תל אביב מרחמת על ילדי הגן? 25 כיתות גן חדשות יוקמו במבני ציבור

גן ילדים (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
גן ילדים (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

החדשות הטובות: עיריית ת"א-יפו מתערבת במחסור הכבד במבנים לגני ילדים ומוציאה מכרז להפעלת 25 כיתות גן עד גיל 3 ב-13 מבני ציבור בעיר, מה שיבטיח לגנים יציבות והגנה מפני השתוללות מחירי הנדל"ן. החדשות הרעות: תג המחיר הוא עד 3,900 שקלים לחודש לילד

בתל אביב חסרים עשרות מבנים לגני ילדים לפעוטות עד גיל 3, מצוקה אותה מכיר כל מי ששולח את ילדיו הקטנים לגנים פרטיים, כשבמקרים רבים מאויים הגן מדי שנה בפינוי עקב עליית שכר דירה, שיפוצי תמ"א 38 למיניהם או סתם מכירת חיסול נדל"נית. עיריית תל אביב-יפו מפרסמת כעת מכרז למפעילים פרטיים עבור השכרה ושימוש ב- 25 כיתות גן שנמצאות ב-13 מבנים עירוניים, לטובת הפעלה פרטית של גני ילדים בגילי לידה עד 3 על מנת להגדיל את מספר המסגרות המוסדרות לגילי לידה עד 3.

הזכייה במכרזים תזכה את מפעילות ומפעילי הגנים ומעבר לכך את הפעוטות בגנים והוריהם, בפעילות במבנה משופץ ויציב; בהיעדר חשש לפינוי בשל פרוייקטים של תמ"א ופינוי בינוי או העלאת שכר דירה; ובליווי פדגוגי מסובסד מטעם מינהל החינוך של העירייה, כולל אפשרות להתייעצות עם צוות פרא רפואי. כמו כן, נציין כי כל הזוכים יהיו מחוייבים לעמוד בתנאי חוק הפיקוח על מעונות היום.

גן ילדים (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
גן ילדים (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

במסגרת המכרז 15 כיתות גן יוצאו למכרז איכות – מפעיל המתחייב לעמוד בתנאי איכות על פי הגדרת העירייה – כגון יחס מספר אנשי הצוות למספר הפעוטות, השכלה והכשרה של צוות הגן והדרכות לאורך השנה – ולעלות חודשית מקסימלית של 3,900 שקלים למשפחה. הזוכים במכרזי האיכות יהנו מעלות שכירות קבועה והנמוכה משמעותית משווי הנכס. עוד 10 כיתות גן נוספות יוצאו למכרז שכירות רגיל. מהלך זה מתאפשר תוך מאמץ אדיר למצוא שטחים עירוניים פנויים ולייעד אותם לטובת גילי לידה עד 3 במצב בו בעיר לא נותרו שטחים ציבוריים זמינים.

כיתות הגן צפויות להיפתח בשנה"ל הקרובה ברחבי העיר, בין היתר ביפו ובשכונות נחלת יצחק, יד אליהו, פלורנטין, מונטיפיורי, בבלי, נווה שרת, הרכבת\מנחם בגין, כיכר המדינה ויהודה המכבי. כיתות אלה מצטרפות ל-54 מעונות סמל מסובסדים שכבר פועלים במבנים עירוניים ברחבי העיר ומופעלים על ידי עמותות ול-17 כיתות שכבר פועלות בעיר כחלק מפרויקט "מכרזי האיכות" באשכולות הגנים במידטאון, ברטונוב, צייטלין, דניאל מוריץ ודולצ'ין.