות שחולדאי יקח דוגמא ויפתח בתי קפה בגינות העיר

קרואסון שומר מרחק (צילום: גיא גרבי)
קרואסון שומר מרחק (צילום: גיא גרבי)
18 במאי 2020

לפעמים לתל אביב הגדולה יש מה ללמוד מגבעתיים, לפחות ביחס לעסקי אוכל. בזמן שעומר מילר וחבריו מתמרדים בגלוי וממתינים למתווה שיכלול שטחים ציבוריים, בעיר עם הדימוי המנומנם נפתח בית קפה בברכת העירייה.

קפה גנה, קיצור של גן הבנים שבו הוא ממוקם, מותאם לרוח הזמן ופועל באוויר הפתוח. שולחנות וספסלים שממילא יש בגינה משמשים על תקן פלור, ומי שרוצה יכול לקבל מחצלת לישיבה על הדשא.

גנה (צילום: גיא גרבי)
גנה (צילום: גיא גרבי)

הבעלים גיא גרבי, לשעבר בעלי עסק לאספקת כריכים ובית קפה, הוא תושב גבעתיים כבר 30 שנה שמתגורר סמוך לגינה. "לפחות שעתיים ביום אני נמצא כאן עם הכלבה וראיתי עד כמה נחוץ בית קפה. החלטתי שאני רוצה לעשות משהו דומה, הגשתי הצעה למכרז שהעירייה פרסמה וזכיתי".

המקום היה אמור להיפתח לפני הסגר ותקופת ההשבתה נוצלה לשיפוצים. "הייתי בעסק, שיפצתי ובניתי בלי לחץ. בית הקפה הוא בעצם מבנה ששימש מחסן יותר מ־30 שנה. כשניקיתי אותו מצאתי מטבע של לירה ישראלית", הוא צוחק. "כרגע אני בית הקפה היחיד שממש פתוח בגבעתיים, בגלל שהשטח מסביב ציבורי ויושבים בעצם בגינה. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש מרווחים תקינים". בפן הקהילתי מבטיח גרבי לשלב בעתיד הפעלות מאורגנות, פילאטיס ויוגה לנשים בחופשת לידה והרצאות בערבים.

בתפריט יש בדיוק מה שצריך להתאווררות קצרה מהבית: כריכים, טוסטים ופרעצל במילוי בולגרית פסטו, מוצרלה, טונה, חביתה, סביח, פטה וסלט ביצים ("מכיוון שהמקום קטן אסור לי להכין אוכל. עברתי בערך 15 ספקים עד שמצאתי ספק כריכים איכותי") במחיר 12־22 ש"ח, עוגות מוקטנות בטעמי מייפל פקאן, בננה שוקולד וחלבה וניל (12 ש"ח), כדורי שוקולד (6 ש"ח), אלפחורס, עוגיות שוקולד צ'יפס וקינוחים בצנצנת מתוצרת ביסקוטי – מוס שוקולד, מוס לוטוס וגבינה פירורים (15 ש"ח).

גנה (צילום: גיא גרבי)
גנה (צילום: גיא גרבי)

תפריט המשקאות מציע קפה משתי מטחנות – מאורו לאספרסו (8/10 ש"ח) ותערובת מתוצרת פירוצ'י לקפה הפוך (11/13 ש"ח); גרניטה, שוקו וחליטות. העירייה לא רק שאינה עומדת מהצד אלא מפרגנת במופגן. "כולם מדברים שנים על הצורך להקים בתי קפה קהילתיים בגינות, שישמשו כמוקדים למפגש וחיבור קהילתי בשכונות. אז אחרי הרבה הבטחות, זה סופסוף הצליח ויוצא לדרך", כותב סיון גולדברג מרשימת הצעירים בגבעתיים בפוסט בפייסבוק. "הבוקר הגענו איתמר אביבי (חבר הסיעה גם הוא – ש.ב.ד.) ואני לאחל בהצלחה גדולה לגיא שזכה במכרז ההפעלה, בנה בידיו את בית הקפה החדש בגן הבנים. תודה לראש העירייה רן קוניק על הרוח הגבית ועל השותפות גם בתחום קידום העסקים". בתמיכת העירייה ייתכן שבית הקפה יפעל גם בשבת, לידיעת וקנאת בעלי כלבים וילדים בתל אביב שצריכים לרדת עם תרמוס.
גנה, הל"ה 20 (גן הבנים) גבעתיים, 
ראשון-חמישי 07:00־20:00, שישי 08:00־16:00