אחד מיוצרי "ריק ומורטי", יעזוב את הסדרה בעקבות ההאשמות נגדו

ג'סטין רוילנד (מימין) ודן הרמון, יוצרי "ריק ומורטי" (צילום: שאטרסטוק)
ג'סטין רוילנד (מימין) ודן הרמון, יוצרי "ריק ומורטי" (צילום: שאטרסטוק)

ג'סטין רוילנד, אחד משני יוצרי הסדרה (וגם קולם של שני הגיבורים), מואשם בשני סעיפים פליליים של תקיפת בת זוג לשעבר - וכעת ערוץ Adult Swim, שם משודרת הסדרה, הודיע כי דרכם המשותפת הסתיימה. הסדרה תמשיך לעונה שביעית תחת ידיו של שותפו ליצירה דן הרמון, והתפקידים אותם מדובב ילוהקו מחדש

עדכון (25.1): ערוץ Adult Swim הודיע הלילה כי רוילנד יעזוב את "ריק ומורטי" מיידית בעקבות ההאשמות והמשפט שמתנהל נגדו. כזכור, רוילנד מואשם בתקיפת בת זוג לשעבר בזמן מערכת היחסים שלהם, שהתקיימה ב-2020, וכן בסעיף אחד של כליאת שווא. לפי הערוץ, העבודה על הסדרה, שצפויה להמשיך בקרוב לעונה שביעית ושלפי החוזה אמורה להישאר באוויר עד העונה העשירית לפחות, ממשיכה במרץ – אבל כעת דן הרמון ("קומיוניטי") יהיה היוצר היחיד שלה, ותפקידי הדיבוב שביצע רוילנד בסדרה, כולל שתי הדמויות הראשיות, ילוהקו מחדש. טרם פורסם מה יעלה בגורל שלל הפרויקטים האחרים של רוילנד, בין היתר בשירות הסטרימינג הולו, אבל יהיה מפתיע אם הם ינהגו בו אחרת.

הפרשה נגד רוילנד נחשפה כאשר רוילנד הופיע לפני כשבוע וחצי שימוע בבית משפט בקליפורניה. בשימוע, רוילנד עמד על חפותו בשני הסעיפים. לפי הדיווחים, רוילנד נעצר במאי 2020 ושוחרר בערבות של 50,000 דולר; באוקטובר של אותה שנה הוטל נגדו צו הרחקה מהמתלוננת. שאר פרטי המקרה חסויים כרגע, אך לפי עורך הדין של רוילנד, הוצעה לו עסקת טיעון. עורך הדין גם אמר בשיחה עם יאהו ש"קשה לתאר עד כמה לא מדויק הסיקור התקשורתי של הסיטואציה הזאת. לא רק שג'סטין חף מפשע אלא אנחנו גם מצפים שמשרד הפרקליטות המחוזית יידחה את התביעה ברגע שיסיים לבחון את הראיות".

לטענות כנגד הצטרפה בטוויטר המוזיקאית אלי גורץ, ששיתפה דיאמים בוטים שקיבלה מרוילנד בעבר. גורץ יצרה בעבר אלבום מחווה ל"ריק ומורטי" וכנראה הייתה בקשר ידידותי כלשהו עם רוילנד – אבל בינתיים לא עלו האשמות נוספות, חמורות יותר.

בשלב זה לא ברור כיצד, אם בכלל, ישפיעו ההאשמות על העתיד של "ריק ומורטי", שסיימה לא מזמן את העונה השישית שלה, שבשלב הנוכחי יש לה חוזה עם ערוץ Adult Swim ללא פחות מארבע עונות נוספות – או על שאר הפרויקטים הרבים של רוילנד. רוילנד הוא גם היוצר של הסדרה המצוירת Solar Opposites, מפיק את הסדרה המצוירת החדשה Koala Man ולא מזמן שיחרר משחק מחשב ראשון, High on Life.

דן הרמון, שותפו של רוילנד ל"ריק ומורטי" הסתבך בעצמו בעבר כאשר התסריטאית מגאן גנץ, שעבדה עמו על "קומיוניטי", האשימה אותו ביחס בעייתי ובהתעמרות במקום העבודה. הרמון התנצל ארוכות בפרק של הפודקאסט שלו, Harmontown, וגנץ סלחה לו פומבית ואף קראה לדבריו "מאסטרקלאס בהתנצלות" – תואר נדיר ביחס לרוב ההתנצלויות מדור המי טו.