דיווח: יוצרי "ריק ומורטי" לא מדברים אחד עם השני כבר שנים

דן הרמון (מימין) ממש נראה שמח להיות כאן עם ג'סטין רוילנד, לא ככה? (צילום: שאטרסטוק)
דן הרמון (מימין) ממש נראה שמח להיות כאן עם ג'סטין רוילנד, לא ככה? (צילום: שאטרסטוק)

פיטוריו של ג'סטין רוילנד מהסדרה המצוירת המצליחה בעקבות ההאשמות על תקיפת בת זוגו הולידו שלל תהיות כיצד הסדרה תמשיך בלעדיו. כעת גורמים בהפקה חושפים שהוא כמעט ולא היה מעורב בהפקה מזה שנים - ושכולם נשמו לרווחה כשהמעורבות שלו הצטמצמה לדיבוב בלבד

8 בפברואר 2023

לפני כשבועיים, ערוץ Adult Swim הודיע על הפסקת עבודה מיידית עם ג'סטין רוילנד, אחד מיוצרי "ריק ומורטי" והקול של שתי הדמויות הראשיות, לאחר שפורסם כי רוילנד עומד למשפט ונאשם בתקיפה של בת הזוג לשעבר בזמן מערכת היחסים שלהם, בשנת 2020 – וזמן קצר לאחר מכן רוילנד, ששומר על דממת אלחוט מאז חשיפת ההליכים, פוטר או עזב גם משאר הפרויקטים הרבים בהם הוא מעורב: הסדרות Solar Opposites ו-Koala Man בהולו ואף ראשות של חברת הגיימינג Squanch Games אותה ייסד ב-2016 וששחררה לאחרונה את המשחק High on Life. עם זאת, לפי דיווח חדש בהוליווד ריפורטר, נראה שהפרויקטים האלו יוכלו להמשיך לתפקד גם בלעדיו – לאור טענות שרוילנד לא באמת עבד באף אחד מהפרויקטים האלו מלבד הקלטת דיבוב. יתרה מזאת, נטען כי רוילנד והשותף שלו ליצירת "ריק ומורטי", דן הרמון, למעשה מסוכסכים ולא מדברים כבר שנים – פחות או יותר מאז העונה השלישית של הסדרה (לפי החוזה, הפקת הסדרה אמורה להמשיך עד העונה ה-10 לפחות, והשנה שודרה עונתה השישית).

בהוליווד ריפורטר נטען כי למרות שההיכרות בין דן הרמון לג'סטין רוילנד, שהכירו בפסטיבל אנימציה בו רוילנד הציג סרטון קצר שהפך לימים לבסיס ל"ריק ומורטי", הולידה בהתחלה ירח דבש של התלהבות ויצירה הדדית, מהר מאוד העניינים התקררו. בעונה השנייה של הסדרה, דן הרמון גייס לחדר הכותבים תסריטאים מנוסים שעבדו עמו על "קומיוניטי", מה שיצר בהפקת הסדרה שני מחנות מסוכסכים: "החבר'ה של דן" – שרצו לעבוד בצורה יסודית ומתודית, ו"החבר'ה של ג'סטין" – שהיו אנרכיסטים יותר, מופרעים יותר ובעיקר רצו לעשות שטויות. בעוד המתח בין שני המחנות האלו היה משמעותי להצלחה של העונות המוקדמות של "ריק ומורטי", לבסוף הצד של דן הרמון ניצח – ו"ריק ומורטי" אכן עברה לעלילות מורכבות יותר ועם פחות נטייה לנונסנס, מה שגרם לרוילנד להסתגר במשרד שלו ולהתנהג באופן יותר ויותר עוין לשאר העובדים. בין היתר, מתואר כי במקום לנכוח בישיבות תסריט, רוילנד היה מחבר מיקרופון למכונית על שלט ומכניס אותה לתוך חדרים שונים במשרדים מרחוק – וכך שומע מה קורה שם.

ג'סטין רוילנד (מימין) ודן הרמון, יוצרי "ריק ומורטי" (צילום: שאטרסטוק)
ג'סטין רוילנד (מימין) ודן הרמון, יוצרי "ריק ומורטי" (צילום: שאטרסטוק)

במקרים אחרים דווח גם על התנהגות לא הולמת של רוילנד כלפי עובדים – ובעיקר עובדות – בהפקה של "ריק ומורטי". בין היתר מתואר כי הוא נהג לתאר בפרטי פרטים את חיי המין שלו ושל בת הזוג שלו דאז בפני שאר העובדים, או להזמין שחקניות פורנו למשרדים ולתת להן סיורים, תוך כדי שהוא מדגיש לכל העוברים והשבים את המקצוע של האורחות שלו.

לפי גורמים המקורבים להפקת הסדרה, בשנים האחרונות רוילנד בכלל לא הגיע למשרד אלא רק קיבל הביתה את התסריטים הגמורים, הקליט את הקולות של הדמויות אותן הוא מדובב באולפן הביתי שלו מבלי שהיה מוכן לקבל כל הערה או הוראה מהבמאי. דיווחים נוספים הופיעו גם בהפקות של הסדרות האחרות: רוילנד מדביק את השם שלו לפרויקטים חדשים, תורם את קולו ולא הרבה יותר מזה, אם כי לאור ההתנהלות שלו כשהוא כן היה מגיע למשרד, נשמע שהסידור הזה היה פחות או יותר מקובל על כל הצדדים המעורבים – וזה כבר שנים שהרמון ורוילנד היו נפגשים רק באירועי יח"צ לקידום העונות השונות של הסדרה, מעמידים פני חברים ונפרדים לדרכם מבלי להחליף מילה.

הפרשה נגד רוילנד נחשפה, כזכור, כאשר רוילנד הופיע בחודש שעבר לשימוע בבית משפט בקליפורניה. בשימוע, רוילנד עמד על חפותו בשני הסעיפים. לפי הדיווחים, רוילנד נעצר במאי 2020 ושוחרר בערבות של 50,000 דולר; באוקטובר של אותה שנה הוטל נגדו צו הרחקה מהמתלוננת. שאר פרטי המקרה חסויים כרגע, אך לפי עורך הדין של רוילנד, הוצעה לו עסקת טיעון. עורך הדין גם אמר בשיחה עם יאהו ש"קשה לתאר עד כמה לא מדויק הסיקור התקשורתי של הסיטואציה הזאת. לא רק שג'סטין חף מפשע אלא אנחנו גם מצפים שמשרד הפרקליטות המחוזית יידחה את התביעה ברגע שיסיים לבחון את הראיות". לטענות כנגד הצטרפה בטוויטר המוזיקאית אלי גורץ, ששיתפה דיאמים בוטים שקיבלה מרוילנד בעבר.